2015-10-23, 19:14
Medlem
PhDSalanders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrFold
Någon mer som noterat detta ur förhöret med Irina B på sid 1307 (FUP:s egen numrering)

(förhörsledarens repliker kursiverade)

Problem med potensen och erektionssvårigheter är ju vad jag förstår ganska vanliga bland den här typen av förövare. Här framkommer ett tydligt mönster av sexuell dysfunktion.

ja, det stämmer. Har varit inne på detta i tidigare inlägg o flera andra, så fick jag se att de även hänvisar till forskning som visar att så är fallet, bra tycker jag att de fått med såpass viktiga bitar för en förståelse för den psykologiska motivbilden och själva gärningen som sådan.
Detta förhöret med hustrun bekräftar endast analysen och jag är tacksam att hon ändå svarat på dessa frågor eftersom sex är såpass tabubelagt i dessa `länder`.
2015-10-23, 19:14
Medlem
Jag kanske har missat något här i tråden, men inläggen sker i sån snabb takt att jag inte hinner med att läsa.

I FUP står att läsa att på Lisas trosor finns DNA (+4) från Lisa själv samt DNA (+3) från MGM:s fru. Vad tusan gör DNA från frugan på trosorna?

Jag kanske har missat nåt, men tacksam för svar
2015-10-23, 19:15
Medlem
Citat:
Ca fem minuter senare så ringde det på Stefans telefon och det är då Lisas telefon som ringer.
Han hör Lisa prata men får uppfattningen att hon inte är medveten om att telefonen har ringt
upp någon. Han har berättat att han hörde Lisa säga något liknande "ja men det har jag redan
kollat" eller "det är redan klart". Stefan och Helena hade då uppfattat att Lisa stod och pratade
med de andra tjejerna som var med och stängde. Stefan la då på och avslutade förbindelsen.

Detta är lite konstigt, 18:25 hör pappan detta. Tänk om det inte var Lisas röst han hörde? Han hör ju inte så perfekt och om det är någon annan ljus röst kanske han inte kan skilja på det.

OM det ändå var Lisa så levde hon 18:25 och talade svenska med någon/några och verkade inte oroad. Då förstår jag inte hur NB hann med allt. Han var ju enligt brodern inte hemma till 18:00 utan lite senare. Men sen bytte han kläder (som stoppades i tvätten) och skypade lite med mamman och sen åkte de för att köpa pizza där han är fotad av övervakningskameran vid 20:00. Hur hann han med allt däremellan?
2015-10-23, 19:15
Bannlyst
Har han alltså knökat in Lisas döda kropp i det trånga omklädningsskåpet? Fy fan vad vidrigt
2015-10-23, 19:16
Medlem
keyzexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tycker
Trasig!
Här har Du den i pdf.
https://minfil.org/Fbf8kfbfb7/Skaraborgs_TR_B_1902-15_Aktbil_87.pdf
2015-10-23, 19:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ivanivan12
Jag kanske har missat något här i tråden, men inläggen sker i sån snabb takt att jag inte hinner med att läsa.

I FUP står att läsa att på Lisas trosor finns DNA (+4) från Lisa själv samt DNA (+3) från MGM:s fru. Vad tusan gör DNA från frugan på trosorna?

Han har pullat och knullat frugan under förevarande vecka, eftersom han bara tvättar sig högst varje vecka finns hennes DNA kvar
Senast redigerad av radbean 2015-10-23 kl. 19:20.
2015-10-23, 19:19
Medlem
larsingvarsfrus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ivanivan12

+4 är det högsta värdet man kan ha i DNA-profilen. Så jag undrar hur en +3 från frun kan vara där, men inte NB:s. En +1 vid besudling hade jag kanske accepterat, men +3.
Någon som har ett godtagbart svar?
2015-10-23, 19:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Parkour
GM tvättade sig enligt FUP en gång i veckan. Så dom misstänker att frugans DNA har kommit ifrån GM
Vilken kvinna skulle acceptera detta ? Jag tror det inte, det måste vara ett tafatt försök från hennes sida att blanda bort korten. Efter en dag i hantverk luktade han pyton. Händerna blir smutsiga på ett kontor.
2015-10-23, 19:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrFold
Jag har gått igenom broderns förhör och delar av hustruns.

Känslan är nog ändå att de inte är inblandade, men att de kanske valt att "önsketänka" under den här veckan runt Nerijus och hans förehavanden. Samtidigt fanns det ju en "rationell" förklaring för dem att hänga upp sig på: "Vi kommer att bli misstänkta för att vi inte är svenskar, bäst att ta det säkra före det osäkra och skydda sig"

Noterar dock att även broder A hade en hel del våldsporr i sin telefon. Och den där tejpbiten i ladan med hans DNA på som troligen kommer från samma rulle som tejpen som användes på Lisa - det är en lite märklig detalj i helheten.

Jag har väl hunnit läsa ungefär samma förhör. Min känsla är att dom är "rädda" för hans aggressionsutbrott - dom tassar försiktigt tyst runt honom - i ängslan för att inte tända minsta gnista.

Han är "Elefanten i vardagrummet" - om nu någon läst den boken. Hur som, innebär det att han dominerar sin nära omgivning totalt.
Medlem
remixutoheavens avatar
Jag förstår inte hur vissa kan klaga och tycka familjen är konstig? Verkar vara en väldigt fin och trevlig familj som bryr sig om varandra.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vastmanlanning
Detta är lite konstigt, 18:25 hör pappan detta. Tänk om det inte var Lisas röst han hörde? Han hör ju inte så perfekt och om det är någon annan ljus röst kanske han inte kan skilja på det.

OM det ändå var Lisa så levde hon 18:25 och talade svenska med någon/några och verkade inte oroad. Då förstår jag inte hur NB hann med allt. Han var ju enligt brodern inte hemma till 18:00 utan lite senare. Men sen bytte han kläder (som stoppades i tvätten) och skypade lite med mamman och sen åkte de för att köpa pizza där han är fotad av övervakningskameran vid 20:00. Hur hann han med allt däremellan?

Det _kan_ ju vara så att hon ringde upp papp i smyg med flit för hon kände sig lite hotad eller obehaglig till mods...
2015-10-23, 19:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LOE2
Vilken kvinna skulle acceptera detta ? Jag tror det inte, det måste vara ett tafatt försök från hennes sida att blanda bort korten. Efter en dag i hantverk luktade han pyton. Händerna blir smutsiga på ett kontor.

Hon är väl kuvad av honom, lägger hon inte upp sig på kvällarna när han kommer från lagårn får hon väl stryk

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in