2015-10-23, 18:44
Medlem
Parkours avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HataFeminister
Dock har han ju massa rivsår - så pass djupa att blod har hamnat innanför hennes kläder och på andra ställen.

kände jag inte till! dåså

Citat:
Ursprungligen postat av GeneralTutte
Är detta rätt man som är misstänkt för mordet?

https://www.facebook.com/nerijus.bilevicius?fref=ts

hehe nej
2015-10-23, 18:45
Medlem
AussieRedMans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrFold
Någon mer som noterat detta ur förhöret med Irina B på sid 1307 (FUP:s egen numrering)

(förhörsledarens repliker kursiverade)

Problem med potensen och erektionssvårigheter är ju vad jag förstår ganska vanliga bland den här typen av förövare. Här framkommer ett tydligt mönster av sexuell dysfunktion.
Det där är att ta i, att döma ngt för att man inte fått upp den.
Har en vän till mig som haft liknande problem vid ca 25 års åldern.
2015-10-23, 18:45
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elpirro
Nu har jag inte följt fallet så noga förutom att man kikat in här då o då men fy i helvete vilket vidrigt jävla mord. Finner inga ord. Öga för öga känns som det mest rättvisa straffet.

Vad för straff kommer han få? 10+?

Nej, här uppfylls kriterierna för livstids fängelse. Psykiatrisk vård utesluten. Han är galen – men inte i juridisk mening.
2015-10-23, 18:46
Medlem
Parkours avatar
Citat:
Ursprungligen postat av norrlandsfan
jag skrev han....inte hon

Inte han heller. Bara en åtalad och det är GM

Citat:
Ursprungligen postat av Ferry31
Exakt, vi som är män har ju inte samma upplevelser. Lisa såg dessutom bäst ut av personalteamet och hon är säkert van att få blickar av killar/män. Går ju inte hänga upp sig och bli misstänksam varje gång det sker.

Exakt! :S
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Parkour
Tyvärr har jag fått ta bort FUP-protokollet ifrån min server.. Någon som roar sig med att försöka hacka/ta sig vidare på min server... Trist men så är det

Här:

https://minfil.org/v5fakfb2b7/Skaraborgs_TR_B_1902-15_Aktbil_86.zip
Medlem
ziracorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ferry31
Jag tror snarare han bad om att få hjälp med något i ladan. Typ bad Lisa om att hålla något och hon såg det som en enkelt uppgift. Kan varit så att NB frågat på svenska och Lisa svarar på svenska. Som sagt, en enkel fras går att lära in.

Förklarar inte varför nyckeln sitter kvar i mopeden, men jag tror hon helt enkelt bara glömde den. Eller struntade i den, risken för stöld är ändå minimal där ute på slätten.

Struntar inte i en EU-moppe, han tvinga in henne i bilen.
2015-10-23, 18:47
Medlem
MrFolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ToZon
Mitt fetade: Något som förbryllar men en orsak kan vara hans uppenbart dåliga hygien och på så sätt har trosan kontaminerats via GM. Kan inte hitta någon annan förklaring utifrån övrig teknisk bevisning.

Att hon skulle avsatt Dna på ett enda ställe och vara inblandad tror jag nu inte en sekund på. Däremot kan hon och brodern omedvetet gjort vissa saker och det tror jag stavas i hierarkin inom gruppen, man har helt enkelt inte vågat ifrågasätta någonting.

Jag har gått igenom broderns förhör och delar av hustruns.

Känslan är nog ändå att de inte är inblandade, men att de kanske valt att "önsketänka" under den här veckan runt Nerijus och hans förehavanden. Samtidigt fanns det ju en "rationell" förklaring för dem att hänga upp sig på: "Vi kommer att bli misstänkta för att vi inte är svenskar, bäst att ta det säkra före det osäkra och skydda sig"

Noterar dock att även broder A hade en hel del våldsporr i sin telefon. Och den där tejpbiten i ladan med hans DNA på som troligen kommer från samma rulle som tejpen som användes på Lisa - det är en lite märklig detalj i helheten.
2015-10-23, 18:47
Medlem
Grandiosos avatar
Allas våran farbror Persson med sin utttalade skepsis inför utredningsresultatet i Blomberg
har inte låtit höra av sig ännu väl med några kommentarer?
Han har ju tillåtit sig att under processens gång fälla ett antal mindre genomtänkta omdömen
och det har skett helt utan insyn i den utredning som pågått flera månader.
En förståndig LGWP hade avstått från den saken. Avvaktat fram tills han verkligen hade
ett förundersökningsmaterial att sätta tänderna i och sedan framföra sina synpunkter
om vad han ansåg om hur Skövdepolisen hanterat mordutredningen ifråga.
Det låter sig lätt antas att gamla antipatier som utvecklats genom åren mellan parterna
helt enkelt har kommit att fördunkla vederbörandes omdöme så att där det borde
ha varit betydligt mera återhållsamt med kommenterandet i avvaktan på att utredningen
avslutades och FUP:et tillgängliggjordes för att inte säga närmast knäpptyst, så blev
det istället bara dumt och klumpigt och alldeles förhastat genom denna mer eller mindre
regelrätta sågning av alltsammans långt på förhand.
Skäms han nu månne något när han får del av slutproduken som kom idag?
Knappast.

Några som verkligen har anledning att känna skam är de i tråden som på rent bisarra vis
dömt ut utredningen totalt och farit ut i illvilliga, ogrundade beskyllningar om korruption
och annat osmakligt.
De vet vilka de är så jag nämner inga nick vid namn.

Misstron och föraktet mot rättsväsendet må de ha bäst de vill men här just i detta fall
hade man verkligen inget som helst fog för skiten man besudlat tråden med.
Lika jävla illa är alla utpekanden och antydningar om andras inblandning på ingen
saklig grund alls. Särskilt har en viss "godsherre" med söner utsatts för ett drev som
är alldeles avskyvärt att behöva skåda.

Må de alltså besinna sig fortsättningsvis och gott kan de alltså nu erfara en rejäl
portion av just SKAM.
Förhoppningsvis vräks det inte ut på långa vägar lika mycket ren smörja framöver som dessa
tillåtit sig att torgföra i denna tråd som avhandlar ett av de mest fruktansvärda illdåd
som skett på mycket, mycket länge i landet.
2015-10-23, 18:48
Medlem
remixutoheavens avatar
Kan någon skriva vid vilken sida förhören med anhöriga, dvs familjen, börjar? Har svårt att hitta det...
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Parkour
Postar återigen den "sekretessbelagda" bilden

http://postimg.org/image/704v5uf0t/

Yepp tyvärr...

Tack

Man ser ju absolut ingenting bara en häg med kläder, så varför sekretess ?
Medlem
Sanchezest90s avatar
Jag kan inte öppna någonting i min androidlur. Fick tips om adobe acrobat. Funkar inte ändå ???
2015-10-23, 18:49
Medlem
PeoFallmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Riktigt så här jävla fruktansvärt med omständigheterna kring Lisas död har jag själv i det
längsta värjt mig inför att det skulle behöva vara.
Länge föreställde jag mig att hon dött under ett pågående våldtäktsförsök. Kämpat
infernaliskt mot sin angripare och då råkat avlida. En panikslagen GM som vill ha tyst
på sitt offer och det slutar i ond bråd död.

Men nu ställd inför obönhörliga fakta med obeskrivligt gräsliga detaljer runt skeendet
har man dessvärre bara att konstatera att detta var nåt så kusligt hemskt som drabbade
en oskyldig stackars flicka på blott 17 år att det gick långt utanpå vad man haft tankar om;
ett uppenbart noga överlagt överfall och dödande utfört av en perverterad, samvetslös usling.

Utan tvekan ett av de värsta utstuderade nidingsdåd som detta land har upplevt någonsin.

Ett själlöst, brutalt monster till flickmördare slog till plötsligt i idyllen och inget straff är hårt nog
åt detta vidriga as till individ.

Håller med fullständigt.

Själv är jag helt mållös, jag vet inte vad jag ska säga om detta mer.

Det är otäckt vilka primitiva känslor det sätter igång i en själv. Stod på jobbet idag och kände hur rodnaden steg på kinderna och sinnet blev helt svart. Fy fan.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in