Citat:
Ursprungligen postat av
ToZon
Mitt fetade: Något som förbryllar men en orsak kan vara hans uppenbart dåliga hygien och på så sätt har trosan kontaminerats via GM. Kan inte hitta någon annan förklaring utifrån övrig teknisk bevisning.
Att hon skulle avsatt Dna på ett enda ställe och vara inblandad tror jag nu inte en sekund på. Däremot kan hon och brodern omedvetet gjort vissa saker och det tror jag stavas i hierarkin inom gruppen, man har helt enkelt inte vågat ifrågasätta någonting.
Jag har gått igenom broderns förhör och delar av hustruns.
Känslan är nog ändå att de inte är inblandade, men att de kanske valt att "önsketänka" under den här veckan runt Nerijus och hans förehavanden. Samtidigt fanns det ju en "rationell" förklaring för dem att hänga upp sig på: "Vi kommer att bli misstänkta för att vi inte är svenskar, bäst att ta det säkra före det osäkra och skydda sig"
Noterar dock att även broder A hade en hel del våldsporr i sin telefon. Och den där tejpbiten i ladan med hans DNA på som troligen kommer från samma rulle som tejpen som användes på Lisa - det är en lite märklig detalj i helheten.