2015-09-07, 21:40
Medlem
ME077s avatar
Hur mycket kan det vara att undersöka egentligen, och hur lång tid tar undersökningarna... Verkar som att NFC är underbemannade? (Om nu inte ordet förmåga betyder ordagrant förmåga). Hoppas verkligen inte att spår missas/att fel prioriteringar görs.

"NFC har inte haft förmåga att genomföra tekniska undersökningar av alla de spår som har samlats in. Lars Johansson förklarar att utredarna nu går igenom den tekniska rapporten för att se om det är några ytterligare tekniska undersökningar som borde genomföras.
– Vi har redan några föremål som vi vill få en fortsatt undersökning på."

http://www.smalanningen.se/article/nya-analyser-kravs-innan-mordatal/
2015-09-07, 21:42
Medlem
katws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Semesteråklagaren trodde på åtal i semester, L-GW ändrade till september, och nu vill han skjuta på det en gång till.

Källa på att åklagaren sagt det tack.
Senast redigerad av katw 2015-09-07 kl. 21:49.
2015-09-07, 21:44
Medlem
Hyltrans avatar
[quote=Grandioso|54623162]
Enligt åklagaren binds mannen till mordet på den 17-åriga flickan bland annat genom blod- och andra dna-spår. Till SVT Väst säger han att dna kan knytas direkt till kroppen.
http://www.svd.se/just-nu-misstankte...ingen-omhaktad

Men jag tror inte att det som ev kan knytas direkt till kroppen är mycket till bevis, att han till exempel har svettats på sin arbetsplats, tor jag kan förklaras av på grund av att han arbetade där.

Vi får se hur det går!

Citat:
Jag vet att det är taket mittemot, men det är inte lång tid som männen på taket ser tjejerna. Om någon är så knäpp att han skulle ha kåtat upp sig till den grad att han smög dit en ledig dag för en våldtäkt, så hade han tveklöst fått en P7 vid det här laget.

Han har ju en fru hemma i så fall är hon ett troligare offer om han plötsligt får för sig att bli sexualdåre vid 35 års ålder.
2015-09-07, 21:48
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av katw
Källa på att åklagaren sagt det tack.
Åklagaren har inte sagt det, men hans högra hand, LJ.
2015-09-07, 21:48
Medlem
ME077s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hyltran
Han har ju en fru hemma i så fall är hon ett troligare offer om han plötsligt får för sig att bli sexualdåre vid 35 års ålder.
Vad vet du om IB´s sexuella preferenser.. och deras liv tillsammans..?
2015-09-07, 21:50
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hyltran
Det där är ett dåligt argument, fråga Hagamannen.
2015-09-07, 21:54
Medlem
A1HORNYLADs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ME077
Hur mycket kan det vara att undersöka egentligen, och hur lång tid tar undersökningarna... Verkar som att NFC är underbemannade? (Om nu inte ordet förmåga betyder ordagrant förmåga). Hoppas verkligen inte att spår missas/att fel prioriteringar görs.

"NFC har inte haft förmåga att genomföra tekniska undersökningar av alla de spår som har samlats in. Lars Johansson förklarar att utredarna nu går igenom den tekniska rapporten för att se om det är några ytterligare tekniska undersökningar som borde genomföras.
– Vi har redan några föremål som vi vill få en fortsatt undersökning på."

http://www.smalanningen.se/article/nya-analyser-kravs-innan-mordatal/

Jaha, tidigare idag meddelades att de fått in:

Citat:
den slutliga och skriftliga rapporten från Nationellt forensiskt center, NFC.
http://sla.se/skovde/2015/09/07/polisen-har-fatt-nfc-rapporten?refresh=true

Det är lite samma visa som med det slutliga obduktionsprotokollet, det var inte slutligt det heller.
Senast redigerad av A1HORNYLAD 2015-09-07 kl. 21:58.
2015-09-07, 21:55
Medlem
katws avatar
Citat:
Åklagaren har inte sagt det, men hans högra hand, LJ.

Det var skillnad det. Polisen vill ha ytterligare tekniska undersökningar. Knappast polisens/åklagarens fel att NFC är underbemannade alternativt att analyser tar tid. Hellre ett starkt åtal än ett halvdant.

Jag vet att du inte håller med om den delen så du behöver inte bemöda dig att svara.
2015-09-07, 21:55
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dripatologi
Tja! Hus, 5 barn&hund fordrar sitt😄Mgm lät inte bli burken fylld av blåbär el hjortron, han var bästa vägvisaren till källan, precis vad polisen kalkylerade med

Angenämt träningsläger då

Ja, till slut så. Inte utan att man är nyfiken på detaljerna runt konfrontationen. Något säger mig att tajming är en del av framgången.
Vilken MPS-grupp det än må varit, så gjorde dom en kanonjobb.
2015-09-07, 21:56
Medlem
Om det inte är MGM? Vem har bragt hennes liv? Vad tror ni? Nyfiken 😜
2015-09-07, 21:57
Medlem
katws avatar
Citat:
Det där är ett dåligt argument, fråga Hagamannen.

Hagamannen inledde sina illdåd som 26-åring i och för sig.
2015-09-07, 22:00
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av katw
Det var skillnad det. Polisen vill ha ytterligare tekniska undersökningar. Knappast polisens/åklagarens fel att NFC är underbemannade alternativt att analyser tar tid. Hellre ett starkt åtal än ett halvdant.

Jag vet att du inte håller med om den delen så du behöver inte bemöda dig att svara.
LJ säger ingenting utan åklagarens medgivande. Det är bara LJ som syns mest i pressen.

Jag, det är inte åklagarens fel att analyser drar ut på tiden, men åklageriet skjuter hela tiden på åtalet. Det borde veta att analyser tar tid, jag gissade att jultomten skulle komma med åtalet i början av tråden. Åklagaren borde veta bättre, men det verkar inte så. Eller vill åklagaren bara visa att utredningen fortskrider, men har inget annat än nya prognoser att komma med?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in