2015-09-07, 20:03
Medlem
katws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Jo, om man behåller det jag skrev innan i samma inlägg.

Som du ser behöll ja inte det eftersom du driver dina egna teser och utesluter det som inte passar dig. Men någon absolut sanning kan du aldrig sitta inne med, hur gärna du än vill hävda det.
2015-09-07, 20:13
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pre 1914
De tog in två balter som misstänkta för mord, men släppte den ena efter några veckor. Det visar om inte annat att de inte hade allt klart för sig från början utan att mycket baserades på magkänsla. Hade det funnits konkreta misstankar hade de bara gripit den rätte från början, alternativt behållit båda i häkte ännu.

Nu vet vi inget om hur detaljgränserna ser ut mellan "skäligen" och "sannolika" i just detta fall, men det är åklagaren som begärde frisläppning/sänkt misstankegrad för den yngre brodern, och det vittnar om att Wennerholm sköter sitt jobb objektivt bakom fasaden av småhånflin och självgodhet gentemot media - speciellt i åtanke att lillebror fortfarande är misstänkt.

Det fetade är ett luddigt begrepp, där det på ren svenska, tyvärr, många gånger kräver att polisen tar buset med fingrarna i kakburken.
MGM har troligtvis låtit bli kakburken efter handsk-incidenten.

Citat:
Ursprungligen postat av katw
Nu är det exakt tre månader sedan Lisa skickade sitt sista SMS.

http://imgbox.com/KLfgBA9J
http://imgbox.com/y8g1lHzg

Tack för fina bilder. En tanke ägnas..

Citat:
Ursprungligen postat av Dripatologi
Skönt att detta fall som berört så hela sommaren är till ända, förhandlingar i olika distanser ser jag som ren transportsträcka

Var har du hållit hus? Har du varit på träningsläger?
2015-09-07, 20:14
Medlem
develis avatar
Citat:
I så fall kan det lika gärna vara en förbipasserande, som får en impuls, eller någon som stannat på norra parkeringen för att besöka kaféet, och får veta av Lisa att det är stängt, och får en impuls.
Att några män har sett flickorna emellanåt uppifrån taket har inget med brottet att göra.

Med tanke på placering Martorp inkl. flera DNA-spår på den häktade så ter det sig verkligen inte som "just passing by"..
Gällande om iakttagelser från taket har med brottet att göra har du inte en susning om - det går inte att dementerar rätt av som du gör. Om häktad sett Lisa vid nåt tillfälle och blivit intresserad/förtjust har vi ingen aning om. Personalen säger att de känt sig iakttagna, han nekar till att han sett Lisa.
Så det ter sig dåraktigt att försöka bortförklara detta med att byggnadsställningar är stulna eller att bullar inte kan ätas ute.
2015-09-07, 20:14
Medlem
Sä här lätt är det ibland att lösa ett mord, vilka gedigna insatser av pappa, mp, polis&åklagare m.fl
2015-09-07, 20:16
Medlem
PeoFallmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ydrik
Låter som en trevlig dag att minnas! Hur funkar serveringen? Beställer man vid kassan och tar med fika och bulllar på en bricka eller sätter man sig vid ett bord och får en meny och fikat serverat?

Ja man kan ta med det själv ut, men man kan även köpa mat eller något som behöver lagas till eller värmas och då kommer de ut med det man beställt. På den korta stund vi var där var någon ur personalen ute flera gånger.

Det här fallet berörde mig mycket, mer än vad jag själv hade anat. Pga arbetet kunde jag inte ansluta mig till MPS under veckan men hade tänkt åka till kullen på lördagen, men då hittades hon ju på fredag kväll.
Det känns mycket märkligt när man sitter mitt i idyllen som det verkligen är där och veta att man sitter mitt på brottsplatsen/del av den. Mycket konstig känsla.
2015-09-07, 20:18
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Med tanke på placering Martorp inkl. flera DNA-spår på den häktade så ter det sig verkligen inte som "just passing by"..
Gällande om iakttagelser från taket har med brottet att göra har du inte en susning om - det går inte att dementerar rätt av som du gör. Om häktad sett Lisa vid nåt tillfälle och blivit intresserad/förtjust har vi ingen aning om. Personalen säger att de känt sig iakttagna, han nekar till att han sett Lisa.
Så det ter sig dåraktigt att försöka bortförklara detta med att byggnadsställningar är stulna eller att bullar inte kan ätas ute.
Jag dementerade inte allt rakt av, jag svarade på #PeoFallmos inlägg, att brottet kunde vara en impuls från någon på taket.
2015-09-07, 20:22
Medlem
bilringens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ydrik
Låter som en trevlig dag att minnas! Hur funkar serveringen? Beställer man vid kassan och tar med fika och bulllar på en bricka eller sätter man sig vid ett bord och får en meny och fikat serverat?

Man beställer och betalar vid kassan och tar sen brickan med fikat vidare till ett bord där bla kaffet finns att ta efter att ha valt en kopp med fat som står på hyllor på en vägg. Mycket mysigt kafe :-P
2015-09-07, 20:23
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bilringen
Man beställer och betalar vid kassan och tar sen brickan med fikat vidare till ett bord där bla kaffet finns att ta efter att ha valt en kopp med fat som står på hyllor på en vägg. Mycket mysigt kafe :-P
Om man går ut och sätter sig med fikat, går man tillbaka in med brickan efteråt?
2015-09-07, 20:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Nu vet vi inget om hur detaljgränserna ser ut mellan "skäligen" och "sannolika" i just detta fall, men det är åklagaren som begärde frisläppning/sänkt misstankegrad för den yngre brodern, och det vittnar om att Wennerholm sköter sitt jobb objektivt bakom fasaden av småhånflin och självgodhet gentemot media - speciellt i åtanke att lillebror fortfarande är misstänkt.

Det fetade är ett luddigt begrepp, där det på ren svenska, tyvärr, många gånger kräver att polisen tar buset med fingrarna i kakburken.
MGM har troligtvis låtit bli kakburken efter handsk-incidenten.

Tack för fina bilder. En tanke ägnas..

Var har du hållit hus? Har du varit på träningsläger?
Tja! Hus, 5 barn&hund fordrar sitt😄Mgm lät inte bli burken fylld av blåbär el hjortron, han var bästa vägvisaren till källan, precis vad polisen kalkylerade med
2015-09-07, 20:25
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av katw
Nu är det exakt tre månader sedan Lisa skickade sitt sista SMS.
http://imgbox.com/KLfgBA9J
http://imgbox.com/y8g1lHzg

Fina bilder och symboliskt .. solnedgång och en lykta som inte är tänd.
Orättvist så det finns inte ord - livet släcks när det borde få levas till fullo som 17-åring.
Sänder en tanke till Lisa men även Lisas stackars familj - speciellt pappan som blivit så vansinnigt förtalad och anklagad i denna tråd.

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
2015-09-07, 20:26
Medlem
A1HORNYLADs avatar
Citat:
I så fall kan det lika gärna vara en förbipasserande, som får en impuls, eller någon som stannat på norra parkeringen för att besöka kaféet, och får veta av Lisa att det är stängt, och får en impuls.

Att några män har sett flickorna emellanåt uppifrån taket har inget med brottet att göra.

Alldeles riktigt. Det saknar relevans.
Sen att ryktet om att tjejerna "känt sig iakttagna" har uppstått från FB är ännu en sak. Att man i Nya efterlyst nämnde det utan att ange källa har blåst på ryktet. Det enda LS sagt tidigare var att hon sett dem där på taket "men aldrig känt något obehag". I Nya efterlyst sa hon bara att hon hade sett dem där på taket, utan att säga något om behag/obehag.
2015-09-07, 20:28
Medlem
swimmingpools avatar
Varför tror ni han gjorde det?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in