Citat:
Ursprungligen postat av
Vierstein
Kanske jag har fel men jag förmodar att polisen och åklagaren har minst lika mycket om inte till och mer fakta än du om avseende exakt klockslag för pizzaköp och ändå får ihop att det är möjligt både med brott och pizzaköp. Annars skulle väl inte NB sitta häktad om tidpunkten för pizzaköpet omöjliggjort mordet eller tänker jag fel? Jag utgår alltså från det faktum att polisen känner till pizzaköpet.
Citat:
Ursprungligen postat av
Noningra
Nej,du tänker helt rätt.Pizzaköpet är inget alibi,punkt.
Alla möjliga rörelser är kartlagda och skulle denna trådsanning eller möjligen medianyhet ha något som skulle vara till mgm's fördel så hade det varit "Toppstory" i media men det är det inte och kommer aldrig att bli för den har ingen påverkan på det brott som utförts.
Mordet var inte alls planerat men en konfrontation gick totalt överstyr och jag hävdar envist att styrkt av alkohol är en springande anledning till MGM tar sig till kontakt med offret, en liten skitanledning får proppskåpet att brinna av och händelsekedjan blir snabb, akut och utan tanke, det stavas panik.
För mig tyder allt på just ovanstående och efterbörden kan möjligen närstående anat av diverse ålägganden eller utförande veckan efter initierat av MGM. De behöver inte vetat men anat att här är en hund begraven. De är inte medgärningsperson i mord men möjligen skyddande av brottsling.
Knepigt !!
Stämningsansökan blir intressant, endast MGM eller mer i stämningen.