2015-09-01, 18:09
Bannlyst
Kan någon sammanfatta vad som hänt i fallet? Vad har hänt? Vad var motivet att döda Lisa av dessa ligister från Litauen och Östeuropa?
2015-09-01, 18:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Jo, du fick en förklaring av mig att om det är en VIP inblandad så blir resultatet något annat än sanningen.

Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Är det en VIP inblandad i detta mål? Källa på det?

God dag yxskaft, det var du som påstod en sak som jag ifrågasatte, inte tvärtom!
2015-09-01, 18:11
Avslutad
En hel del enfaldiga dogmatiker här!

Nu börjar dimman lätta!
Det är klart MGM inte är mördaren, allt
i dennes historia/bakgrund och
syfte med sitt uppehälle här talade
emot att det skulle vara honom.
Han kan mycket väl fått städa upp
hamnat i en rätt så djävlig situation,
då som nu.
Så vem är den fjärde mannen som
A.J håller bakom ryggen?
Kan det vara han som jag nämnde
utan namn?
Inte helt rätt utryckt "adoptivsonen"?
Vad säger du "fluffy duck" OY?
Din lilla anka!
Hur som helst har det än en gång gått
upp ett ljus i bland uniformer
och förstoppade åklagare,verkligen
på tiden.
Höll här just nu på att få igång
Pansarvagns turbinen för att köra
upp till det lilla pittoreska Högsättet
och föra in kanonröret i självaste
entrén.
Tack och lov slipper jag det, den drar
två tunnor diesel på en sådan tur.
Så vad är namnet på gubben A.Js
gunstling "problembarnet"?
2015-09-01, 18:12
Medlem
Bergakungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
Jamen åklagren har ju själv sagt i media, för ett par dagar sedan, att han ville fråga rättsläkren om en mera precis dödstidspunkt, och det ju alltså EFTER han fått den slutliga raportten.

Bästa Foreigner; då drar man helt sonika slutsatsen att det inte VAR den slutliga rapporten.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arrogantcat
Ja, lite rent allmänt , hur en ren , oskyldig blev dömd

Nej ingen är dömd...ren...oskyldig.. Det återstår väl ändå?
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kostarskjortan
Kan någon sammanfatta vad som hänt i fallet? Vad har hänt? Vad var motivet att döda Lisa av dessa ligister från Litauen och Östeuropa?
Här är ett exempel på det jag har försökt visa, folk som inte är insatta i målet blir övertygade av åklagarens uttalande i media om NB:s skuld innan de ska vittna eller döma i målet.
2015-09-01, 18:14
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gulabilen
Men, vet du inte vilket mål ni diskuterade? Visbymålet.
2015-09-01, 18:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gulabilen

Ja det fallet med jackan i badrummet.. Fruktansvärt självklart..
2015-09-01, 18:18
Medlem
Fallet Lisa med en diskussionstråd om 5500 sidor och att nu har det gått snart två månader visar dock att konkret information är en extremt besvärande bristvara.

Att det tog två månader att fastställa att hon sannolikt dog samma kväll som hon försvann är inget annat än ett tydligt exempel på hur långsamt utredningen går och detta trots att fallet är en av de mest uppmärksammade på flera år.

En annan fråga vi inte får någon som helst information om är HUR hon dog. Vilka skador hon hade och i vilket skick kroppen hittades.

Med viss förståelse för att rättsäkerheten äventyras och att polisen behöver hemlighålla detaljer för att underlätta jakten på rätt mördare, så är det ändå tydligt att själva händelseförloppet som ledde till hennes död är hemligt eller okänt. Vilket har jag inte kunnat klura ut.

Men det är lite såhär informationen är. Hon försvann. Hon återfanns död några dagar senare i samma område. En eller egentligen 3 gärningsmän är misstänkta varav en kvarstår häktad. Sådär jättemycket mer information har vi inte fått och detta lilla har öppnat upp för 5500 sidor långa trådar där man spekulerar vilt.

Kanske är det av ren självbevarelsedrift polisen inte läcker ut vad som egentligen hände Lisa, men fallet är med hänsyn till uppmärksamheten extremt informationsfattigt. Kort sagt, det enda vi idag fått veta är att hon återfanns död och det 2 månader senare fastställs att hon dog samma kväll som hon försvann. Utöver det har allmänheten egentligen inte fått veta ett skit om vad som egentligen hände henne.
2015-09-01, 18:20
Medlem
Tingsnotariens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av endumbonde
Fallet Lisa med en diskussionstråd om 5500 sidor och att nu har det gått snart två månader visar dock att konkret information är en extremt besvärande bristvara.

Att det tog två månader att fastställa att hon sannolikt dog samma kväll som hon försvann är inget annat än ett tydligt exempel på hur långsamt utredningen går och detta trots att fallet är en av de mest uppmärksammade på flera år.

En annan fråga vi inte får någon som helst information om är HUR hon dog. Vilka skador hon hade och i vilket skick kroppen hittades.

Med viss förståelse för att rättsäkerheten äventyras och att polisen behöver hemlighålla detaljer för att underlätta jakten på rätt mördare, så är det ändå tydligt att själva händelseförloppet som ledde till hennes död är hemligt eller okänt. Vilket har jag inte kunnat klura ut.

Men det är lite såhär informationen är. Hon försvann. Hon återfanns död några dagar senare i samma område. En eller egentligen 3 gärningsmän är misstänkta varav en kvarstår häktad. Sådär jättemycket mer information har vi inte fått och detta lilla har öppnat upp för 5500 sidor långa trådar där man spekulerar vilt.

Kanske är det av ren självbevarelsedrift polisen inte läcker ut vad som egentligen hände Lisa, men fallet är med hänsyn till uppmärksamheten extremt informationsfattigt. Kort sagt, det enda vi idag fått veta är att hon återfanns död och det 2 månader senare fastställs att hon dog samma kväll som hon försvann. Utöver det har allmänheten egentligen inte fått veta ett skit om vad som egentligen hände henne.

Vilket gynnar den rättsliga processen.
2015-09-01, 18:23
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av A1HORNYLAD
Här är artikeln där åklagaren säger att en komplettering avseende dödstidpunkten ska begäras:

http://www.gp.se/nyheter/vastsverige/1.2811091-nu-vet-polisen-hur-lisa-holm-dog

Och nu har han alltså fått denna efterfrågade precisering, inget märkvärdigt med detta.

Men varför dög inte slutrapporten eller slutrapport1 då?
2015-09-01, 18:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vierstein
Kanske jag har fel men jag förmodar att polisen och åklagaren har minst lika mycket om inte till och mer fakta än du om avseende exakt klockslag för pizzaköp och ändå får ihop att det är möjligt både med brott och pizzaköp. Annars skulle väl inte NB sitta häktad om tidpunkten för pizzaköpet omöjliggjort mordet eller tänker jag fel? Jag utgår alltså från det faktum att polisen känner till pizzaköpet.

Citat:
Ursprungligen postat av Noningra
Nej,du tänker helt rätt.Pizzaköpet är inget alibi,punkt.

Alla möjliga rörelser är kartlagda och skulle denna trådsanning eller möjligen medianyhet ha något som skulle vara till mgm's fördel så hade det varit "Toppstory" i media men det är det inte och kommer aldrig att bli för den har ingen påverkan på det brott som utförts.

Mordet var inte alls planerat men en konfrontation gick totalt överstyr och jag hävdar envist att styrkt av alkohol är en springande anledning till MGM tar sig till kontakt med offret, en liten skitanledning får proppskåpet att brinna av och händelsekedjan blir snabb, akut och utan tanke, det stavas panik.

För mig tyder allt på just ovanstående och efterbörden kan möjligen närstående anat av diverse ålägganden eller utförande veckan efter initierat av MGM. De behöver inte vetat men anat att här är en hund begraven. De är inte medgärningsperson i mord men möjligen skyddande av brottsling.
Knepigt !!

Stämningsansökan blir intressant, endast MGM eller mer i stämningen.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in