2015-08-24, 22:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av March560
Att man har en bild av vad som hänt betyder inte att man har bevisat att den bilden faktiskt också är den sanna. Jag säger bara att om bevisningen inte är starkare än MGMs blod på Lisas tillhörigheter samt de initiala uppgifterna så räcker inte det för att bevisa bortom allt rimligt tvivel att MGM begått mordet. Bara för att han kan kopplas till brottet (vilket han kan) betyder ju inte det att det var han som faktiskt mördade henne. Det kan finnas andra förklaringar. Även om vi är eniga och hoppas att han blir dömd kan inte en tingsrätt blunda för sådana alternativa förklaringar.

Jag håller med dig. Detta är helt i linje med min teori, som jag varken kan eller vill gå mer in på.
2015-08-24, 22:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Det fetade torde vara trådens mest befängda argument. Tror du inte som majoriteten så är du dum i huvudet, typ. Snacka om att springa med i fårskocken.

Varför är det inte troligt att mordet föregicks av en olyckshändelse, varför är det inte ens en möjlighet?

Jag tror att Lisas pappa som var ganska snabbt på plats skulle lagt märke till bromsspår,utspridda plastdetaljer mm.
Istället blev omedelbara scenariot ett bortförande.Inte en trafikolycka alltså.

Men för all del...det är väl bara att spekulera vidare
2015-08-24, 22:34
Medlem
nominals avatar
Citat:
Kan du ange ett enda skäl till att ett ännu levande våldtäktsoffer mördas?
En våldtäkt är inte en olyckshändelse.
2015-08-24, 22:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gusselby
Men vill du att det ska vara en olycka till att börja med eller varför är du så enträgen om det när så många säger motsatsen, att det inte är troligt?

Åklagaren säger ju att de vet hur Lisa mördades hade det varit en olycka så hade han väl sagt omkom istället
Se inlägg 63078 för åklagarens ordval
2015-08-24, 22:35
Medlem
Qwarts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hultabultan
Lisa blev kanske skadad om hon blev påkörd av en bil. Verkar mycket troligt att hennes omtalade mc-handske blåst iväg i den kraftiga vinden den aktuella dagen.
Sedan var kanske GM onykter och ville därför forsla bort BO.
Det kan det ju vara nästan omöjligt att fastställa om hon dog av dessa skador, eller senare när GM (bilföraren) transporterade iväg henne.

Lägg ner!! Sluta skoja om detta, för så dum kan du omöjligt vara du tror att polisen inte sett om det var en olycka!!
2015-08-24, 22:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rosebud
Vad är det som motsäger att hon blev kidnappad av ett UFO och avsläppt på fyndplatsen efter att ha utnyttjats av utomjordingar?

Frågan borde snarast vara det omvända; vad är det som du menar talar för att hon skulle ha blivit påkörd i ett initialt skede? Jag säger inte att vare sig den hypotesen (eller den om UFOt) är möjligt att helt utesluta men baserat på det som framkommit hittills och baserat på hur polis och åklagare agerat (dvs de som har full insyn i fallet) ser jag ingenting som pekar på det. Därmed känns det som om den rationella postionen i dagsläget är att inte lägga alltför stor tonvikt vid dessa möjligheter.

Det som skulle förklara allt, vore att hennes omtalade handske blåste ut över vägen i den kraftiga vinden den aktuella dagen. Lisa springer efter och blir påkörd, o.s.v.
2015-08-24, 22:37
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nominal
Kan inte du istället förklara varför du tycker att det är troligt? Jag har ännu inte läst något som överhuvudtaget skulle tala för detta händelseförlopp.

Nej det kan jag verkligen inte förklara eftersom att jag inte anser att det är troligt därför att jag inte tror på det scenariot. Men jag kan inte avfärda de som tror på att mordet föregicks av en olycka som korkade därför att ingenting talar emot att det var så det gick till.

Jag kan resonera opartiskt, objektivt, sakligt och ofärgat, det kan uppenbarligen inte du göra. Vi torde vara överens om att det är en verklig möjlighet att ett mord kan föregås av en olyckshändelse, sannolikt eller inte, det kan hända. Okej, ingenting talar emot att så kan ha skett i det här fallet, då är det inte jag som ska visa att det hände, det är du som bör vara öppen för att det kan ha hänt, fattar du verkligen inte det ditt inskränkta miffo?
2015-08-24, 22:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Qwart
Lägg ner!! Sluta skoja om detta, för så dum kan du omöjligt vara du tror att polisen inte sett om det var en olycka!!

Håller med, sluta skriv om olycka
Åklagaren säger ju vi vet hur hon blev mördad
2015-08-24, 22:41
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Qwart

Vet du att polisen inte har sett det då? Och om de har sett det, skulle de berätta det för allmänheten i så fall?
2015-08-24, 22:41
Medlem
Gusselbys avatar
Citat:
Det fetade torde vara trådens mest befängda argument. Tror du inte som majoriteten så är du dum i huvudet, typ. Snacka om att springa med i fårskocken.

Varför är det inte troligt att mordet föregicks av en olyckshändelse, varför är det inte ens en möjlighet?
Jag var medveten om att det kan tänkas tolkas så men vad jag menar är förstås inte att man ska tycka som alla andra men jag kan tro att du vill tolka det så. Du är en aning kolerisk i dina uttalanden. Jag menar att han är rätt motargumenterad på goda grunder.
2015-08-24, 22:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hultabultan
Det som skulle förklara allt, vore att hennes omtalade handske blåste ut över vägen i den kraftiga vinden den aktuella dagen. Lisa springer efter och blir påkörd, o.s.v.

...och sedermera hittas i en gammal bpa-byggbod intryckt i ett omklädningsskåp på gården Martorp?

Det tror inte jag.
2015-08-24, 22:42
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Nej det kan jag verkligen inte förklara eftersom att jag inte anser att det är troligt därför att jag inte tror på det scenariot. Men jag kan inte avfärda de som tror på att mordet föregicks av en olycka som korkade därför att ingenting talar emot att det var så det gick till.

Jag kan resonera opartiskt, objektivt, sakligt och ofärgat, det kan uppenbarligen inte du göra. Vi torde vara överens om att det är en verklig möjlighet att ett mord kan föregås av en olyckshändelse, sannolikt eller inte, det kan hända. Okej, ingenting talar emot att så kan ha skett i det här fallet, då är det inte jag som ska visa att det hände, det är du som bör vara öppen för att det kan ha hänt, fattar du verkligen inte det ditt inskränkta miffo?
Kan du avfärda de som tror på att någon annan utförde mordet och NB hjälpte till att få undan kroppen med opartiskt, objektivt, sakligt resonemang, utan att förolämpa dessa?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in