2015-08-24, 22:19
Medlem
A1HORNYLADs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tamborino
Det första feta : Tycker du att det skulle vara konstigt ?
Det andra feta : Vad är det du vill få fram med den här snurriga texten ?

Snurrig? Nå, alla begriper inte ren svenska.
Du verkar inte ens ha läst mitt inlägg. Jag påstår att inget direkt nytt har framkommit och belägger detta.

Att det måhända framkommit något nytt argumenterade jag f ö för i mitt inlägg innan där jag citerade spaningsledaren Lars Johansson:
Citat:
Han vill inte kommentera dödsorsaken.
– Vi vill först tala med den misstänktes advokat, och efter omhäktningen i morgon kommer vi hålla ett förhör med honom, och där delge vad vi fått veta.

Citat:
Ursprungligen postat av A1HORNYLAD
Mitt fetade.
Det låter som att något nytt framkommit, vilket man vill konfontera MGM med.

I mina ögon är faktumet att de ska hålla ett till förhör med NB, det som talar för att något nytt framkommit och inte något av allt det vi fått höra i media idag från åklagaren.
2015-08-24, 22:21
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hultabultan
Vad är det som motsäger att Lisa först blev påkörd och (allvarligt) skadad av litauern?
Men hon dog inte av detta, utan vid ett senare tillfälle?

Absolut ingenting som är allmänt känt motsäger att det kan vara så. Åklagaren har inte tillkännagivit ett troligt motiv till mordet som kan vara till exempel döljande av våldtäkt, trafikolycka, inbrottsförsök med mera.

Inskränkta subjektiva och osakliga hjärnor som springer som yra höns efter det korn som de flesta andra virrpannorna springer efter förstår inte att mordet kan vara ett led i att dölja ett annat brott anser jag.
2015-08-24, 22:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Formuleringen kunde nog lika gärna ha blivit men nu blev det till.

Upprepar: Mannens dna kan knytas till Lisa Holms kropp.

Var kroppen finns mannens dna?

– Jag går inte in närmare än så.

Då=det ju helt klart------------mu kan han inte neka trovärdigt längre !
Kommer nog namn+stor bild inom kort !
2015-08-24, 22:23
Medlem
Skulle jag kunna väcka åtal på muntliga uppgifter skulle jag kunna göra det idag. Men det är fortfarande mycket skriftlig sammanställning som vi inte har fått in, säger Wennerholm."

Har alla alternativteoretiker missat detta?!
2015-08-24, 22:24
Medlem
nominals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hultabultan
Vad är det som motsäger att Lisa först blev påkörd och (allvarligt) skadad av litauern?
Men hon dog inte av detta, utan vid ett senare tillfälle?
Det är nog inget som direkt kan avskrivas som felaktigt men däremot något som är extremt orimligt.

Även om man förutsätter att GM inte är rationell vid tillfället, eller till och med berusad, så är det ändå inget sannolikt scenario. Kan du komma på ett enda skäl till att GM skulle mörda ett ännu levande BO i händelse av olycka?
2015-08-24, 22:24
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gusselby
Men vill du att det ska vara en olycka till att börja med eller varför är du så enträgen om det när så många säger motsatsen, att det inte är troligt?

Det fetade torde vara trådens mest befängda argument. Tror du inte som majoriteten så är du dum i huvudet, typ. Snacka om att springa med i fårskocken.

Varför är det inte troligt att mordet föregicks av en olyckshändelse, varför är det inte ens en möjlighet?
2015-08-24, 22:26
Medlem
hasselmuzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Det fetade torde vara trådens mest befängda argument. Tror du inte som majoriteten så är du dum i huvudet, typ. Snacka om att springa med i fårskocken.

Varför är det inte troligt att mordet föregicks av en olyckshändelse, varför är det inte ens en möjlighet?

Jag tror att rättsläkaren vid obduktionen ser om mordet föregåtts av en olycka. Dom är rätt duktiga på det där.
2015-08-24, 22:27
Medlem
nominals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY

Kan inte du istället förklara varför du tycker att det är troligt? Jag har ännu inte läst något som överhuvudtaget skulle tala för detta händelseförlopp.
2015-08-24, 22:28
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nominal
Det är nog inget som direkt kan avskrivas som felaktigt men däremot något som är extremt orimligt.

Även om man förutsätter att GM inte är rationell vid tillfället, eller till och med berusad, så är det ändå inget sannolikt scenario. Kan du komma på ett enda skäl till att GM skulle mörda ett ännu levande BO i händelse av olycka?

Kan du ange ett enda skäl till att ett ännu levande våldtäktsoffer mördas?
2015-08-24, 22:30
Medlem
A1HORNYLADs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Det var en konstig tolkning av dagens besked!
Vi har fått veta att bevisläget stärkts än mer.
Att det finns ett flertal DNA-spår och dessutom att GMs blod finns på Lisa/Lisas kläder.

Nej jag tycker åklagarens uttalande andas självförtroende:

Det är väl klart att åklagaren - om han alls andas dagen före häktningsförhandlingen - andas självförtroende.
Det enda nya hittills är att de DNA-fynd som redan förut bekräftats, består av blod.
2015-08-24, 22:30
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av A1HORNYLAD
/.../ I mina ögon är faktumet att de ska hålla ett till förhör med NB, det som talar för att något nytt framkommit och inte något av allt det vi fått höra i media idag från åklagaren.
Tror att man kommer att ställa honom inför resultatet av de analyser man nu fått svar på, och vari bl.a. ingår de blodfynd man gjort: hans blod på LH:s tillhörigheter. Sedan kommer hans advokat att få ta del av obduktionsprotokollet, och det är mycket möjligt att man härefter anser sig kunna gå ut med dödsorsaken.
2015-08-24, 22:32
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hasselmuz
Jag tror att rättsläkaren vid obduktionen ser om mordet föregåtts av en olycka. Dom är rätt duktiga på det där.

Ja, det tror faktiskt jag också, men en sak vet jag, och det är att åklagaren inte har berättat allt han vet. Ditt resonemang att vi inte har fått reda på att offret har varit utsatt för fysiskt våld innan mordet betyder att offret inte har varit utsatt för fysiskt våld, till exempel genom en trafikolycka, skojar du med oss eller är du faktiskt så korkad som det verkar?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in