Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2015-06-10, 19:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thejiberish
Verkar vara 44.6 km

Ska vara 15.2-17.6 km om man ska lita på inlägg tidigare i tråden.
Medlem
massepojkens avatar
Ett litet axplock av sexförbrytare i Västra Götaland

http://kriminellt.com/category/sexbrott/sexforbrytare-vastra-gotalands-lan/
Medlem
Jag undrar varför polisen inte vill gå ut med vilka fynd man har gjort. Undra om det är klädesplagg?
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brizax
Eller så var det ett beslut hon tog tillsammans med sina föräldrar? Det är sommar, ljust ute fram till minst 22:00. Att en sjuttonåring tar sin moped till jobbet känns fullt normal i min värld.

Ja, det är normalt. Däremot var SMS:t mindre normalt, liksom att pappan började leta efter henne så snabbt. Det kanske fanns någon hotbild mot henne eller åtminstone någonting som gjorde hennes pappa orolig. Om min 17-åring messar mig klockan 18:30 om att hen kommer hem snart så räknar jag med att det kan dröja flera timmar innan hen faktiskt kommer hem. Och jag ringer inte polisen även om mobilen är avstängt.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carinaw
Har inte han Johan nåt facebook-konto?

Ställde frågan förut, men eftersom ingen svarade upprepar jag.
Vet nån om Lisa brukade smsa innan hon åkte från jobb till hemmet lr var det här första gången?
Hur långt är det mellan cafet där hon jobbar och sitt hem?

Som det framgått så var detta första gången hon tog mopeden till jobbet, så antagligen är SMS:et för att hon ville informera om att "nu åker jag" så att de skulle ha koll. Har för mig det skulle ta ca 1h hem.
Senast redigerad av coatmeal 2015-06-10 kl. 20:03.
2015-06-10, 19:59
Medlem
Haggeifys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CBTAMED
Jag undrar varför polisen inte vill gå ut med vilka fynd man har gjort. Undra om det är klädesplagg?

Tänkte samma, kanske underkläder? Känns som det är något de ej skulle gå ut med.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CBTAMED
Citat:
Ursprungligen postat av Haggeify
Tänkte samma, kanske underkläder? Känns som det är något de ej skulle gå ut med.

Tveksam, då skulle inte polisen kunnat bekräfta att det var hennes "saker" så fort.
Medlem
TokyoBarns avatar
Varför kan tjejerna som jobbar på cafet inte beskriva på vilket sett som gör personen till en "knasboll" samt bekräfta om det är JV som betedde sig knasigt?

Dom verkar själv en aning knasbolliga. Skumt allting
Medlem
Nytt ödehus fall? :/...
Medlem
Heffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carinaw
Har inte han Johan nåt facebook-konto?

Ställde frågan förut, men eftersom ingen svarade upprepar jag.
FB kontot verkar vara borta.
2015-06-10, 20:00
Medlem
RabiPunjabis avatar
Detta är en våldtäkt som har gått snett. LH har precis slutet för dagen, hennes två kolleger har precis åkt. När LH sätter i nyckeln i tändningslåset blir hon överfallen bakifrån och ivägsläpad till närliggande lada där våldtäktsmannen ska fullborda sin våldtäkt.

LH skriker och gör motstånd, hon tappat sin handske i tumultet. GM får panik, stryper och försöker få tyst på henne. Därav inget blod. Han upptäcker att han har bragt henne om livet och får panik. Han bär henne till sin bil.

Han kör där ifrån och slänger ut mobiltelefonen i farten, delar från telefonen hittas senare.

Gärningsmannen kan finnas bland gästerna, men behöver inte finnas.

LH finns troligtvis inte i närområdet, men inte långt där ifrån.

Hitta GM knäck honom och man hittar LM.
2015-06-10, 20:00
Medlem
Ferry31s avatar
Jag har haft svårt att följa tråden bra, så sorry om jag upprepar tidigare saker som debatterats redan. Eftersom allt pekar på att hon är utsatt för ett brott, kan vi förutsätta det och då undrar jag följande:

1. Är det en GM eller flera inblandade?
2. Är brottet planerat eller inte?
3. Har GM någon koppling till BO eller har bara Lisa varit "på fel plats vid fel tidpunkt"
4. Vad kan det finnas för motiv bakom ett eventuellt brott?

Spekulera vad ni tror. Den riktiga mardrömmen är väl om detta förblir ouppklarat. Det finns ju fall i svensk kriminalhistoria när försvunna personer aldrig ens blivit återfunna, döda eller levande. Om vi utgår från att GM känner BO så borde det väl gå att kunna hitta personen genom att kartlägga Lisas liv. Är det däremot en ensam galning som inte har någon koppling till Lisa så kan fallet förbli olöst. Jämför med Anders Eklund som egentligen åkte dit av en ren slump.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in