Citat:
Har läst här att caféägarens dotter aakte hem ungefär kl.17.50, även hon paa en moped parkerad bredvid Lisas.
Att hon förde med sig dagskassan är ju möjligt och var hon inte lite lik Lisa?
Tror att det skrevs här att dom skulle kunna ha förvekslats.
Menar du att detta skulle kunna ha naanting med mordet paa Lisa att göra?
Att hon förde med sig dagskassan är ju möjligt och var hon inte lite lik Lisa?
Tror att det skrevs här att dom skulle kunna ha förvekslats.
Menar du att detta skulle kunna ha naanting med mordet paa Lisa att göra?
Jag trodde att dottern åkte buss hem den dagen?
Min teori är (om möjligen lite långsökt) är att MGM på något sätt får reda på att caféägarens dotter tar med med sig dagskassan hem på moped varje dag. När han sitter och fikar ser han LH's kollegor ta bussen hem. Han ser ingen moped åka iväg och inser att "dottern" (som i själva verket är LH) måste vara ensam kvar. MGM ser sin chans och går till cafeet där han ser en kvinna sitta på en moped, hjälmen är på så att endast blont hår sticker ut (kanske var dottern också blond?) MGM oskadliggör LH (LH blir medvetslös) men kort därefter inser han att:
1. Hon har inte dagskassan
Eller
2. Han har tagit fel person
MGM får panik och ringer brorsan. De släpar in LH in i ladan. De är osäkra på om hon är död eller bara medvetslös. Kanske var hon död, eller så vaknade hon och då dödade dom henne för att hon inte skulle kunna skvallra.
Vad tror ni? Är min teori helt orimlig? Det kan ju tyckas att det är en onödig risk att begå så allvarligt brott bara för att komma över dagskassan, men om man tar en annan människas liv, kan man inte vara helt frisk.