2015-07-01, 01:13
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Jag påstod inte att hon hade PUT i Sverige, jag associerade till detta: "Fast kan de ange detta eftersom omständigheterna är sådana att hon trots att hon de facto är tredjelands medborgare ändå jämställs med EU medborgare i så mån att hon inte behöver uppehållstillstånd utan endast behöver visa uppehållsrätt?". Personer i Sverige får rätt medborgarskap i häktningsframställan, så långt det går att fastställa.

Och jag menade att medborgarskapet nog går att fastställa fast just dessa ryska medborgare i Baltikum är en sort för sig. De är inte EU-medborgare men får ändå nationella identitetshandlingar i deras "country of residence". Och i de flesta andra EU-länder så förutsätts att de kan visa uppehållsrätt för att bosätta sig ellerfå ett skatteregistreringsnummer, de behöver inte söka uppehållstillstånd.
2015-07-01, 01:20
Medlem
Citat:
Ja, och enligt FUP befann sig mobilen någonstans inne i cellen. Någonstans inom kvadratkilometer. Det är precisionen vid sökning av mobil i efterhand.

Nu vet jag inte vad målet handlade om men det kanske bara var att bevisa att mobilen fanns i området inte exakt var.
2015-07-01, 01:21
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ulvan
Spår på MGM? Han har väl hunnit duscha flera gånger

Går det att tvätta bort rivsår? Det måste jag prova. Något speciellt tvättmedel eller?

Eventuella hudflagor under Lisas naglar måste ju fattas på GM.
2015-07-01, 01:24
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Felix52
Nu vet jag inte vad målet handlade om men det kanske bara var att bevisa att mobilen fanns i området inte exakt var.
Det handlade om det här:
Citat:
Ursprungligen postat av loverlian
Tack för svaren Det intressanta tycker jag är hur man kan lokalisera en mobil och hur snabbt man kan göra det isf. Med fullt,lågt el inget batteri alls och hur exakt man skulle kunna/kan lokalisera den? Är det enkom till en viss mast el kan man säga att den mobilen vistades i just det huset kl 19.00?
Ungdommar och jag med för den delen har väll massa appar i mobilen som brukar söka upp exakt vilket gathörn man är i? Dessa appar startar iaf för mig trots inaktivitet i dom och vissa av dom får man känslan av har lokaliserat mig på exakt mm. Ter jag mig paranoid ber jag om ursäkt
Hur kan man lokalisera en mobil? En mobil med bara GSM-uppkoppling kan lokaliseras med en noggrannhet av kilometrar på landet.
2015-07-01, 01:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
Har jag fel så har jag foliehatten till hands :-) Men skulle det va så – så kanske vi inte skall ta diskussionen här.

Sen kanske det ska tillägas att sökning får inte ske hur som helst. Det är strikt reglerat. Det måste till en vis brottsrubricering för att det ska vara fritt fram.
Det var kanske därför detta fall uppgraderades ganska tidigt till ett "särskilt fall". När sedan rubriceringen sattes till mord blir det fritt fram att göra en sk. "masttömning".
Vad sökningarna har gett i detta fall vet jag ej, då hade jag inte medverkat i tråden. Det enda jag vet är att det gjorts en ganska omfattande sökning i detta område.
2015-07-01, 01:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Går det att tvätta bort rivsår? Det måste jag prova. Något speciellt tvättmedel eller?
Nej men zinksalva (eller vad det heter) fungerar Zinktabletter snabbar på läkning också.
Tror för övrigt inte att han har fått några direkta skador av BO, men tex blåmärken eller andra skador han har fått kan han skylla på att han fick på jobbet. Tror det är större chans att hitta DNA under BOs naglar om hon revs än att hitta hennes DNA på en GM. Detta är förutsatt att kroppen är "intakt" och inte är bränd eller penslad med myrsyra eller liknande

PS. Hoppas du noterade min -gubbe i det tidigare inlägg också
Det är lite svårt att visa på nätet när man är halvironisk eller liknande
2015-07-01, 01:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ulvan
Nej men zinksalva (eller vad det heter) fungerar Zinktabletter snabbar på läkning också.
Tror för övrigt inte att han har fått några direkta skador av BO, men tex blåmärken eller andra skador han har fått kan han skylla på att han fick på jobbet. Tror det är större chans att hitta DNA under BOs naglar om hon revs än att hitta hennes DNA på en GM. Detta är förutsatt att kroppen är "intakt" och inte är bränd eller penslad med myrsyra eller liknande

PS. Hoppas du noterade min -gubbe i det tidigare inlägg också
Det är lite svårt att visa på nätet när man är halvironisk eller liknande

Kan du dölja eventuella hudavlagringar med tabletter också?
2015-07-01, 01:36
Medlem
Har följ denna tråd från start då jag har barn som är tonåringar och jag ser det som hände Lisa som sista spiken i kistan för glädjen som jag kan känna när dom ska utforska/uppleva livet till fullo - i deras väg mot att bli vuxna... Jag kommer (tyvärr) nu bli, även mer, övervakande i deras privata förehavande. I denna tråd har ett fåtal människor som sansat diskuterar vad som kan ha hänt gett mig insikt i både det juridiska bakom men även annat som en novis inom denna svär finner underligt - men vettvillingar som spyr ut sig dom mest vansinniga hypoteserna ger mig huvudbry och får mig att fundera om även dom är ett hot mot mina barn?
Konstiga fantasier har dom iallafall...

För att stoppa gore-wankers från att vidare spekulera i eventuell styckning...

http://www.bt.se/sverige-varlden/misstankt-mordare-slapps/#slideshow-0

Idioter som har spammat denna tråd med skit, skäms och återvänd till pipan... invänta nästa soc-bidrag och disconnecta från teh Internetz, trolls...
2015-07-01, 01:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chrisemil
Kan du dölja eventuella hudavlagringar med tabletter också?

Nej, inte vad jag vet i alla fall men jag kan dölja dig genom att sätta dig på ignore

Eventuella hudavlagringar tvättas väl bort om det är på GM eller tas bort med tex eld eller myrsyra om det är på BO.
Senast redigerad av ulvan 2015-07-01 kl. 01:46.
2015-07-01, 01:45
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Med bara GSM aktiverat i mobilen kan man på landet lokalisera en mobil på några kvadratkilometer när i efterhand. I realtid, om lokaliseringen pågår medan mobilen är på, kan man lokalisera mycket närmare. Hur nära beror på omständigheterna. Om mobilen sänder ut GPS-signaler kan lokaliseringen sker på några få meter. Om operatören sparar GPS-signalerna kan lokalisering ske med samma noggrannhet även i efterhand.

Under 50 meter sägs det här:
Citat:
Telia Friendfinder använder 3 master, i varje fall gjorde de det när jag jobbade med det för snart 10 år sedan.
Man fick fram ett förvånansvärt exakt värde, under 50 meter, men man gav ett svar till mobilen som inte var så exakt.
Vill minnas att man svarade med ett område, inte alltid cirkelformat, och inte en punkt.

Detta beroende på att man ville inte att andra skulle kunna räkna ut var masterna står exakt.
Konstigt svar som jag fick från dåvarande Mobitel. Fattade aldrig riktigt varför eftersom man ju kunde mäta upp det själv, manuellt med en gps, om man nu ville göra sig besväret.

Google maps har ju ett smartare system som hanterar mobiler både med och utan gps, med viss hjälp av alla som har en gps.

http://elektronikforumet.com/forum/viewtopic.php?f=10&t=37231&start=15
2015-07-01, 01:47
Medlem
ace_secs avatar
Citat:

.

Tack för bilden, som mig veterligen inte har setts i tråden tidigare (?)

Konstigt ställe att placera hennes kropp. Ser ut som baksätet på personbil. Kanske i avvaktan på att ambulans ska anlända å hämta? Eller någon som vet hur det såg ut kring fyndplatsen och hämtandet av kroppen?
2015-07-01, 01:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Redundant.thoughts

Jag förstår inte vad du ville säga med bilden du länkade till. Den har väl ingenting med BOs kropp att göra så på vilket sätt skulle det stoppa gore-wankers i deras spekulationer?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in