Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-08, 23:28
Medlem
Tror inte att hon kommer hittas i närheten. Någon har transporterat henne långt ifrån platsen. Sedan dumpat kroppen. En gissning är att hon finns inom en tidsradie på 4 h från caféet. Tragiskt, känns som att detta kommer bli ett omtalat olöst försvinnande.
2015-06-08, 23:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av karlinge
Eftersom han är/var pojkvän är han ju givetvis primärt misstänkt vad du än säger här. Hört talas om statistik?

Är det så att pojkvänner/expojkvännen/familj/ nära till 100% fyller statistiken?
Eller är det så att det finns andra som kan utföra sådant här?
Hört talas om oskyldiga? Med alibi?
2015-06-08, 23:30
Avstängd
karlinges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av strukturalisten
Är det så att pojkvänner/expojkvännen/familj/ nära till 100% fyller statistiken?
Eller är det så att det finns andra som kan utföra sådant här?
Hört talas om oskyldiga? Med alibi?

Självklart. Men det utesluter honom fortfarande inte som gm bara för att du(?!) säger det här i en tråd på flashback. Vi kommer fortfarande diskutera honom som möjlig gm i diverse teorier tills polisen avfärdar honom.
2015-06-08, 23:31
Medlem
Oformads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av catfoot
I Källby, någon mil från platsen, ska det tydligen bo en misstänkt pedofil. Han har dock aldrig blivit dömd....ska försöka luska fram ett namn!

Och vad ska en "pedofil" med en 17-åring till?....
2015-06-08, 23:31
Avstängd
karlinges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av threecool
Lägg bara ner snacket om ex-pojkvännen.

Knappast! Ännu mindre när det ploppar in anonyma och försvarar honom. Då blir det ännu mer intressant att spekulera om grabben.
2015-06-08, 23:32
Medlem
Enligt Instagram så har flickan en iphone, batteriet på iphone är värdelöst och räcker i en halv dag, det vet alla. Så jag tror att mobilen är död/avstängd och finns tillsammans med flickan.
Hon kan ha stängt av den direkt efter att ha skickat iväg smset för att spara batteri i nödfall på hemvägen?
Medlem
Eiraliciouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AsAc
Jävlar va många misstänkta det skulle finnas på mitt jobb om en kollega försvann och ni fick titta på stillbilder på var och en av de andra när de jobbade

Förmodligen! Men han har även en filmsnutt, jag vet inte, han ger mig bara ett visst obehag. Men det behöver ju absolut inte innebära att han är en GM. Men tycker inte man ska utesluta kollegor vid denna tidpunkt.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av elofd
Tack för observationer! Stämmer ju då bra med rubriceringen. Även förståeligt att ännu inte beviljat hjälp från MP

Yes, dock körde jag bara på "stora" vägen. Men såg helt klart ut som att stora sökandet hölls på västra sidan av gården när jag var där, samma sida som ladugården och inte runt caféet. Men detta ju förståeligt då sökandet runt caféet gjordes tidigare under dagen.
2015-06-08, 23:33
Medlem
Citat:
Knappast! Ännu mindre när det ploppar in anonyma och försvarar honom. Då blir det ännu mer intressant att spekulera om grabben.

Antagligen är det folk som Skövde som vet vad han gjorde igår som kommer in och försvarar honom. T ex hans tränare.
2015-06-08, 23:34
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oformad
Och vad ska en "pedofil" med en 17-åring till?....
Anders Eklund var inte så kräsen. Han sexmördade både en flicka och en vuxen kvinna.
2015-06-08, 23:34
Medlem
Citat:
...och hjälmen alltid på pallet?
Alltid
Men som jag skrev tidigare, kanske blev hon avbruten av något.
Hur är det egentligen med mobiltäckning på platsen?
2015-06-08, 23:35
Medlem
Skaraborg2s avatar
Olöst försvinnande?

Citat:
Ursprungligen postat av LineroKillen046
Tror inte att hon kommer hittas i närheten. Någon har transporterat henne långt ifrån platsen. Sedan dumpat kroppen. En gissning är att hon finns inom en tidsradie på 4 h från caféet. Tragiskt, känns som att detta kommer bli ett omtalat olöst försvinnande.

Det tror inte jag heller. Fast inte alltför långt bort heller.

Hon kan också hållas fången fast ju längre tid som går så skulle detta ev. kunna bli ett olöst försvinnande.

Vi får hoppas att det inte blir det.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in