Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-08, 22:40
Medlem
alfonspungs avatar
HUR kan man avbryta söket kl 22.

TA IN MISSING PEOPLE jävla nötter. Så har ni folk som letar hela natten åt er.
2015-06-08, 22:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av strukturalisten
Då får du tänka om. Han var på match. http://www4.idrottonline.se/SkovdeAIK-Fotboll/Arbetsrum/Akademitrupp/Akademinyheter/MatchVargardabortasondag76/

Jag var med.

Och vad visar den listan?
Att han anmält sig till matchen eller att han faktist deltog i matchen?

Finns det något mer konkret som visar att han var där - Resumé av matchen där någon kommenterar hans insatser?
2015-06-08, 22:41
Medlem
Teori:
571 följare på instagram (inga mängder) men någon är/blivit besatt/kåt på henne, kartlagt lite lätt
vart och hur hon jobbar osv för att sedan röva bort henne.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nattavara
Inga Litauer/balter som jobbar åt herrgårn och som slafar i byggnaderna mitt emot cafét. Polisen har kanske hittat madrasser / sängar typ efter dom.
Att de gått till cafét o käkat frukost eller något och på sätt är kända av tjejen.

Inte helt omöjligt, han som äger herrgården/slottet samt ladan m.m har tidigare haft balter här över sommaren som jobbat åt honom. Har dock ingen aning om kring vart de huserar.
Medlem
Finskpinnes avatar
I de allra flesta fall så känner offret och gärningsmannen varandra sedan innan, om än bara ytligt. Väldigt sällsynt att det är en total främling som är ute efter att bortföra och ha ihjäl första bästa tjej. Hur det än må förhålla sig så håller jag tummarna att hon återfinns vid liv. Det kan ju vara så att hon hålls kidnappad någonstans. Magkänslan säger dock att hon inte längre lever, hoppas att jag har fel.
2015-06-08, 22:42
Avstängd
karlinges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av strukturalisten
Om du kände honom skulle du definitivt utesluta inblandning.

Det är förvisso världens sämsta argument.
2015-06-08, 22:42
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FriedrichvonHayek
Vilket tyder på att det är någon av bilarna inblandade i försvinnandet.

Kan det vara någon av de två andra tjejerna som varit svartsjuk/valfritt trivialt kvinnoproblem och därmed tagit hjälp av någon och bragt henne om livet?

Hon var på väg att åka på sin moppe när hon konfronterades av den andra, bråk uppstod och efter en smäll mot huvudet tuppar BO av. Då lägger de henne i bagageutrymmet, kör henne till en annan plats där de har ihjäl henne.

Kanske inte troligt men ändå inte otroligt.
Det går i alla fall inte att utesluta. Det skulle kunna förklara fyndet i torken, om hon kanske vänstrat med arbetskamratens man. Jag känner dock i skrivande stund att det inte är min number one teori ;-)

Jag sätter mina spänn på en bekant från Skövde, och då företrädesvis någon form av idrottsledare för ungdomar.
2015-06-08, 22:43
Medlem
Ostkupas avatar
En kvarts bilresa från detta café, som den försvunna flickar arbetar vid så bor en herre.
En dömd våldsbrottsling.

Han är dömd för bland annat, ofredande, överträdande av besöksförbud,misshandel, grov misshandel & försök till grov misshandel.
Förekommer totalt under 29 avsnitt i belastningsregistret..

Han är psykiskt sjuk och har suttit på rättspsyk flera gånger.

Det borde polisen känna till förutsätter jag?
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av alfonspung
HUR kan man avbryta söket kl 22.

TA IN MISSING PEOPLE jävla nötter. Så har ni folk som letar hela natten åt er.

Som inte ser något de heller i mörkret och klampar runt överallt så hundarna garanterat inte kan få något spår efteråt... Starkt tänkt, Sherlock.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sunehjort12
Och vad visar den listan?
Att han anmält sig till matchen eller att han faktist deltog i matchen?

Finns det något mer konkret som visar att han var där - Resumé av matchen där någon kommenterar hans insatser?

http://www.vastgotafotboll.org/match/?scr=result&fmid=3015971
2015-06-08, 22:44
Medlem
Är föräldrarna förmögna?
2015-06-08, 22:44
Medlem
Igni-ferroques avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tomato
Meddelandet har, av allt att döma, skickats runt 10 minuter innan sista bilen åkte iväg.

Ok, så det verkar som det är flickan som skickat meddelandet. Det Bazzinator skrev verkade dock intressant, har hon laddat mobilen under dagen? Hur mycket har hon dragit på batteriet under dagen och brukar batteriet räcka för den belastningen? Eller glömde hon ladda mobilen dagen innan?

I vilket fall hittade jag följande artikel angående mobiler och baklucka på bil, fast det kan ju skilja mellan olika märken på mobiler, mastavstånd osv? http://www.dailymail.co.uk/news/article-2186346/Man-uses-wifes-cell-phone-GPS-locate-car--dead-body-trunk.html.

Tycker det ändå är litet konstigt att en eventuell gm inte dumpar telefonen så snabbt som möjligt, eller finns det rädsla för dna eller så? I så fall verkar det kusligt genomtänkt.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in