Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-29, 21:39
Medlem
B0B0-emulators avatar
Häpnadsväckande!

Varför skulle inte kofotarconny ha kunnat hittat kläder på en äng? Jag hittar ofta kläder i skog och mark. Och hade det nyligen skett ett mord i närheten av mina fynd så hade jag också kontaktat polisen. Och då hade polisen också kommit och hämtat kläderna - för säkerhets skull.

En del i tråden har nästan trollat bort sig själva och dömer personer som inte sitter och trollar från morgon till kväll efter sig själva. Lyd mitt råd, stäng av datorn några dagar och försök att hitta tillbaka till verkligheten!
2015-06-29, 21:42
Medlem
wizardinrobes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ulvan
FP
Åklagaren säger att såna finns, men han lade inte fram dessa för rätten sa Inger Rönnbäck
2015-06-29, 21:43
Medlem
Sgt.Blands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wizardinrobe
Advokat Inger Rönnbäck sa i torsdags detta, det kan hon säga utan att bryta yppandeförbudet.
För åklagartomten har sagt en del saker till pressen själv, så som:inga tekniska bevis, vi har hållit förhör, och har material.

Inger Rönnbäck sa att åklagaren trots detta inte lade fram något material eller förhörsprotokoll i rätten, det har hon antagligen rätt att säga.
Det finns ju en regel som säger att ju längre man sitter häktad desto starkare måste bevisningen vara. Så om det var väldigt tunt vid förra häktningen och precis nådde upp till sannolika skäl så måste nog åklagaren komma med lite starkare papper imorron. En obduktionsrapport till att börja med iaf. För Rönnbäcks klient så tror jag det blir till att skaka galler lång tid dock.
2015-06-29, 21:43
Medlem
wizardinrobes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B0B0-emulator
Häpnadsväckande!

Varför skulle inte kofotarconny ha kunnat hittat kläder på en äng? Jag hittar ofta kläder i skog och mark. Och hade det nyligen skett ett mord i närheten av mina fynd så hade jag också kontaktat polisen. Och då hade polisen också kommit och hämtat kläderna - för säkerhets skull.

En del i tråden har nästan trollat bort sig själva och dömer personer som inte sitter och trollar från morgon till kväll efter sig själva. Lyd mitt råd, stäng av datorn några dagar och försök att hitta tillbaka till verkligheten!
Kofotarn kom aldrig tillbaka.
2015-06-29, 21:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sherlocksnake
Du! han var helt tappad bakom en vagn! Han satt i 6 timmar och hade en mjäkande profil och var nästan gråtfärdig . Han släppte en ny detalj varje timme det sista han klämde ur sig var kvinnokläder! Han var grymt puckad och en sorglig historia för alla på FB. (Super troll)
glöm den!

Jo jag såg väl lite grann av det, och det var nog bra att det var ett troll. Jag tycker nog på hela taget att om man har nya seriösa uppgifter så ska man inte skriva om de här. Vid det här laget borde det iofs inte påverka utredningen, vittnen osv, för nu borde tillräckligt med spår vara säkrade.
2015-06-29, 21:44
Citat:
Häpnadsväckande!

Om du finner ett klädfynd i ett så hett område då sitter du väl för f-n inte och velar på flashback
vad ska jag göra nu? tycker du det? ja jag får väl ringa polisen då ena skämtet efter det andra.
Strunt!
2015-06-29, 21:46
Medlem
wizardinrobes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Inte dygnet runt. Poliser har också rätt till dygnsvila och helgledigt. Detta är inte en amerikansk kriminalfilm, polisen drar inte ihop ett uppbåd kl 21 en söndagkväll för att någon har hittat kläder i naturen. Sannolikheten för att det skulle ha med mordet att göra är liten. Men #KofotarConny gav ett trovärdigt intryck: (FB) 17-åriga Lisa försvann 2015-06-07 i Lidköpingstrakten. (Sammanfattning i trådstart).

Förra veckan uppgav åklagartomten att 70 poliser arbetade med målet dygnet runt, och att de skulle öka ytterligare.

Amerikansk filkm har inget med detta att göra, meningslöst påstående.
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sherlocksnake
Lite uppdatering av tider.

Söndagen 7/6:
Kafét stänger 18.00. Lisa Holm arbetade på kafét och städade samt stängde kafét med 2 unga kollegor.
18.20 Kollegorna tar bilen hem, säger hejdå till Lisa som runt husknuten går till EU-mopeden.
18.23 skickar Lisa sms till sin pappa om att hon snart kommer hem.
18.30 är Lisas mobil helt avstängd pga att batteriet är slut (det var lågt) eller att den har blivit avstängd av okänd person.
20.00 Föräldrar oroliga, pappan kör hemifrån till kafét i motsatt riktning, om något hänt, för att leta.
21.00 Pappan framme vid kafét. Upptäcker Lisas parkerade, fungerande moped med nyckel i tändningslåset. EU-mopeden snyggt parkerad. Mopedhjälm ej där. En påse med Lisas tillhörigheter finns vid mopeden. Pappan larmar polis samt ägarinnan av kafét.
21.30 Poliser är på plats.
Nja, sista punkten är inte korrekt. Enligt Aftonbladet larmades polisen vid 22-tiden: http://www.aftonbladet.se/senastenytt/ttnyheter/inrikes/article20931401.ab
Enligt GT larmades den vid 21:30-tiden. http://www.expressen.se/gt/stort-sokpadrag-efter-forsvunnen-tonaring/
Polisen är alltför sällan på plats samma minut som den kallas.
Medlem
Citat:
Häpnadsväckande!

Han kan mycket väl ha hittat kläderna.. Det var därför jag frågande från första början. Sant eller inte, men det har väl inte hänt så där vansinnigt mycket i tråden och det "fyndet" tillförde iallafall lite "nytt"..
2015-06-29, 21:47
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sgt.Bland
Det finns ju en regel som säger att ju längre man sitter häktad desto starkare måste bevisningen vara. Så om det var väldigt tunt vid förra häktningen och precis nådde upp till sannolika skäl så måste nog åklagaren komma med lite starkare papper imorron. En obduktionsrapport till att börja med iaf. För Rönnbäcks klient så tror jag det blir till att skaka galler lång tid dock.
Var finns den regeln?
2015-06-29, 21:47
Medlem
B0B0-emulators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wizardinrobe
Kofotarn kom aldrig tillbaka.
Jag använder ogärna sådana här:

Nej, han var inget troll utan någon som försökte kommunicera. DÄRFÖR, skriver han inte dygnet runt på Flashback.
2015-06-29, 21:48
Medlem
wizardinrobes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Allvan77
Ok.. Ja, vet inte vad man ska tro Det lät ju "för bra för att vara sant". Det är ju inte varje dag som man hittar kläder utomhus och att göra det precis i området... Nåja. Det kan mycket väl vara sant så jag ska väl inte yttra mig egentligen 😊

Kofotarn kom aldrig tillbaka, hur sant är det då?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in