Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-23, 14:59
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boqpod
De jobbar som hantverkare på gården, så rimligtvis he de/han haft arbetshandskar på sig och därmed försvinner den möjligheten.
Men det var bar en hypotes. Lika tagen ur luften som många andra tankar och teorier som kommer fram från folks tangentbord.

Bara för att de är hantverkare behöver de ju inte ha handskar på sig 24/7. Just sayin´
2015-06-23, 14:59
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fallen-angel
Om någon skulle beskriva min körstil är nog ordet lugnt det sista som dyker upp.
Säkert 6 min på en bra väg utan någon annat som hindrar. Men hur ofta är det helt tomt på en såpass bra väg där man kan köra så fort?
Grusväg, visst det är ofta lite bilar där oftast inga alls men då kan du inte heller ta dig 1 mil på 6 min.

Varesig man kan läsa någon väg eller inte är det svårt att köra 4 mil på 20 min. Alla är överens om det utom du.

Det naturliga är att pappan förmodligen åker samma väg som L tog dit och därför letar redan på vägen dit.

Det beror på djupt diket är 😉. Det är inga Niagarafall vi snackar om.
Du kör uppenbarligen både lugnt och försiktigt.

Det naturliga är att han tar samma väg och håller utkik efter henne på vägen dit -- genom vindrutan, vilket innebär att man ser vad som finns på vägen.

Det naturliga är inte att krypköra och leta i diken innan man ens har skäl att tro att något hänt .. och att söka i diken gör man inte från fel körfält. Hon som åker hem kommer i motsatt riktning - alltså är diket på motsatt sida det sannolika om hon gått av vägen.
2015-06-23, 15:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av boqpod
De jobbar som hantverkare på gården, så rimligtvis he de/han haft arbetshandskar på sig och därmed försvinner den möjligheten.
Men det var bar en hypotes. Lika tagen ur luften som många andra tankar och teorier som kommer fram från folks tangentbord.

De jobbade inte den dagen då Lisa försvann, men givetvis kan det vara så att de har handskarna på även på fritiden.
2015-06-23, 15:02
Medlem
Utflyttads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamilkar
Att åklagaren håller på information som talar mot den misstänkte som h*n inte tror behövs för att nå upp till sannolika skäl händer ibland vid omhäktningar, men att tjyvhålla på information på sätt att misstankenivån sjunker mer än den eljest skulle göra är snarast ett professionellt fel för en åklagare.

Ok, men om information som hade höjt misstankegraden mot kvinnan samtidigt hade inneburit att viktig information hade "läckt ut" gällande utredningen mot männen.....en information som man vill hålla tyst om då det annars kunde ha skadat utredningen mot männen?

Det var väl det scenariot som jag fiskade efter.
2015-06-23, 15:02
Medlem
boqpods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av allegrageller
Bara för att de är hantverkare behöver de ju inte ha handskar på sig 24/7. Just sayin´

Absolut inte,
Men det skulle kunna vara så.
Alternativt finns det inga fingeravtryck i något register. De var ju trots allt ostraffade.
2015-06-23, 15:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skorpiogirl88
ingen som hva de har gjort med Lisa ennå?? Hvorfor er de så stille med dette mordet enn med andre mord?! De er jo raskt ute med andre mord i media foreks arboga mordene eller Engla. Hvorfor er det så "spesiellt" fall med Lisa Holm??
Nej det är knäpptyst, inget om tillvägagångssättet har läckt ut. Antagligen bra eftersom vittnen inte kan påverkas av media då, även om det leder till massor av spekulationer bland oss uti tjocka feta allmänheten. En möjlighet jag tänkt på är att de är så tysta p.g.a Quickfallet, det är ju ganska nyligen och där hade skriverier en direkt negativ roll. Hade Quicken inte kunnat läsa på hade det antagligen aldrig blivit några åtal, hur ledande förhören än var. Men det kan säkert lika gärna bero på något annat.
2015-06-23, 15:03
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tingsnotarien
Möjligt. Men detta innebär att den tekniska bevisningen inte är färdiganalyserad. Åt vilket håll kan den komma att peka när den är klar? Det vet inte med säkerhet, vi vet bara var den sannolikt kan komma att peka.
Om hovrätten kommit fram till att de endast kunde hållas skäligen misstänka hade en märklig situation uppstått.
Hade de då varit tvungna att släppa bröderna i brist på bevis för sannolikt misstänkta.
Eller hade man blixtsnabbt satt i färd en omhäktningsförhandling, lämnat anstånd för sådan, efterfrågat nytt material från åklagare och advokater, eller hade det enbart varit åklagarens skyldighet att lämna in ny häktningsframställan?
2015-06-23, 15:04
Medlem
Ingen som har nån aning om vart kvinnan tagit vägen nu när hon blivit släppt?
2015-06-23, 15:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tingsnotarien
Åklagaren kommer att behöva redovisa den bevisning han får in och om den pekar åt annat håll är det inte längre sannolikt att bröderna gjort det. Sen kan man i teorin inte sitta häktad hur länge som helst p.g.a. proportionalitetsprincipen, även om den inte direkt beaktas i praktiken i särskilt hög utsträckning.

Ska fortsatt häktning prövas av TR, om åtta dagar? Jag har för mig att det är så, eller kan det skjutas upp? Om det är så, måste bevisningen då ha stärkts för att de ska kunna hållas häktade?
2015-06-23, 15:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Runa57
Ingen som har nån aning om vart kvinnan tagit vägen nu när hon blivit släppt?

Antagligen ett hotell, eller något. Mest troligt.
Fast avspärrningarna vid deras bostad ska vara släppt så hon kanske tagit sig dit.
2015-06-23, 15:05
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Vad skulle hända om hon struntade i yppandeförbudet?
Hon åker på ett vite, rimligen.
2015-06-23, 15:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
De jobbade inte den dagen då Lisa försvann, men givetvis kan det vara så att de har handskarna på även på fritiden.
Vem går inte med handskar i juni månad?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in