Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2015-06-17, 20:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mack-Bolan
Om man tex. (min spekulation) kan se att BO har x antal knivhugg, tror du fortfarande att BO varit med i en olycka.
Man rubricerar inte mord om det inte klart framgår att det är ett mord.

Försöker du vara nedlåtande? Självklart tror jag inte på olycka om hon är knivhuggen! Men det finns ingenting i nuläget som kommit ut om att hon skulle vara knivhuggen.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hatasnigel
Vi får inte heller glömma langarna hon tagit kontakt med via Kik. Eller älgen som dödade henne för att skydda sin kalv.

En ny Flashbackare skickade PM till mig häromdan, hon spekulerade kring ifall godsägarens fru (som har spanskt namn, har kvar sitt gamla efternamn, och det finns utöver dottern ingen mer med samma efternamn i Sverige) eventuellt kunde haft en släkting på besök i Sverige. Så jag antar att den teorin ska in i sammanfattningen också.
Medlem
Tingsnotarien - Hur vanligt är det att hovrätten sänker misstankegraden i ett fall där den tekniska bevisningen (hittills) är bristfällig? Förstår att det beror på en mängd olika faktorer och omständigheter kring fallet men om detta blir fallet vilka konsekvenser får det för häktningen? Givetvis ger det ett tydligt tecken om att åklagarens ev. åtal kan bli svagt...
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yoshi.crew
Vilket straff tycker ni mördarna borde få? Jag tycker de borde bli utvisade till Litauen där de kommer ifrån och få livstids fängelse.

Det är helt omöjligt att spekulera i då man inte har en endaste aning om några som helst omständigheter kring mordet.
Medlem
Tingsnotariens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elastikmanden
Jag skrev innan i kväll att jag tyckte det var så bisarrt, att de häktades anhöriga har förhörts. HUR tolkas detta?

Förhörts eller intervjuats?
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
GW, med den sk. GW-linjen har ju trumf på hand hur det än blir, så GW är smart:

- Om det trots allt visar sig att bröderna fälls, så kan man ju hävda att det alltid är bra att vara kritisk och hålla alla ögon öppna. GW kan anses som "klok" som gjort så i vilket fall som helst.

- Skulle bröderna släppas och man mot all förmodan skulle fälla en yngre förmåga i Lisas ålder så kommer ju GW's aktier att gå bananas skyrocketing. Då är GW en gud, en hjälte, och Sveriges mest framgångsrika kriminolog.

Tvivlar på att man kommer ta en yngre förmåga! Lisas vänner har redan blivit förhörda, och tror de har rätt så stabila alibi allihop! Exet har ett stabilt med all säkerhet!
GW har helt fel! Och tack och lov så kommer han inte bli sedd som en gud!
Medlem
Pehr.F.Aurivilliuss avatar
Citat:
Vilket straff tycker ni mördarna borde få? Jag tycker de borde bli utvisade till Litauen där de kommer ifrån och få livstids fängelse.

Hur vet du att mördarna är från Lituaen?
2015-06-17, 20:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chrisemil
Enligt media är obduktionen inte klar, men kan sätta båda mina händer på att den är färdig!
Man obducerar direkt efter att en kropp hittats, och en obduktion tar inte längre än ett dygn!

En fullstendig analyse av obduksjonsresultater kan ta uker.
Medlem
[quote=Lavetten|53736320]Hur kommer det sig att misstanken mot kvinnan är lägre än bröderna? Vad jag förstått är det hon som var mest bekant med Lisa genom gemensam arbetsplats? Vet inte om de jobbade där under samma tidsperiod? Hittar inga detaljer om detta.

Om det stämmer att hon blev påkommen med att stjäla från caféet (eventuellt av Lisa) och därav fick sparken finner jag det inte omöjligt att hon känner en viss ilska mot både den före detta arbetsplatsen och de som jobbade där. Vet dock inte om det ligger någon som helst sanning i detta då jag enbart sett detta påstående i ett inlägg här.

Är det för att statistiken talar för att kvinnor sällan är mördare eller vad är det som gör henne mindre intressant?

Nu är detta bara spekulation och funderingar angående kvinnan. Vad jag vet är inget av det jag tagit upp ovan bekräftat.[/QUOTE]

Precis.
Medlem
Mack-Bolans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoaxgammon
Försöker du vara nedlåtande? Självklart tror jag inte på olycka om hon är knivhuggen! Men det finns ingenting i nuläget som kommit ut om att hon skulle vara knivhuggen.

Jo, det har framkommit att rubriceringen är mord när man skickade bröderna i finkan.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av elastikmanden
Jag skrev innan i kväll att jag tyckte det var så bisarrt, att de häktades anhöriga har förhörts. HUR tolkas detta?

De har inte förhörts, det är Expressen och Aftonbladet som sökt upp dem!
Respektlöst till max, precis som när de försökte få tag i familjen Holm genom att inkräkta på privat mark!
2015-06-17, 20:50
Medlem
Citat:

Eftersom jag tror de är oskyldiga så tycker jag de kan få fortsätta arbeta här. Vi har inga skyldiga mördare än.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in