2015-06-16, 00:43
Medlem
Lyzzas avatar
Allt kan hända.

Lisa hör hur det morrar i ladan och går dit med ena handsken i handen. När hon kommer dit ser hon vad hon tror är en hund. Det är en varg och Lisa får panik och springer allt vad hon kan. Man ska inte springa från rovdjur då blir man jagad. Lisa tappar föremål när hon springer. Sedan anfaller vargen och dödar och sargar henne.

Bröderna en eller båda hittar henne och får panik. De vet inte att det är ett djur som dödat henne och tänker att nu blir vi misstänkta för mord. Vi gömmer flickan så vi slipper ha med polisen att göra.

Vi vet inte hur de skulle ha behandlats av sitt eget polisväsen men de hade kanske råkat riktigt illa ut.

Så bäst gömma liket och spela ovetandes.
Medlem
VI VET inte ens vem som är GM sluta spekulera i idiot scenario.
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MsCredit
Jag får inte ihop: två anhållna misstänkta för mord, och en tredje för skyddande av brottsling. Den ena av bröderna har erkänt inblandning, men inte att han utfört dådet. Det bygger ju på att polis separerat och i anhållan utpekat vem som gjort vad, och vem som skyddat det som blivit gjort. Hur kan de veta det? Det kan ju lika gärna vara kvinnan som gjort något, ingen har ju pekat ut någon och ingen har erkänt, och inte ens tillräckliga bevis för att häkta finns?

Det är i litauisk press någon nämnt att enav bröderna erkänt inblandning. Hur kan litauisk press få information från en poliskälla, men inte svensk medua? Jo, genom att hitta på det.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IreneHysteri
Någon som vet hur mycket bevakat o rådet har varit av polis sen hon försvann?
Har de stoppat bilar och tittat i dem etc?

Det känns annars konstigt att de inte skulle försöka "forsla bort henne" i det tidigare skedet?
Varför var hon kvar på gården och varför spred de hennes tillhörigheter, dessutom på ställen som redan var kollade?
Borde inte det mer logiska vara, om alla tre var involverade, att försöka få bort henne, så långt som möjligt? Alternativt dölja och begrava henne bättre..

De kan ju omöjligt ha trott att folk skulle sluta leta och glömma hela saken?

Om tex. Kvinnan var helt ovetande och oskyldig till allt, kan ju varit orsak till att männen låtsass som allt var normalt och samtidigt haft svårt motivera en resa med bilen, för att dumpa liket? Dessutom svårt förklara att vissa tillhörigheter finns för henne att finna på olika ställen?
De går pch fiskar, ringer med mamma, uppdaterar Facebook osv...

Man kan också vända på det, ifall någon ville sätta dit dem så är detta perfekta sättet att gömma saker på deras gård för att de sedan ska bli tagna på gården där kroppen hittas.

SANT OCKSÅ VARFAN ÄR GW????? VAKNA!
2015-06-16, 00:44
Medlem
l150s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av realgg
Tänk om de 3 MGM hittade telefonen, ring, skalet osv och tog de. Sedan när de fattade vem de tillhörde så ville de bli av med det och slängde det igen. Det hade förklarat varför de slängdes där de slängdes. Någon som är riktigt inblandad hade väl gjort sig av med sakerna på bättre sätt?

Jag tror någonstans även jag att dom "klantat" sig in i utredningen.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Megaapan
Det låter som socialfobi, jag har har själv lidit av det.
Har någon i dom där situationerna lett till att en död 17 åring har hittats i din närhet?

har med lidit av det -- gärningsmannens uppförande kan ha naturliga orsaker
Medlem
hashish-boys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeMajk
Vet inte vilket djur det skulle vara som springer omkring med de hittade fynden, de flesta vilda djur skyr människolukt
väldigt skumt på vilka platser som fynden gjorts, det finns liksom ingen logik

Jag hade en räv som gillade att ta grejer från min kompost... Den jävlen snodde två diskborstar som jag har till att tvätta matavfallsspannen med... Nu är den dock fastknuten.

Blodiga kläder känns även det som något en räv skulle kunna släpa omkring på men med det sagt så tror jag nog att det är människor som har lagt/slängt prylarna lite var stans...
Medlem
ThordOlavssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hull
Det är möjligt, men det normala när en telefon faller isär i dina händer är att du kastar skiten direkt omkring dig. Alternativet att samla allt i en påse eller i fickan och sedan springa runt i terrängen och sprida falska spår är långsökt.... om det nu inte är en "smart" psykopat vi hade att göra med.

Det är ett par hundra meter mellan bitarna och så långt kan ingen kasta så små saker. De måste vara droppade.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Algifari
Jag har gjort en liten uppdaterad sammanfattning av de något spretiga sammanfattningar som finns samt lagt till lite ny info som inte fanns med i de gamla.
http://imgur.com/dzWz66G

Du skriver att hjälmen är ett av de tiotal fynd som gjorts, stämmer det? Har inte hört något om det (mer än rykten här på FB).
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Megaapan
Det låter som socialfobi, jag har har själv lidit av det.
Har någon i dom där situationerna lett till att en död 17 åring har hittats i din närhet?

Nej, alltså du missförstod. Jag kände mig inte anklagad bara så där. Något hade försvunnit och det fanns några stycken att välja mellan som kan ha gjort det. JAG vet att det inte var jag, men blickarna och misstankarna gör att man känner sig skyldig trots att man inte gjort nåt.
2015-06-16, 00:45
Medlem
dannees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Ok. Ser det som väldigt osannolikt att Litauiska medier har bättre källor inom svenska polisen än vad svenska medier har...
En Flashback användare var den första som skrev det, finns i tråden.
2015-06-16, 00:45
Moderator
blomvattnares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Jag förstår inte referenserna till Elin. Är Elin den enda kvinnan i Sverige - innan Lisa - som blivit dödad av någon annan än maken, f.d. maken eller pappan?
Den som postade en länk till bild på Elin motiverade det ungefär som "är det kanske så här Lisa såg ut när hon hittades?". Som en jämförelse.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in