Citat:
Ursprungligen postat av
Gurjon
Många håller med mig om att det är märkligt att det inte läcker ut minsta lilla från denna utredning men det gör allt ännu märkligare...
Det kanske är så enkelt att det inte finns så mycket att läcka.
Handsken...
De två misstänkta för mord arbetade tydligen i ladan, en av dem kan eventuellt ha tagit i handsken på måndag morgon, bevittnat av godsägaren och hans samarbetspartner.
Mobilen...
Ja, har den de misstänktas DNA så är ju saken biff, men folk är ju medvetna om faran med fingeravtryck och DNA-spår så kan de ha varit så dumma?
Fyndet av kroppen...
OK Den har hittat på godsägarens mark, men ett svinstall är inte världens bäst bevakade plats. Utan DNA på kroppen eller andra fynd som binder misstänkta till kroppen så blir det nog svårt.
Erkännande...
Ja, har någon av dem erkänt så är det utmärkt, men är det inte bara ett löst rykte?
Misstänktas konstiga uppträdande...
Ja, de kanske bar sig konstigt åt, men vad är deras förklaring till det?
Jag tror därför utredningen inte står särskilt säker, men några färdiga DNA-tester kan givetvis snabbt ändra på det, men att helt säkert anta att de två är skyldiga är som flera sagt lite förhastat. Kom ihåg att alla fynd utom möjligtvis kroppen har gjorts i öppen terräng eller i en öppen lada. Hur tillslutet det var där kroppen fanns vet jag inte...