Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-12, 21:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av k0ng
Helt säker på detsamma, Sedan om han Heter A* eller J*, så är personen skriven i Sverige.
Detta känns fel, men å andra sidan kan polisen ha undanhållit en hel del för att inte skapa rykten eller kunna fortsätta spana utan att röja, så jag borde nog vara tyst.

Kan mycket väl ha varit nån med alkoholproblem som kört på henne i fyllan och sedan fått panik och röjt undan kroppen. Zigenare och polska gästarbetare brukar inte röva bort tjejer, så jag tycker det låter väldigt väldigt långsökt.
Medlem
Ana.Roxias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ludde4433
Tshirt logan ar identisk. http://www.tenutepiccini.it/
Står det inte "piccine"? Det ger en helt annan betydelse enligt google...
Medlem
Parkours avatar
Lite OT men.. Var sover alla poliser som är inkallade ifrån annan ort?
Medlem
whateverwhats avatar
Att dom förts ut med handfängsel kan bero på att dom vet att dom kommer att bli misstänkta på grund av sin etnicitet kanske..
Dom kan ingen svenska, knackig engelska troligtvis, bedyrar sin oskuld i huset och livrädda för myndigheter och vill inte åka till polisstation för att höras med tolk, då dom inte förstår varför dom ska föras iväg med polisen..

En tanke bara..
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Attans, jag har tänkt tanken och även googlat efter skrivna på adressen men inte kunnat hitta något. Kanske har han en fyrhjuling. Oavsett vilket så har personerna kring "slottet" förmodligen en god lokalkännedom, de kan röra sig i området utan att väcka uppmärksamhet.

Jag frågar igen, någon på plats som kan ta en titt vid dammen bakom herrgården, någon aktivitet?

Dessa personer är inte skrivna på adressen de är gästarbetare. Bortsett från att det uppenbarligen finns några som arbetar som "bönder" så funderar jag över vilka det är som har jobbat i ladan och vilka som har använt de byggställningar som man uppgivit blivit stulna. Öststatsarbetare?

Är det någon som minns mordet på ett äldre par förra året där det visade sig vara några polska gästarbetare som bodde i ett hus på deras gård som tagit dem av daga. Är detta en upprepning? Ja av andra alltså. De sitter väl där de ska sitta. Men det är ett mönster.
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nds
Bilder från vg.no streamen:
http://gyazo.com/0347ea11ee2932d6287e2ee217791317 kvinna + man
http://gyazo.com/bf3aabcf87a32a15ce9fb6c838a56a50 rygg av man, bendit tshirt
http://gyazo.com/340962d5184271dc260716799c281fbf man + kvinna

Förmodligen av östeuropeisk börd. No-namemärken är inte så vanliga i västra delarna av europa.
2015-06-12, 21:23
Medlem
http://i.imgur.com/Z4USgcH.jpg

står picini
Medlem
David_Ss avatar
Det kan ju vara så att dessa personer lämnat något "avtryck" eller betett sig märkligt i trakten därav gripandet, och kanske hittat saker som placerats ut och tagit dessa utan vetskap om att ett brott begåtts.

Nu tror jag dock att man kommer återfinna LH inom kort och förmodligen är hon ej vid liv och finns i trakten av gripandet.

Kan inte expressen låta LIVE reportern prata vidare, måste dom låta henne tjata om samma sak om och om igen!
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vannflaske
Kvinnen er vel grannen som grillade? Som også sier at disse jobber 10-12 timer 6 dager i uken.

Men flickan försvann på den sjunde dagen och då är de lediga, det är knappast för oskull man plockar in dessa, om inte annat för att avföra från utredningen.
Medlem
Är det bekräftat att de är omhändertagna? Källorna säger olika! Det verkar som att de är omhändertagna eftersom
1) Polisen var säker på sin sak när de åkte till dessa personer.
2) De håller fast männen.
Medlem
krackelerars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Prova att läs inlägget igen. Lite långsammare den här gången:

(FB) 17-åriga Lisa försvann 2015-06-07 i Lidköpingstrakten. (Sammanfattning i trådstart)

Men jag ska också omformulera mig: Om de omhändertagna har med bortförandet eller mordet att göra så tror jag att det blev påkomma av LH i samband med ett inbrottsförsök, och jag tror inte att det i så fall skedde igår, utan mer troligt i söndags, runt 18.30.

Förstår du?
Tror du öststatarna är så pass dumma att de väljer att göra inbrott 18:30 på sommaren i fullt dagsljus?
Känns inte helt klockren din fundering i vanlig ordning.
Öststatarna är med all sannolikhet kriminella, tjuvar och nu också våldtäksmän och mördare.
En vacker svensk flicka faller offer helt i onödan.
Medlem
tjocken332s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ola-Connyy
Nej, sök ska fortsätta imorgon var det en som länkade till i tråden.

Missing people söker så länge som LHs föräldrar vill det.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in