Citat:
Ursprungligen postat av
Ragolin
Mycket teorier här på FB. Precis som det ska vara! Jag har haft egna hela veckan som till kommit och avskrivits allt eftersom. Här kommer min lista över troliga scenarion i nu läget. 1 är osannolikt 10 är sannolikt.
1: Hon lever och håller sig undan
2: Helenas mördare skyldig
3: Pappan är skyldig eller hans bakgrund som militär orsak.
4: Arbetskamrat skyldig
5: Självmord
6: Trafikolycka som någon vill dölja.
7: Random galning som har vägarna förbi och debuterar.
8: En i hennes närhet, typ fosterbarn, tidigare barnvakt, tränare etc.
9: En Anders Eklund typ som gjort det för förr och som kommer göra det igen om han inte stoppas.
10: Ett inbrott/stöldförsök ligger bakom. Framsidan bevakas av gärningsmännen och när arbetskamraterna far iväg tror dom att kusten är klar och går till baksidan som är helt undanskymd för att bryta och då träffar dom på Lisa. Kanske är dom ute efter mopeden som dom tror är obevakad. Troligen män från östeuropa, Rumänien, Polen eller från Baltikum. Är det detta som har hänt finns goda möjligheter att klara upp brottet. Dessa ligor är delvis kartlagda av polisen och står för över 50% av alla bostads inbrott i Sverige.
Varför tog de inte mopeden då, man har alltså ihjäl någon utan vinst, tror du ens på det själv?
Varför till baksidan då dörren inte sitter där?
Dessutom, inbrott halv sju på kvällen när personalen just har lämnat. En erfaren tjuv tar förmodligen inte risken att någon har glömt något och kommer tillbaks efter en stund. Jag vet inte, kanske är gammalmodig, men det rimmar liiiiite illa i mina öron.