Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-12, 14:39
Moderator
blomvattnares avatar
Återigen: SÖK i tråden innan postning. Mycket av det som efterfrågas finns det svar på i tråden. Upprepningar är det sista denna tråd behöver.

Teorier som är uppåt väggarna är inte tillåtna att posta här. Någon måtta får det vara på fantasin.

/Mod
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cresentsugerinte
Riktigt oroväckande att dessa gödselbrunnar intill ladan inte redan är genomsökta. Utgick ifrån att det gjorts tidigare i veckan. Är ju tyvärr den mest sannolika dumpplatsen.

Ja, det är jättekonstigt. Borde ha gjorts på en gång, ja.
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ferry31
Ja, exakt och i detta fall har säkerligen inte GM och BO någon relation till varandra. Fast det är så mycket som är mystiskt, vad kan motivet vara i så fall om de inte ens känner varandra?

Är gärningsmannen en "Anders Eklund"? Ekan mördade ju Engla helt oplanerat, det var tillfället som uppstod. Kan det vara samma sak här? Någon passerar med bil och ser en ung, snygg blondin på väg mot sin moped och bara får lusten att sexmörda henne? Jag vet inte alltså, det är så osannolikt. Dessa typer av mördare är sjukt ovanliga. Kan också vara någon som vet vem Lista är. Stalkat henne ett tag typ. Kan vara någon psykiskt sjuk jävel som varit besökare på caféet innan och ofta rör sig i trakten, men det är ändå konstigt. Polisen måste ha undersökt allt sånt och verkar ju kommit fram till att det inte fanns någon hotbild mot henne.

Vad säger ni andra? Ett planerat eller oplanerat brott?

Planerat såklart
Medlem
Kung-Caligulas avatar
Vad är det man kan ha hittat som gör att man tror hon är kvar i området?

* meddelande
* avföring
* fotspår eller spår av att någon "kampat" på platsen nyligen.
*...

Mer kommer jag inte på fyll på.
2015-06-12, 14:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av spitzbergen
Varför känns det osannolikt att någon som är intresserad av LH inte skulle bli "vän" med henne på Kik, instagram

Det jag menar är att det är osannolikt i detta fall att det är det som har hänt. Jag utgår självklart ifrån hur jag själv och vänner gjorde när vi var yngre - idag kanske tjejer är mer privata. Men någon polare borde ha vetat om det fanns någon som planerade att träffa henne, eller som chattade med henne. Kik används ju för chattning så antingen accepterade hon varenda person som la till henne, eller så gjorde hon det inte. Antingen har de chattat där eller inte. Jag menar inte att det är omöjligt att någon på håll, hållt utkik på henne. Kan absolut ha följt henne på instagram men jag tror helt klart att personen sett henne IRL snarare än på sociala medier första gången, eftersom hennes instagram inte är direkt känd. Så jag tror inte på någon som utgett sig för att vara någon annan och på så sätt fått kontakt med henne - eftersom någon borde veta om hon chattade mycket med killar osv.
Medlem
Någon av pappans militärkompisar som inte tycker om honom?

nej, usch vad jag mår illa av det här. Det finns inget lyckligt slut på detta. Fy.
Medlem
saltapinnars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Undrar förresten om Lisas pappa är ute och leker någon rollfigur av Arnold Schwarzenegger själv just nu..? Med tanke på den utbildning och erfarenhet han har, så BORDE han ju nästan göra det... och inte sitta hemma vid köksbordet och vänta, menar jag.

Så jävla osmakligt inlägg!
Tro fan om han har möjlighet och ork, att han hjälper till att leta efter sin dotter!
Medlem
Teori:

- Få spår utanför själva kafeet tyder på att LH frivilligt har gått in i / gått bort till t.ex, en bil. Kanske har någon ropat på henne från vägen och påkallat hennes uppmärksamhet? Detta när LH står och skall sätta sig på mopeden. GM måste då vara förtroendeingivande och eventuellt bekant för LH.

- Spår på varierande platser tyder på att LH har färdats till fots. Antagligen tillsammans med GM. Kanske har GM bett LH om hjälp ("min kompis är skadad").

- GM har plötsligt överrumplat LH. Icke kommuniserade spår är antagligen tecken på kamp. Kanske blod/hår/kroppsvätskor?

- GM gömmer ev. tar med sig kroppen/levande LH.

- GM lämnar platsen i bil, som inte väcker uppmärksamhet.
Medlem
MrFolds avatar
Citat:
Undrar förresten om Lisas pappa är ute och leker någon rollfigur av Arnold Schwarzenegger själv just nu..? Med tanke på den utbildning och erfarenhet han har, så BORDE han ju nästan göra det... och inte sitta hemma vid köksbordet och vänta, menar jag.

VAD ska han göra då menar du? Det här är ingen film, det är på riktigt (är du ens 18 år???) Jag kan i varje fall tala om för dig vad som händer i en pappa eller mamma om det är något riktigt allvarligt med ens barn:

- Man kan inte äta (eller får kämpa ner varenda tugga)
- Man kan inte sova (eller slumrar oroligt en kort stund och drömmer mardrömmar)
- Man kan inte tänka på just någonting annat
Medlem
Gautamas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyGenzale
Du har pratat om att ett flertalet teorier saknar "motiv". Vad hade varit ett rimligt motiv i Lisas försvinnande då?
En Anders Eklund är ett rimligt motiv.
Medlem
Hopes.N.Dreamss avatar
Citat:
Ja, det är jättekonstigt. Borde ha gjorts på en gång, ja.
Folk måste sluta spekulera och läsa nyheterna istället.

(FB) 17-åriga Lisa försvann 2015-06-07 i Lidköpingstrakten. (Sammanfattning i trådstart)
Medlem
Ferry31s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krackelerar
Går du på droger? En ung söt flicka räcker som motiv för i stort sett alla kända sexualförbrytare och för människor som går och bär på sådana tankar. Förstår inte hur en vuxen hjärna ens kan fundera på motiv i ett fall som detta.

Tycker inte man ska ta något för givet. Jag har själv utgått från att det finns ett sexuellt motiv bakom, men det kan även finnas andra orsaker.

Och om det är en sexualförbrytare bakom vore väl det mest logiska att det skett en våldtäkt i närheten? Typ i ladan? Men polisen har inte hittat någon teknisk bevisning.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in