2015-06-12, 13:46
Moderator
blomvattnares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wkblade
Min uppfattning från vad jag har läst och hört om intervjun är att Lowa sade att hon och kollegan låste och gick direkt till bilen för att åka iväg. Ifall det bekräftas att rutinen är att lämna nyckeln i ladan talar därmed mycket för att hon inte berättade sanningen.

Det där med nyckeln i ladan är inte bekräftat. Själv är jag tveksam, framförallt eftersom ladan inte tillhör caféet. Man kanske gömmer en nyckel men inte i en byggnad som man själv inte äger/arrenderar.

Hur som helst. Om vi ponerar att ändå är så, tror du då inte att just denna detalj är en grej man inte gärna avslöjar i TV? Likväl som att man inte gärna avslöjar var man gör av dagskassan osv?
Medlem
OnlyHates avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xeax
Svårt att tro att någon tagit en stege och klättrat upp med henne och kastat i henne utan att nån sett något.

Jag tror inte heller det är sannolikt, ioförsig vägde LH endast runt 50 kg och en stark man skulle definitivt klara av det utan problem, sedan är det säkert väldigt svårt med en död kropp.
Medlem
Sheephunters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CBTAMED
http://cdn1.24liveblog.com/images/2015/06/12/img_557ac427d6f09.jpg

Exakt. Krävs uppenbarligen stege eller dylikt. Otroligt svårt för GM att bära en kropp som vi nog kan anta väger ca 50kg och dumpa den där. Har svårt att tro att gödseltanken kommer att ge ett dyft.
Medlem
SS-Panzer-Divisions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Skulle de inte sända så skulle det klagas på det med. När ett fall får en sådan här uppmärksamhet är det givet att media är på.

jo det är väl så, jag tänker väl bara alla mord som händer i landet som knappt från en promille av den uppmärksamhet som den här händelsen har fått
Medlem
Citat:
En yxa? Hammare? Vad är detta:

http://cdn1.24liveblog.com/images/2015/06/12/img_557ac625b3aaf.jpg
Ser ut som en hammare eller mindre slägga.
2015-06-12, 13:47
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Attackocopter
Familjen bor inom rimligt avstånd till Karlsborg också. Är han SOG kanske?

Mycket troligt, eller ännu värre, en ännu hemligare del av Försvarsmakten. Om det skulle visa sig att försvinnandet har med det förhållandet att göra så lär det här fallet växa något oerhört i dignitet.
2015-06-12, 13:47
Medlem
GosuZergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MarxistHunter
Hur dumma är de egentligen som går ut med att pappan är med i ett specialförband?
de tycker väl att det är relevant för utredningen. de tar upp det i samband med motiv. alltså att motivet ska ha varit pappans yrke. de, till skillnad från oss, går inte helt efter vilda spekulationer
2015-06-12, 13:48
Medlem
Rewindings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cadoro
Jävla idiot är han isåfall, fan va lack jag blev nu.

Har du källa på när han säger det?

Det är ju livesändningen så tyvärr.. men presskonferensen började kl 13:00 varav SLA skriver kl 13:14

Citat:
13:14 by Skaraborgs Allehanda
- Fyndet är intressant men vi har inte fått klartecken från spaningsledningen att gå ut med var och vad som har hittats, säger polisens presstalesman Christer Fuxborg till SLA.
- Vi jobbar utifrån teorin vi har haft hela tiden att hon är kvar i området men fyndet är inget i sig som tydligt stärker den teorin.

Cirkus 13:40 står snubben på expressen och säger att polisen har hittat fynd under morgonen som får dem att tro att Lisa är kvar i närområdet.
Medlem
nygards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MarxistHunter
Hur dumma är de egentligen som går ut med att pappan är med i ett specialförband?

Väldigt smart att gå ut med sån info, särskilt som hans identitet är känd för väldigt många vid det här laget....
Medlem
Citat:
En yxa? Hammare? Vad är detta:

Hmm va gör den där? ser ut som en hammare.
Medlem
Förtydligande: Detta har man hittat i en utav gödselbrunnarna:

Ett hammar-liknande föremål

Avstängd
Väldigt många i tråden som inte verkar fatta vilket jättejobb det är att leta efter en försvunnen person. Om vi nu antar att det värsta har hänt så är en livlös kropp väldigt liten, om den är "hopfälld" så är det inte mer än 70-80 cm i längd, dessutom minkar en livlös kropp i volym ganska snabbt. Oerhört lätt att missa och det krävs inte mycket för att dölja den storleken.
Det här med spridningen av Lisas tillhörigheter är intressant. Det tyder på en förvirrad GM som jobbat med utspridningen under söndagskvällen eller tom under måndagen då polisens insats så smått påbörjades.
Som en del andra tror jag också på en psykiskt förvirrad/sjuk ung man (med stor sannolikhet en man) i ungefärlig ålder som Lisas eller strax däröver som bor inte så långt ifrån där Lisa jobbade. Jag tror inte heller på att han haft något motorfordon utan att han dumpat henne i närheten av där hon försvann.
Ska man vara hoppfull så kan man hoppas att han är så förvirrad att han tvingade med henne till sitt boställe och håller henne fången och velar om vad han ska göra med henne. Kan förklara spridningen av hennes tillhörigheter, han fick panik eller har hybris och sprang runt och slängde ut hennes saker för att förvirra polisen.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in