2015-06-12, 14:04
Medlem
Attackocopters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haxxan
Säger gp det ?

Från GP:
Citat:
Pappan ingår i en militär grupp vid den svenska försvarsmakten som är utbildad och utrustad för uppgifter som ordinarie militär av olika orsaker inte kan lösa. Specialförbandets medlemmar måste räkna med att befinna sig i riskfyllda miljöer utomlands med fokus på strid och underrättelse.

http://www.gp.se/nyheter/vastsverige/1.2744823-ett-av-polisens-spar-pappans-militara-uppdrag

Kan vara en slump. Men att pappan reagerade så fort på att dottern var borta (nåja 1,5h) kanske kan förklaras med att han visste att det fanns en hotbild mot hans familj? Även att Lisa annars alltid fått skjuss till och från sitt sommarjobb.
Medlem
GosuZergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av doievenlift
Japp, ingen chans att de hittar LH om hennes kropp inte blivit dumpad. Lever hon är hon LÅNGT ifrån en radie på 5 kilometer.
det är ändå av stor vikt att söka av närområdet i jakt på ledtrådar. och hur vet vi att det finns ledtrådar i terrängen? -jo, man har ju redan hittat diverse tillhörigheter och spår
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DIEXEL
Hur kan kapten inom den mekaniska divisionen på Skövde garnison vara en hög uppsatt tjänst?

Nej ett trossbefäl är ingen riktig militär
Medlem
Nu kollar dom upp en person enligt expressen live
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Piggekott
Jag tycker langarteorin är värd att följa upp. Om det nu var så att hon nyttjade alkohol som hon inte fick hemifrån. Det skulle förklara varför hon väntade kvar till sist, varför hon var färdig att åka men inte gjorde det, varför hon skulle gå fram till/in i en främmande bil utan att fatta misstankar.

Men det förklarar inte de utspridda spåren.

Nej precis, det förklarar inte de utspridda spåren. Och framförallt borde någon kompis haft någon koll på att hon skulle köpa sprit. Idag är det väl mer vanligt att någon polares syskon eller ja en äldre polare köper ut från systemet, hon är 17, inte helt otroligt om hon känner några 20-åringar. Visst kan man tänka sig att en langare har använt Kik, men det borde finnas något spår på att hon haft kontakt med någon.
2015-06-12, 14:05
Medlem
krackelerars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyGenzale
Yxa och hammare? Inte en skära och en hammare? Det kanske är KGB och Ryssland ändå.
Undrar om polisen har kollat om det satt någon tiggare utanför cafèt den aktuella dagen, det finns ju en sådan utanför nästan varje liten butik och rörelse numera i Sverige.
Det brukar i regel vara zigenare från Rumänien. Kan vara värt att kolla, vad tror du?
Om de inte är inblandade kan de ha gjort viktiga observationer.
Finns det några utländska tiggare på orten?
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av udon
Stämmer inte. Vet på egen hand att folk som jobbar för tex SOG i karlsborg har hemlig identitet.
japp. och då är det så för samtliga. givetvis
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av therefore
Att interpol blir inkopplade idag lyfter min teori från igår en del. (FB) 17-åriga Lisa försvann 2015-06-07 i Lidköpingstrakten. (Sammanfattning i trådstart)
Att Interpol är inkopplade har att göra med att polisen rubricerar fallet som människorov. Man har möjligheten att efterlysa och tar den, det behöver absolut inte betyda att man tror att hon är på väg utomlands.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DIEXEL
Hur kan kapten inom den mekaniska divisionen på Skövde garnison vara en hög uppsatt tjänst?

Ja du det kan man undra och det är precis det som är meningen, för veta det ska vi inte.
2015-06-12, 14:06
Medlem
Hopes.N.Dreamss avatar
Citat:
Han berättar också att polisen fram till torsdagskvällen fått in ungefär 700 tips. Många av dem handlar om ödehus, brunnar och jordkällare som finns i området.

– Vi har patruller som bara jobbar med att undersöka och lokalisera dessa. Och det finns väldigt många i området, säger Thomas Fuxborg.

Räddningstjänsten har också börjat söka i ett antal gödselbrunnar som finns i området.

Vi undersökte dem redan första dagen. Men då bara genom en ockulär besiktning, säger Stefan Gustafsson.

Enligt Stefan Gustafsson bildas en hård yta på innehållet i brunnarna. Därför borde man ha sett om någon fallit i.

– Men vi vill vara 100 procent säkra, därför söker vi igenom dem ordentligt med hjälp av räddningstjänsten som har rätt redskap för att utföra arbetet.

Taget ifrån http://www.svt.se/nyheter/regionalt/vast/polisen-ska-kartlagga-samtliga-kafebesokare
Medlem
linnros24s avatar
Är det live på Expressen just nu? En kille som rapporterar om en tipsare.. intressant att veta om det vi ser är live.
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tobyge
jag vet själv vem ägarinnan är och vi brukar stanna till och prata när vi stöter på varandra. Jag skulle bli extremt förvånad om hon har något med försvinnandet att göra då hon är en mycket bra och engagerad person som drivit cafeer i många år!

Har hon en man? Kan mannen och Lisa ha haft något kuckelur för sig? Ibland behöver det ju inte ens ha HÄNT, det kan vara bara i kvinnans fantasi. Det är känsligt i den åldern, när kroppen förfaller och maken samtidigt är i värsta gubbåldern och tittar efter allt som är ungt med fast hull och toppiga bröst.

När jag var i ungefär Lisas ålder hade jag en jämnårig kompis som åkte till London som au pair. Frun i huset fick för sig att min kompis var ute efter hennes man, vilket var helt bisarrt eftersom min kompis tyckte att han var en "äcklig gubbe". Men frun blev helt galen, låtsades gå ut på kvällen och smög sig tillbaka för att hon skulle avslöja mannen och flickan, insinuerade saker o.s.v.. En natt blev hon helt galen och bokstavligt talat kastade ut min kompis och hennes tillhörigheter på gatan, utan att ens beställa en taxi... Hon fick söka hjälp hos Svenska kyrkan! Har varit med om saker åt det hållet själv också för den delen, när jag var ung, om än inte av samma dignitet.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in