Citat:
Ursprungligen postat av
tobyge
jag vet själv vem ägarinnan är och vi brukar stanna till och prata när vi stöter på varandra. Jag skulle bli extremt förvånad om hon har något med försvinnandet att göra då hon är en mycket bra och engagerad person som drivit cafeer i många år!
Har hon en man? Kan mannen och Lisa ha haft något kuckelur för sig? Ibland behöver det ju inte ens ha HÄNT, det kan vara bara i kvinnans fantasi. Det är känsligt i den åldern, när kroppen förfaller och maken samtidigt är i värsta gubbåldern och tittar efter allt som är ungt med fast hull och toppiga bröst.
När jag var i ungefär Lisas ålder hade jag en jämnårig kompis som åkte till London som au pair. Frun i huset fick för sig att min kompis var ute efter hennes man, vilket var helt bisarrt eftersom min kompis tyckte att han var en "äcklig gubbe". Men frun blev helt galen, låtsades gå ut på kvällen och smög sig tillbaka för att hon skulle avslöja mannen och flickan, insinuerade saker o.s.v.. En natt blev hon helt galen och bokstavligt talat kastade ut min kompis och hennes tillhörigheter på gatan, utan att ens beställa en taxi... Hon fick söka hjälp hos Svenska kyrkan! Har varit med om saker åt det hållet själv också för den delen, när jag var ung, om än inte av samma dignitet.