Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-12, 13:34
Medlem
Mattemat1kerns avatar
Alltså jag tänker mer såhär, varför ens dumpa kroppen i närheten?

Om vi nu förmodar att GM tagit livet av LH, varför skulle denne GM ta och dumpa hennes kropp i närheten? Hen skulle väl då isåfall lägga kroppen i bilen och köra några timmar bort från Blomberg och dumpa kroppen i någon skogsdunge.

Men man vet ju aldrig heller GM kan ha dödat henne av misstag, fått panik och bara dumpat hennes kropp i närheten. Men om det är planerat som det pratas väldigt mycket om så tror jag inte att LH kropp finns i närheten, utan då får de vända blickar och försöka få fram DNA från dessa hittade föremål och fortsätta utredningen därifrån. Eller eventuellt kolla med alla invånare runtomkring för i tidslinjen det här hände. 18:23 - 18:30 så kan det inte vart helt tomt, nån måste ha sett eller iakttagit något.

Sen är det en grej till som förbryllar mig. Varför söker polisen och MPS i samma område? Borde inte MPS söka lite längre ut än själva sökområdet?
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xeax
Tror ni hon är i gödselbrunnen?

Nej, men det kanske är hjälmen eller dylikt!
Medlem
SmartSkalles avatar
OM hon nu blev överfallen och bortförd vid sin Moppe när hon skulle hem, vilket nyckeln i låset antyder, varför i helvete skulle då hennes tillhörigheter finnas utspridda överallt ?
Då borde det endast finnas eventuella spår i direkt anslutning till Moppen.
Skulle någon våga att sitta och lurpassa på baksidan med risk för upptäckt av övrig personal ?
Skulle en eventuell predator våga röra sig i direkt samband med byggnaden med risk för igenkännande vid upptäckt ?
Hur visste denna att inte någon av hennes kollegor skulle vara kvar och höra allt ?
Tycker att mycket i denna historia inte stämmer med ett "normalt" bortförande.
Kan hon ha stämt träff med någon efter jobbets slut vilket renderat i en upptrappning med okänd utgång ?
Medlem
Hopes.N.Dreamss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haxxan
Vilken polis säger det?
http://nlt.se/nyheter/lidkoping/1.4064217-tv-utgar-fran-att-lisa-finns-i-omradet-
Christer Fuxborg säger att dom har ett område på fem kilometer i radie från kaféet och sedan säger att polisen tror att hon kan finnas kvar på området. Du får sedan tolka det.
2015-06-12, 13:35
Medlem
Hade det varit en kropp så borde ambulansen komma dit omgående.
Medlem
DIEXELs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maximille
Det jag tycker man får lite info om är: Vem var den besvärliga gästen? Nån mer måste ju hört sett deras konversation.
Skriket från gruvgången? Är det bara påhittat? Finns det ens en gruvgång..isåfall vars?

(FB) 17-åriga Lisa försvann 2015-06-07 i Lidköpingstrakten. (Sammanfattning i trådstart)

Som jag skrev inatt så är folk rädda så kan de associera saker och ljud till något mer farligare. Det kan mycket väl vara något läte från ett djur som hördes extra mycket den gången.

Polisen var iaf där och hittade inget. Vet dock inte om de var och kollade genom allt där.
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haggeify
Det är inget lik de fotar antagligen, en vanlig polis skulle aldrig få gå upp och fota ett lik

Nähe, varför då? Självklart kan de fotografera och sända bilden till tekniker för bedömning.
Medlem
Wkblades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Utomhus123
Låter osannolikt, du kan väl länka till 4-5 såna här instagram konton om det nu finns "hur många som helst" ?
Formulerade mig slarvigt. Det har genom åren funnits ett antal sådana konton bara man hänger i rätt kretsar (dvs 13-17-åringar som vill kröka), här talar jag av egen erfarenhet. Då det inte längre ligger i mitt intresse att köpa billig äcklig importsprit känner jag således inte till särskilt många konton, men kolla PM.
Medlem
succubusans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av djow
Hade det varit en kropp så borde ambulansen komma dit omgående.

Inte om hon varit död, då ska de fotas och sånt
2015-06-12, 13:36
Medlem
nygards avatar
Här är Lisas efterlysning på Interpols hemsida. http://www.interpol.int/notice/search/missing/2015-38944

Hela den här grejen är så jävla skum. GM måste ju ha väntat på henne bakom caféet där hennes moped stod?
Medlem
JohnnyGenzales avatar
LH:s pappa verkar vara på plats mycket runt sökningen och cafét iallafall, enligt caféts ägarinna.

Nu säger ägarinnan att det var väldigt mycket att göra.

Men mellan 17-18.00 var det tydligen inte mycket att göra.

Fattar nada.
Medlem
Interessant... http://www.gp.se/nyheter/vastsverige/1.2744823-ett-av-polisens-spar-pappans-militara-uppdrag

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in