Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-12, 13:11
Medlem
Starbacks avatar
Nu har polisen börjat förhöra samtliga kunder som varit på cafeet under söndagen uppger Expressen direkt. Förvånande tycker jag. Det var ju dan före, på lördán som "den besvärlige kunden" fikade. Förvirrande igen.
2015-06-12, 13:12
Medlem
Tycker det känns konstigt att polisen fortfarande tror att hon är kvar i området... Fyndet måste ju ha varit nått färskt. Kläder smycken osv tyder väl bara på att någon har varit där. Inte är där. Typ någon slags av mat? Eller matöverdrag typ kexchockladspapper?
2015-06-12, 13:12
Medlem
Nej, SLA.se gick ut med informationen om att polisen skulle hålla presskonferens 13.00, ber om ursäkt för att jag inte angav källa. Men nej, det är inget jävla påhitt från min sida. De gick ut med det.
2015-06-12, 13:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ProvV
Tycker det känns konstigt att polisen fortfarande tror att hon är kvar i området... Fyndet måste ju ha varit nått färskt. Kläder smycken osv tyder väl bara på att någon har varit där. Inte är där. Typ någon slags av mat? Eller matöverdrag typ kexchockladspapper?

Det är inte POLISEN som sagt
Medlem
Har man fått någon information om hon brukade skicka sms innan hon åkte hem från jobbet? I fall hon inte brukade göra det, då tycker jag att det är lite suspekt.

Har man jämför smset som fader fick med hennes tidigare sms också, för att se om det var hon som skickade? Man kan ju självklart inte veta vem det var, men man kan försöka leta efter mönster.
Medlem
Fick nyss PM med ett namn, bosatt inte alltför långt därifrån, från en trovärdig person.
Fler kan ha fått mailet, gör alla en tjänst och skriv inte ut det i tråden innan polisen
hunnit kika.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SS-Panzer-Division
Att en del verkar sätta en så stor tro på likhundar och spårhundar fattar jag inte, till och med polisen själva säger väl att dom inte är så pålitliga, i alla fall långt ifrån 100 procent.

Inget är 100% någonsin när det kommer till biologiska faktorer men läs på om hundars luktsinne så inser du förhoppningsvis varför man sätter så stark tilltro till dom. Snälla du.
Medlem
Innehållet i hennes sista SMS tyder på att hon inte försvunnit frivilligt. Hade hon haft för avsikt att hålla sig undan hade hon inte skrivit att hon skulle direkt hem. Hade hon istället skrivit att hon skulle till en kompis på vägen hem och skulle vara hemma vid tiotiden, så hade hon haft ytterligare ett par timmar på sig att försvinna.

Likaså nyckeln i mopeden och den försvunna hjälmen. Varför sätter man nyckeln i mopeden om man inte tänker åka med den? Och tar på sig hjälmen? Visserligen kan man bli upplockad av annan moped/MC. Men varför då sätta man nyckeln i mopeden? Och lämna sin påse med saker?

Nej, frivilligt försvinnande kan vi nog avskriva.
Medlem
ATLAS64s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Huopa
Ni som kan kriminalhistoria, är det vanligt att ett offers tillhörigheter sprids ut såhär? Jag kommer att tänka på mordet på Malin på kyrkogården i Gbg (1992?) där mördaren gick och kastade hennes plånboksinnehåll efter sig. Finns det någon kriminologien förklaring till den typen av beteende?
isåfall måste det vara en mycket desperat psykisk GM som gör såhär
2015-06-12, 13:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ProvV

återigen, som sagt i tråden 18.000 gånger, ett FÖREMÅL som föräldrarna identifierat som Lisas över telefon. Läs gärna nyheterna
Medlem
Ake.Jimmiesson666s avatar
Om Lisa skulle vara tillfångatagen i t.ex en ödekåk, hur nära måste en hund komma för att kunna känna av detta? Snackar vi att den måste in i huset? Utanför huset? 100 tals meter ifrån huset?

Följdfråga: Har hundar lättare att få korn på en levande människa eller ett lik?
Medlem
aomajgads avatar
NY UPPDATERING:

Fyndet som gjordes imorse stärker INTE specifikt teorin att Lisa finns kvar i området som vissa medier rapporterat idag-

Från SLA (Skaraborgs Allehanda)

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in