2015-06-08, 14:31
Medlem
Jag försöker hitta någon som säljer "Diastatic Malt Powder/Diastatic Malt Flour" i Sverige(Stockholm).
Var handlar bagerierna, har svårt att hitta ställen som säljer "bageri-råvaror" över huvud taget...

Känns drygt att måsta beställa från utlandet men det är bara det jag hittat såhär långt.

Tips mottages tacksamt.

//zlate
Citera
2015-06-08, 23:05
Medlem
Pestfans avatar
Det finns att köpa i affärer som är inriktade på hembryggning (öl). Har ingen direkt koll på vart det kan tänkas säljas i Stockholm har själv enbart köpt det i Göteborg. Det finns självklart även att köpa på nätet.
Citera
2015-06-09, 21:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pestfan
Det finns att köpa i affärer som är inriktade på hembryggning (öl). Har ingen direkt koll på vart det kan tänkas säljas i Stockholm har själv enbart köpt det i Göteborg. Det finns självklart även att köpa på nätet.
Tack, ska kolla vad jag hittar bland ölbryggarna.
Citera
2022-05-07, 12:55
Medlem
urverksapelsins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zlate
Tack, ska kolla vad jag hittar bland ölbryggarna.
Hur gick det för dig?
Har hittat bröd recept på Hoagies och nu letar jag också. Har förstått att i öl bryggning måste man använda enzymatisk maltpulver och inte ickeenxymatisk. Fast jag förstår inte vad det betyder (ok, går att lära sig snabbt, men brygger inte öl längre, bakar istället)
Man får mer fluffigt bröd och vackrare yta säger Ethan Cheblowski, så var får man tag på grejerna? Gärna köpa rakt över disk i Göteborgsområdet.
Citera
2022-11-22, 15:24
Medlem
MessiahMintss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av urverksapelsin
Hur gick det för dig?
Har hittat bröd recept på Hoagies och nu letar jag också. Har förstått att i öl bryggning måste man använda enzymatisk maltpulver och inte ickeenxymatisk. Fast jag förstår inte vad det betyder (ok, går att lära sig snabbt, men brygger inte öl längre, bakar istället)
Man får mer fluffigt bröd och vackrare yta säger Ethan Cheblowski, så var får man tag på grejerna? Gärna köpa rakt över disk i Göteborgsområdet.

Klart vi ska göra hoagies!

Jag tycker mig ha klurat ut att det kallas "bakmalt" på svenska och ska vara gjord på korn. Enzymatisk sådan för att få fördelarna vid jäsning.

Alltså den här typen: https://agrarzone.se/ekologisk-bakni...us-enzymaktivt
Men sedan var man kan skaffa det i Götebord eller Malmö är frågan.

När det är löst får vi göra bagels också
Citera
2023-07-12, 20:06
Medlem
Hur gick det lyckades du hitta något?

Letar själv nu men verkar svårt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem