2015-06-08, 02:36
Medlem
Orientalisms avatar
Jag har alltid haft det, men det har nu blivit så att jag -alltid- skakar på benen när jag sitter och jobbar på datorn t.ex. Det är förövrigt otroligt svårt för mig att sitta still. Vad kan detta bero på och hur tar man reda på det? går man till vårcentralen så kommer de väl säga något i stil med "drick mindre kaffe".
Citera
2015-06-08, 02:40
Medlem
Jag har gjort så sen jag var ca 7, är 23 nu och har nästan slutat med det, kommer på mig själv ibland att jag faktiskt sitter still. För mig berodde det pga ångest hela livet , det senaste året har jag inte haft sån ångest och inte varit så stressad inombords så då har jag slutat med det. Nu på sista tiden har jag dock ångest igen och märkt att jag börjat skaka med benen igen.
Citera
2015-06-08, 03:04
Medlem
Manboiiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Orientalism
Jag har alltid haft det, men det har nu blivit så att jag -alltid- skakar på benen när jag sitter och jobbar på datorn t.ex. Det är förövrigt otroligt svårt för mig att sitta still. Vad kan detta bero på och hur tar man reda på det? går man till vårcentralen så kommer de väl säga något i stil med "drick mindre kaffe".

Det finns 2 sorters människor, dom som skakar och dom som inte skakar..

Jag gjorde det i yngre ålder, men kom på mig själv allt eftersom jag gjorde det och slutade med det, blev bättre med tiden. Nu gör jag aldrig det.

Behöver inte bero på något. Många gör det så fort dom sätter sig ner.
Men självklart, ångest, stress m.m kan vara bidragande faktorer till det.
Citera
2015-06-08, 05:07
Medlem
Ravenboxs avatar
Att man skakar på bena är en indikation på stress och obehag, man gör det för att göra sig redo för att springa iväg, ungefär samma sak som att
Man klappar ihop händerna innan man slåss.
Kroppsspråk säger mer än vad man tror, och det är oftast undermedvetet.
Citera
2015-06-08, 05:17
Medlem
Kommer ihåg i grundskolan, då sa alla att det var omedveten onani
Citera
2015-06-08, 05:55
Medlem
Shoffens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alumette
Kommer ihåg i grundskolan, då sa alla att det var omedveten onani
Hos oss kallades det att man var sexuellt frustrerad
Har med haft samma grej under en kort period. Upplevde att det var rätt ovanligt först sedan efter någon helg höll alla på med att skaka sina ben. Slutade då. Detta var runt 2002 någongång.
Citera
2015-06-08, 07:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shoffen
Hos oss kallades det att man var sexuellt frustrerad
Har med haft samma grej under en kort period. Upplevde att det var rätt ovanligt först sedan efter någon helg höll alla på med att skaka sina ben. Slutade då. Detta var runt 2002 någongång.

Haha! Håller med om att alla höll på tillslut! Men varför ville folk "visa" att de var sexuellt frustrerade lixom? Eller onanerade i klassrummet? Mycket konstigt. Mitt var nog också runt 2002
Citera
2015-06-08, 08:23
Medlem
hippiehatarns avatar
Låter som RLS http://www.internetmedicin.se/page.aspx?id=1512
Citera
2015-06-08, 12:28
Bannlyst
alkoholabstinens? Dricker du mycket?
Jag hade samma sak (och fortfarande) men det stör mig inte, tvärtom fokuserar bättre. Brukar vara ena låret som studsar upp och ner. Har sett att många andra gör det också då jag jobbade som kundtjänstmedarebetare så det är inget ovanligt.
Citera
2015-06-08, 15:43
Medlem
sephines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NopeNope
alkoholabstinens? Dricker du mycket?
Jag hade samma sak (och fortfarande) men det stör mig inte, tvärtom fokuserar bättre. Brukar vara ena låret som studsar upp och ner. Har sett att många andra gör det också då jag jobbade som kundtjänstmedarebetare så det är inget ovanligt.

I så fall måste h*ns morsa gått hårt på sponken när h*n befann sig i livmodern. Det stod alltid.
Citera
2015-06-08, 16:13
Medlem
SmurfSmurfs avatar
Mest unga som håller på så, gissar det beror på ungdomlig fysisk överskottsenergi.

När 35+ gör så brukar det vara nån grej de gör för att koncentrera sig, eller bero på att man inte vill vara där man är. Minns en lärare i skolan som alltid satt och småhasade ena benet under katedern när han läste högt för oss.

Verkar vara mest killar och män som skakar. Tjejer brukar ha mer koll på om de gör nåt som ser oskönt ut, tror det är därför vi inte håller på så mycket med sånt.

Dessutom är människokroppen gjord för att röra på sig, inte alls för det stillasittande liv vi har idag, som bekant.

Om det irriterar dig, testa med mer motion. Tror inte du är sjuk.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in