2015-06-07, 23:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MoralDetektiven
Ja, mods, eller dylikt?

Jag har under längre tid följt ett fall och jag är säker på att svaret finns här på Flashback, bakom en användares pseudonym. Jag gissar på att polisen inget får då de behöver skälig misstanke för att begära ut en IP-adress och Flashback är ju relativt kända för att värna om 'yttrandefrihet' att de inte ger denna info utan domslut. Sen tror jag inte ens polisen har en aning om denna person.

Jag är övertygad om att mördaren är denna pseudonym och kan leda till att en av Sveriges största mordgåtor löses. Jag vill inte gå in på fler detaljer då detta antagligen kommer motverka ett eventuellt samarbete med mods.

Jag värnar till Flashbacks mods att samarbeta med mig. Alternativt användarna här att ge förslag på hur jag kan gå till väga utan mods.

Tack för mig.

Om mördaren inte är helt korkad, så använder han Tor med ständigt påslaget NoScript, varvid Flashback inte ens skulle kunna ge ut IP om de så hade. Är han ännu lite smartare har han detta kombinerat med VPN, varvid det blir riktigt omöjligt.

Mest troligt är att du inbillar dig hela saken till att börja med, men det är naturligtvis inte en omöjlighet att du har rätt. Det finns några få riktiga mördare och andra grova brottslingar som är medlemmar här.
Citera
2015-06-07, 23:24
Medlem
Tips , ta skärmdumpar om du kan om varför du misstänker synonymen , och sen skickar du in det till Polisen.
Citera
2015-06-07, 23:27
Medlem
hippykillers avatar
Med tanke på att Flashback aldrig raderar användare eller inlägg så kan du i alla fall berätta vilken tråd muppen hänger i. Tänk på 1.06. Men allt han redan skrivit är lagd kort ligger.
Citera
2015-06-07, 23:35
Medlem
folioboys avatar
mitt tips skulle vara att inte gola ner honom ingen gillar golare.
och du lär garanterat inte få något stöd ifrån mods sen om du väl skulle få hjälp finns ju risken att han kan göra det samma och på sätt få reda på din identitet, kanske inge vidare med en ilsken mördare efter sig?
f.ö se till att ditt nick är 100% anonymt.
Citera
2015-06-07, 23:36
Medlem
kinesarsles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UntrackedNotize
Vad bra att du skrev här så du väcker uppmärksamhet så mördaren kan byta nick. Informationen ifrån användarnamnet kan fortfarande vara av vikt inte bara fram tills nu utan även i framtiden. Någon IP-adress kan du glömma.

Vilken idiot.
Du vet att man inte kan byta nick va?
Citera
2015-06-07, 23:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av kinesarsle
Du vet att man inte kan byta nick va?

Det går väl om man byter konto?
Citera
2015-06-07, 23:41
Medlem
siisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MoralDetektiven

Jag värnar till Flashbacks mods att samarbeta med mig. Alternativt användarna här att ge förslag på hur jag kan gå till väga utan mods.

Tack för mig.

Researchgruppen!
Citera
2015-06-07, 23:42
Medlem
envokes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av folioboy
mitt tips skulle vara att inte gola ner honom ingen gillar golare.
och du lär garanterat inte få något stöd ifrån mods sen om du väl skulle få hjälp finns ju risken att han kan göra det samma och på sätt få reda på din identitet, kanske inge vidare med en ilsken mördare efter sig?
f.ö se till att ditt nick är 100% anonymt.

Skulle "golat" ner en mördare alla dagar i veckan. Alla lever inte efter några ghettoblatte-regler.
Citera
2015-06-07, 23:42
Medlem
Citat:

Fast då måste han ta bort det gamla tror jag, då går det så klart.
Citera
2015-06-07, 23:44
Medlem
kinesarsles avatar
Citat:
Byta konto kan man göra, men inte byta användarnamn. Jag trodde du menade att verkligen byta användarnamnet.
Citera
2015-06-07, 23:45
Medlem
kinesarsles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pederN
Fast då måste han ta bort det gamla tror jag, då går det så klart.
Du kan inte ta bort ett konto. Det enda du kan göra är att sluta använda det. Du får ha flera konton samtidigt.
Citera
2015-06-07, 23:46
Medlem
kinesarsles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av envoke
Skulle "golat" ner en mördare alla dagar i veckan. Alla lever inte efter några ghettoblatte-regler.
Word!

"Ingen gillar en golare." Jo, faktiskt gör rätt många det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in