Jag har under längre tid följt ett fall och jag är säker på att svaret finns här på Flashback, bakom en användares pseudonym. Jag gissar på att polisen inget får då de behöver skälig misstanke för att begära ut en IP-adress och Flashback är ju relativt kända för att värna om 'yttrandefrihet' att de inte ger denna info utan domslut. Sen tror jag inte ens polisen har en aning om denna person.
Jag är övertygad om att mördaren är denna pseudonym och kan leda till att en av Sveriges största mordgåtor löses. Jag vill inte gå in på fler detaljer då detta antagligen kommer motverka ett eventuellt samarbete med mods.
Jag värnar till Flashbacks mods att samarbeta med mig. Alternativt användarna här att ge förslag på hur jag kan gå till väga utan mods.
Vad bra att du skrev här så du väcker uppmärksamhet så mördaren kan byta nick. Informationen ifrån användarnamnet kan fortfarande vara av vikt inte bara fram tills nu utan även i framtiden. Någon IP-adress kan du glömma.
So what aven om du skulle kunna fa en ip adress.
De flesta idag anvander val en vpn-server och surfar ena stunden via japan och nasta stund via mexico for att i nasta andetag koppla upp sig via Ryssland.
Ge oss lite info istallet sa vi har nat att ga pa om du nu verkligen vill ha hjalp har och inte bara uppmarksamhet.