2015-06-07, 22:50
Bannlyst
Ja, mods, eller dylikt?

Jag har under längre tid följt ett fall och jag är säker på att svaret finns här på Flashback, bakom en användares pseudonym. Jag gissar på att polisen inget får då de behöver skälig misstanke för att begära ut en IP-adress och Flashback är ju relativt kända för att värna om 'yttrandefrihet' att de inte ger denna info utan domslut. Sen tror jag inte ens polisen har en aning om denna person.

Jag är övertygad om att mördaren är denna pseudonym och kan leda till att en av Sveriges största mordgåtor löses. Jag vill inte gå in på fler detaljer då detta antagligen kommer motverka ett eventuellt samarbete med mods.

Jag värnar till Flashbacks mods att samarbeta med mig. Alternativt användarna här att ge förslag på hur jag kan gå till väga utan mods.

Tack för mig.
Citera
2015-06-07, 22:53
Medlem
micro113s avatar
Har du något av substans så vänd dig till polisen.

Har du inget som inte kan leda vidare .. så skicka det till polisen, de är sannolikt långt mer insatta än du själv...

Några IP-adresser eller hjälp med att identifiera folk lär du inte få från Flashback ..
Citera
2015-06-07, 22:55
Medlem
DirtyJobs avatar
Vilken jävla cliffhanger du lämnar åt oss, finns ju några fall man önskar lite extra att dom blir uppklarade. Men som Micro säger, gå till polisen.
Citera
2015-06-07, 22:56
Bannlyst
Vad bra att du skrev här så du väcker uppmärksamhet så mördaren kan byta nick. Informationen ifrån användarnamnet kan fortfarande vara av vikt inte bara fram tills nu utan även i framtiden. Någon IP-adress kan du glömma.

Vilken idiot.
Citera
2015-06-07, 22:58
Medlem
vtcs avatar
Tror du verkligen att du skulle bli den första som får ut IP-adresser från Flashback?
Citera
2015-06-07, 23:01
Medlem
Bizmarcks avatar
Är det måhända Palmemordet du är på väg att lösa?
Citera
2015-06-07, 23:10
Medlem
Kolonns avatar
Du får satsa på att bli moderator så kanske du kan se personens IP :P vet dock inte om moderatorer kan se ip-adresser
Citera
2015-06-07, 23:11
Medlem
lirareflashbacks avatar
So what aven om du skulle kunna fa en ip adress.
De flesta idag anvander val en vpn-server och surfar ena stunden via japan och nasta stund via mexico for att i nasta andetag koppla upp sig via Ryssland.
Ge oss lite info istallet sa vi har nat att ga pa om du nu verkligen vill ha hjalp har och inte bara uppmarksamhet.
Citera
2015-06-07, 23:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kolonn
Du får satsa på att bli moderator så kanske du kan se personens IP :P vet dock inte om moderatorer kan se ip-adresser

Bara ett fåtal av moderatorer som har den funktionen:

(FB) Moderatorer kan inte längre automatiskt se IP-nummer

Motiveras med att det är moderatorer för forum där det hänger många troll. Kan vara tvungna att ip-banna personen.
Citera
2015-06-07, 23:16
Medlem
hängballens avatar
Kan det vara Linda Chen fallet hahaha i så fall tror jag stenhårt på dig.
Citera
2015-06-07, 23:18
Medlem
Sesambiffs avatar
Detta hade ju kunnat vara spännande om du berättade lite mer!
Citera
2015-06-07, 23:21
Medlem
envokes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sesambiff
Detta hade ju kunnat vara spännande om du berättade lite mer!

Ja lite information om fallet i alla fall?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in