2015-06-07, 20:12
Avslutad
Personligen är jag trött till väldigt trött (varier p.g.a. mitt egna humör) på alla rasister, anarkister och vänsterdårar som tar över trådar på Flashback. Var finns motkrafterna? Var finns de där lagom-människorna, som sticker ut i sin lagomhet?

Diskrepansen mellan de traditionella tidningarna och dess journalister och användarna på Flashback är ofta magstarkt märklig. Två olika former av dårar som markerar sig i ytterligheterna.

Jag funderade för något år sedan på att nämna Flashback på IMDb.com. Tänkte att det skulle vara kul med lite engelska röster i filmforumet här. Men nu känner jag att jag inte kan stå för den delen.

Har ni aldrig känt ett behov av att höra fler utländska röster? Skulle göra mycket gott för Flashback, tror jag.
Citera
2015-06-07, 20:25
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av D_V_S
Personligen är jag trött till väldigt trött (varier p.g.a. mitt egna humör) på alla rasister, anarkister och vänsterdårar som tar över trådar på Flashback. Var finns motkrafterna? Var finns de där lagom-människorna, som sticker ut i sin lagomhet?

Diskrepansen mellan de traditionella tidningarna och dess journalister och användarna på Flashback är ofta magstarkt märklig. Två olika former av dårar som markerar sig i ytterligheterna.

Jag funderade för något år sedan på att nämna Flashback på IMDb.com. Tänkte att det skulle vara kul med lite engelska röster i filmforumet här. Men nu känner jag att jag inte kan stå för den delen.

Har ni aldrig känt ett behov av att höra fler utländska röster? Skulle göra mycket gott för Flashback, tror jag.
Ser du vänsterdårar som ett problem så ser du automatiskt utländska användare som ett problem.
Citera
2015-06-07, 20:27
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av 357.Magnum
Ser du vänsterdårar som ett problem så ser du automatiskt utländska användare som ett problem.

Det var en konstig generalisering? Eller? Alla utanför Sverige är ju såklart inte vänster.

Jag ser sedan inte dessa hatiska krafter som ett problem, men jag önskar att det fanns fler som ville bemöta deras tuffa åsikter.
Citera
2015-06-07, 20:28
Medlem
Ducadreams avatar
De är där ute och lever deras liv(jobbar, bidrar till samhället) till skillnad från dessa patetiska rasister som sitter här, jämt och ständigt, och klagar på invandrare. Varför skulle de utsätta sig själva för den enorma hat som finns mot invandrare här på FB?
Citera
2015-06-07, 20:32
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Ducadream
De är där ute och lever deras liv(jobbar, bidrar till samhället) till skillnad från dessa patetiska rasister som sitter här, jämt och ständigt, och klagar på invandrare. Varför skulle de utsätta sig själva för den enorma hat som finns mot invandrare här på FB?

Bra poäng.
Citera
2015-06-07, 20:33
Medlem
kinky_Ms avatar
Citat:
Jag funderade för något år sedan på att nämna Flashback på IMDb.com. Tänkte att det skulle vara kul med lite engelska röster i filmforumet här.
Det går att diskutera direkt på IMDB.
Här kan du diskutera det mesta om film och TV.
http://www.imdb.com/boards/?ref=ft_mb
Citera
2015-06-07, 20:37
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av kinky_M
Det går att diskutera direkt på IMDB.
Här kan du diskutera det mesta om film och TV.
http://www.imdb.com/boards/?ref=ft_mb

Jag är mycket medveten om det.
Citera
2015-06-07, 20:38
Medlem
kinesarsles avatar
På Flashback kan man vädra åsikter man inte kan vädra på andra ställen. De flesta har inte behov av Flashback för att kunna säga vad de tycker.

Sen är det ju också så att ju extremare åsikter man har desto mer engagerad är man att diskutera dem.
Citera
2015-06-07, 20:42
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av kinesarsle
På Flashback kan man vädra åsikter man inte kan vädra på andra ställen. De flesta har inte behov av Flashback för att kunna säga vad de tycker.

Sen är det ju också så att ju extremare åsikter man har desto mer engagerad är man att diskutera dem.

Så är Flashback i behov av fler utländska användare?
Citera
2015-06-07, 20:45
Medlem
kinesarsles avatar
Citat:
Svår fråga att svara på. Nog för att jag hade tyckt att det hade varit trevligare med lite mer nyanserade debatter ibland, men behov vete fasen om jag tycker vi kan prata om.
Citera
2015-06-07, 20:53
Medlem
ninjutsus avatar
Citat:
Hur tänker du? Kan inte en utländsk användare vara rasist, anarkist eller vänsterdåre? Varför skulle folk vara mer lagom bara för att de kommer utifrån?
Citera
2015-06-07, 21:02
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av ninjutsu
Hur tänker du? Kan inte en utländsk användare vara rasist, anarkist eller vänsterdåre? Varför skulle folk vara mer lagom bara för att de kommer utifrån?

Jo, det kan de. Men då får vi i alla fall lite nya infallsvinklar. Någon som är extremvänster i Paraguay skiljer sig säkert mycket från någon som är extremvänster i Sverige. Sedan så tror jag ju att fördelningen inte skulle vara så snäv som du beskriver den.

Sverige är ett konstigt land, blåst på konfekten typ, så det skulle vara trevligt att läsa vad folk tycker som kommer från platser där man har mer fötterna på jorden och inte brusar upp och exploderar för småsaker hela tiden, samt även personer med - om inte mer så annorlunda - nyanser.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in