2015-06-07, 21:03
Medlem
AndraSorterings avatar
Absolut - skulle vara trevligt. Var en Mary-Bell (?) här för en del år tillbaks, dock inte säker på om han/hon inte var en 'fejkutlänning' som envisades med att skriva på engelska....

Men skulle vara intressant att få in lite folk som ser på världen ur en annan vinkel än den svensk/skandinaviska (vi är ju en del norrmän och danskar här redan).....
Citera
2015-06-07, 21:03
Medlem
Pastor Greens avatar
Fast du kan ju inte veta vilken bakgrund en användare har. Kanske är det så att många av de mer vältempererade inläggen på Flashback är signerade av personer som inte kan göra anspråk på att vara släkting med Karl XII. Eller förväntar du dig någonting speciellt av en person som tex har bruna ögon?
Citera
2015-06-07, 21:07
Medlem
Nej, vill jag veta vad jänkare tycker om kvotering tar jag till mig deras inställning från andra källor - men världen är betydligt mer homogen än du verkar tro.
Rasister finns överallt, Flat Earth-tokar finns överallt, anarkister finns överallt och de delar ungefär samma värderingar och de vi inte delar blir kulturellt märkliga.
En rasist från USA kommer att tycka lite sämre om judar och mexikaner medans en rasist i Sverige tycker lite sämre om somalier. Den amerikanska rasisten har inte mycket att bidra med i en diskussion om rasism ur ett, för alla andra, svenskt perspektiv där varken judar eller mexikaner överhuvudtaget ses som ett problem.

Något sorts mittenperspektiv i frågor där alla andra diskuterar ur ett svenskt perspektiv får du lättast av mittensvenskar, några inkvoterade tyskar/japaner/amerikaner från någon sorts mittfåra kommer inte att ha mycket att tillföra.
Citera
2015-06-07, 21:07
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Pastor Green
Fast du kan ju inte veta vilken bakgrund en användare har. Kanske är det så att många av de mer vältempererade inläggen på Flashback är signerade av personer som inte kan göra anspråk på att vara släkting med Karl XII. Eller förväntar du dig någonting speciellt av en person som tex har bruna ögon?

Nej, jag kan inte veta. Men behöver Flashback fler utländska användare?

Att de flesta skriver på svenska här är inte en indikation för dig om att det är få utländska här? Och med utländska menar jag utländska, och inte svenskar som bor i utlandet.
Citera
2015-06-07, 21:13
Avslutad
De utländska användarna finns, kolla underground forumet.
Citera
2015-06-07, 21:16
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av 357.Magnum
De utländska användarna finns, kolla underground forumet.

Tycker det skulle vara intressant om de fanns över hela forumet.

Att utländska människor gillar att hoppa ner i hålor kanske inte är så jätteintressant.
Citera
2015-06-07, 21:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av D_V_S
Nej, jag kan inte veta. Men behöver Flashback fler utländska användare?

Att de flesta skriver på svenska här är inte en indikation för dig om att det är få utländska här? Och med utländska menar jag utländska, och inte svenskar som bor i utlandet.

Om man skulle utgå från flashbackrasisternas åsikter om vem som är svensk eller ej, så tror jag att det skulle visa sig att vi redan har rätt många "utlänningar" på forumet.
Citera
2015-06-07, 21:21
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Selmer
Om man skulle utgå från flashbackrasisternas åsikter om vem som är svensk eller ej, så tror jag att det skulle visa sig att vi redan har rätt många "utlänningar" på forumet.

Ja, men jag tänker på folk som bor i utlandet och mer specifikt folk som bor i utlandet som inte är svenskar.
Citera
2015-06-07, 21:26
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Ja, men jag tänker på folk som bor i utlandet och mer specifikt folk som bor i utlandet som inte är svenskar.

Det är lugnt,jag ber användarna på https://www.stormfront.org/forum/ att titta över för en mer nyanserad debatt.

Det jag vill ha sagt är att de extrema finns även hos utlänningar och det du egentligen eftersöker är inte utländska användare utan en mer mångfacetterad användarbas.

Problemet är då att Flashback representerar folket i Sverige, iaf om man ser över hela forumet. De som inte är politiskt intresserade kommer heller inte posta där.
Citera
2015-06-07, 21:29
Medlem
olasvenssons avatar
Citat:
Personligen är jag trött till väldigt trött (varier p.g.a. mitt egna humör) på alla rasister, anarkister och vänsterdårar som tar över trådar på Flashback. Var finns motkrafterna? Var finns de där lagom-människorna, som sticker ut i sin lagomhet?

Diskrepansen mellan de traditionella tidningarna och dess journalister och användarna på Flashback är ofta magstarkt märklig. Två olika former av dårar som markerar sig i ytterligheterna.

Jag funderade för något år sedan på att nämna Flashback på IMDb.com. Tänkte att det skulle vara kul med lite engelska röster i filmforumet här. Men nu känner jag att jag inte kan stå för den delen.

Har ni aldrig känt ett behov av att höra fler utländska röster? Skulle göra mycket gott för Flashback, tror jag.

Flashback är till för svenskar då vi inte har yttrandefrihet i Sverige.
Citera
2015-06-07, 21:32
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av ^Eaz
Det är lugnt,jag ber användarna på https://www.stormfront.org/forum/ att titta över för en mer nyanserad debatt.

Dem skulle jag välkomna. Även jag är lite brun på näsan.
Citera
2015-06-07, 21:36
Medlem
ganglere2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av olasvensson
Flashback är till för svenskar då vi inte har yttrandefrihet i Sverige.

Ligger mycket i det.
Orsaken till att många invandringskritiker samlas här är att det finns ytterst få andra ställen där man tillåts framföra dessa åsikter.
Mångkulturvurmare o.likn. har massor med ställen, både på nätet och irl där de helt öppet kan bräka fram sin dynga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in