Citat:
Ursprungligen postat av
Buffymylove
Alla över 50 tycker inte att det är så jävla snyggt med gudrun sjödén- looken...
Det förstår jag, men det finns ju andra designers också, som inte heller anspelar på sex... Och för de allra flesta över en viss ålder, är mer täckande snyggare än mindre täckande. Ett rynkigt dekolletage = skräcködla... Vid kalkonhals - bär gärna en sjal... Vid gäddhäng - ha åtminstone trefjärdedelsärm... Vid celluliter på låren - ha en kjol som når minst till knäna, helst halva vaderna... Vid valkar - ha inget åtsittande av trikå...
Citat:
Ursprungligen postat av
Collectcall
Får mig att associera till Britt Ekland, när det tog slut med Rod Stewart...hon klippte sina blonda lockar och poserade iklädd enbart en skotsk kiltpläd. Inte direkt smashing.
Bilden på Jennifer får mig att tänka på ett sommarjobb jag hade, korvpaketeringen på ett slakteri. Gick vilse och kom in i styckningsavdelningen. Rader av muskulösa djurkroppar hängde i krokar, från taket. 🥺 nu tillhör inte jag hennes målgrupp, men en annan pose kunde kanske ha varit fördelaktig. Men visst är hon välbevarad.
Det är aldrig en bra idé att vika ut sig. Jag var själv involverad i en sådan publicering en gång, när jag arbetade som reporter (detta gällde i och för sig en yngre kvinna - eller typ 31-32). Jag hade intervjuat henne, och fotografen träffade henne separat för att ta bilder. Jag hade ingen aning om att han hade övertalat henne att visa sig naken (hopkrupen i ett hörn med benen uppdragna, så man såg varken underlivet eller bröstvårtorna, men ändå - hon såg väldigt utsatt och sårbar ut, och det var nog det sista hon ville), genom att säga att "det ska inte bli en "nakenbild", det ska bli en "konstnärlig bild". Sedan kämpade hon för att tidningen inte skulle trycka bilden, och därefter för att upplagan skulle dras in, men förgäves, och det värsta var att kvinnan höll MIG ansvarig för den där nakenbilden... *vill inte minnas*
Kontentan var i alla fall, att om någon försöker övertala dig att få ta en nakenbild, med vilka löften och förespeglingar som helst - just say no! Det är aldrig nödvändigt, det tillför aldrig någonting positivt.