2015-06-07, 18:02
Medlem
357.Magnums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blygfisen
Bryr mig inte det minsta.

Man kan väl alltid hoppas att detta leder till något positivt såsom att kvinnor runtom i världen börjar snusa istället för att stinka ciggaretter
En kvinna med snusläpp är riktigt jävla äckligt och avtändande.
Citera
2015-06-07, 18:04
Medlem
357.Magnums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knotknet
Jag tycker det ska vara förbjudet att sälja något annat än lössnus. Och absolut förbjudet att fjollsmaksätta snuset.
Är beredd att hålla med dig där. Snus har alltid varit för oss vikingar, och ingen annan.
Senast redigerad av 357.Magnum 2015-06-07 kl. 18:39.
Citera
2015-06-07, 18:07
Medlem
BigIvars avatar
Om man inte tycker om snus så kan man ju käka lakrits, lime, mint eller vad fan som helst. Varför välja en potentiellt hälsovådlig (nja...) och beroendeframkallande produkt när man ändå inte uppskattar den och vill att den ska smaka som någonting annat?
Senast redigerad av BigIvar 2015-06-07 kl. 18:12.
Citera
2015-06-07, 18:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av BigIvar
Om man inte tycker om snus så kan man ju käka lakrits, lime, mint eller vad fan som helst. Varför välja en potentiellt hälsovådlig (nja...) och beroendeframkallande produkt när man ändå inte uppskattar den och vill att den ska smaka som någonting annat?

Mnja nu snusar jag inget annat en "riktigt snus" men skall man gå på den linjen så ska det inte finnas bögsorter av sprit ...... osv osv osv Bara Absolut Vodka utan smak ....

Snustillverkarna anpassar sin produkt efter marknaden finns där kunder som vill ha limesnus så kommer dom sälja det!

Så länge som det finns som ni beskriver det riktiga män och vikingar som vill ha riktigt snus så kommer det säljas !
Senast redigerad av Helt0troligt 2015-06-07 kl. 18:46.
Citera
2015-06-07, 19:07
Medlem
Jag ställer mig bakom ett förbud. Om allt bögsnus förbjuds blir det ju bara grov lös kvar och då borde det rimligen vara lättare för handlarna att se till att snuskylarna är välfyllda.
Citera
2015-06-07, 19:53
Medlem
357.Magnums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av henkespank
Jag ställer mig bakom ett förbud. Om allt bögsnus förbjuds blir det ju bara grov lös kvar och då borde det rimligen vara lättare för handlarna att se till att snuskylarna är välfyllda.
Grov lös har blivit fjollig med åren, Den rinner ingenting nu. Ettan lös är det enda rätta nu för tiden.
Senast redigerad av 357.Magnum 2015-06-07 kl. 19:55.
Citera
2015-06-07, 20:00
Medlem
bumbaclot.s avatar
Jag skiter fullständigt i vilka tramsiga smaker det finns eller hur dosorna ser ut. Tycker det är bra om de gör sådana här ''Tjej snus'' sorter, ju fler tjejer som snusar istället för att röka desto bättre! Varför skulle det inte få finnas tjej snus?

Citat:
Ursprungligen postat av 357.Magnum
Klart som fan att man köper det man vill ha, problemet är: i och med att snusproducenterna börjar rikta in sig mot kvinnor och bögar så kommer snuset att bli mjäkigare och mjäkigare, och snuset som vi har idag kommer att ersättas med limedoftande minipåsar!

Bullshit. Snuset säljer så bra att de aldrig kommer ersätta allt med ''limedoftande minipåsar.'' Det fattar du väl själv att företagen vet att de skulle skjuta sig själva i foten om det hände. Herregud, bara för att de släpper en ny sort som verkar tjejig tror du att snusproducenterna ska sluta att göra ''manligt snus'' helt och hållet. Märken som Catch och Mocca har funnits i åratal och inte har de slutat tillverka de andra sorterna för det.

Förstår inte varför flera i den här tråden har sådana problem med vad folk tycker om. Inte fasen drabbar det er om granntjejen snusar Mocca?
Senast redigerad av bumbaclot. 2015-06-07 kl. 20:02.
Citera
2015-06-07, 20:20
Medlem
357.Magnums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bumbaclot.
Jag skiter fullständigt i vilka tramsiga smaker det finns eller hur dosorna ser ut. Tycker det är bra om de gör sådana här ''Tjej snus'' sorter, ju fler tjejer som snusar istället för att röka desto bättre! Varför skulle det inte få finnas tjej snus?

Bullshit. Snuset säljer så bra att de aldrig kommer ersätta allt med ''limedoftande minipåsar.'' Det fattar du väl själv att företagen vet att de skulle skjuta sig själva i foten om det hände. Herregud, bara för att de släpper en ny sort som verkar tjejig tror du att snusproducenterna ska sluta att göra ''manligt snus'' helt och hållet. Märken som Catch och Mocca har funnits i åratal och inte har de slutat tillverka de andra sorterna för det.

Förstår inte varför flera i den här tråden har sådana problem med vad folk tycker om. Inte fasen drabbar det er om granntjejen snusar Mocca?
Men din trögfattade stackars sate? snusar du ens själv? Jag har snusat sedan 1989 och snuset har fått otroligt mycket mindre rinn sedan dess. Detta är på begäran av konsumenterna. Ju mer konsumenterna begär mjäkigt snus ju mer kommer det att ersätta det traditionella.
Citera
2015-06-07, 21:38
Medlem
bumbaclot.s avatar
Citat:
Men din trögfattade stackars sate? snusar du ens själv? Jag har snusat sedan 1989 och snuset har fått otroligt mycket mindre rinn sedan dess. Detta är på begäran av konsumenterna. Ju mer konsumenterna begär mjäkigt snus ju mer kommer det att ersätta det traditionella.

Ja antagligen snusar jag din otrevliga jävla nöt. Då får du väl lära dig att acceptera hur det ligger till om du har ett sådant problem med det, att dagens konsumenter inte vill ha lika mycket rinn. Oavsett så kommer aldrig General, Ettan, Grov och de andra klassikerna att ersättas med minipåsar som smakar lime.

Gå till en psykolog och prata om dina känslor, ring till snusproducenterna och bombhota dem om de inte gör som du säger eller gör en revolution.
Citera
2015-06-07, 23:19
Medlem
Blygfisens avatar
Citat:
En kvinna med snusläpp är riktigt jävla äckligt och avtändande.
Hellre det än att de stinker ciggaretter, men smaken är ju som baken.
Citera
2015-06-08, 01:09
Medlem
Mr.Nesss avatar
Inte du igen... Lägg ner din patetiska machoattityd och acceptera läget.

Snustillverkare vill tjäna pengar och då förändras det över tiden så att fler köper deras produkter.
Citera
2015-06-08, 02:12
Medlem
Professor.Wers avatar
Märken som Ettan, General och dylikt kommer inte att förändras eftersom de tillhör de mest populära sorterna. Om sedan majoriteten människor väljer att överge dessa märken (vilket är väldigt osannolikt) så finns det absolut inget att göra. Snusproducenter ger konsumenter vad de vill ha. De struntar i vad du personligen tycker eller vill. Så länge jag får snusa general så är jag nöjd. Var och en skall välja sitt snus utan att andra lägger näsan i deras dosa.

Jag tror heller inte att snuset i fråga riktar sig mot kvinnor och homosexuella. Kanske riktar sig snuset mot macho män som sitter i garderoben tillsammans med sin oskuld.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in