Rökte som en skorsten inomhus i min ungdom när jag fick min första lägenhet men jag tyckte aldrig att det luktade något mer än när jag just rökte. Hade dock alltid två fönster öppna så det var konstant drag och det gjorde väl att röken inte stannade kvar. Bodde på ett internat en gång i tiden och rökte inomhus där med, satt i fönstret och blossade på friskt och lät det stå öppet resten av kvällen så luktade det aldrig något (detta var iofs mest för att ingen skulle känna att det luktade rök då det var rökförbud) men känns fräschast att vädra ut lite innan man lägger sig tycker jag.
(Ett tips är att trä en strumpa över brandvarnaren om den är känslig för rök, funkar alltid, ta en tubsocka för bästa "tätning"

)
Sen är det alltid trevligt att ta en cigarett inne på vintern när man samlas med polarna över ett par öl hemma, likaså till en film eller till en kopp kaffe. Är också förvånad över att det är tillåtet att röka inomhus hos många hyresvärdar då jag knappt känner någon som inte får pga värden. Så bara att blossa på ordentligt innan de förbjuder det med som på krogen, hemmet är ju den sista fristaden man har i samhället.
Är väl härligt när röken ligger tjock i rummet och nästan skymmer sikten från teven