• 2
  • 3
2005-10-16, 02:34
Moderator
MondoBizarros avatar
Slutade för ett tag sen att röka överallt inomhus, mest för att dra ner en del på rökningen.
När det började närma sig 2 paket om dan, då insåg jag att det var dags...
Och det funkade, måste jag säga.
Blev snabbt, väldigt snabbt till och med, fräscht i huset igen och nu när jag fick se att en jonisator inte kostade mer än 1900:- så kanske det snart blir ännu fräschare!
Citera
2005-10-16, 02:37
Medlem
Snövits avatar
Jag kom på en till grej. Jag har en kompis som alltid gnäler på att jag röker inomhus. Men va faan kom inte hem till mig om du inte gillar omgivningen. Jag gnäller inte att han tvingar ut mig på balkongen mitt i vintern hemma hos honom.
Citera
2005-10-18, 14:52
Medlem
Nappes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GaiN
Läs http://knarkkorven.magiskamolekyler....jonisator.html :-)
BAll pryl, till rätt pris. Vet någon om den fungerar? Annars får kanske jag agera testkanin.
Citera
2005-10-18, 14:54
Bannlyst
Blir man inte stämmd av fastighetsägarna nu för tiden om man röker innomhus?
Måste ju saneras och grejas innan nästa hyresgäst kan flytta in.

Själv rökte jag under ett par månader i min första lya men det blev förjävla äckligt så jag slutade innan någon större skada skedde.
Gick sedan över till snus och slutade helt för drygt ett år sedan. (totalt spänner denna tidsperiod över ca 15 år).
Citera
2005-10-18, 14:59
Medlem
MYRSLOKENs avatar
Jag röker inomhus, och ja man röker ju fan hela tiden..Framför datorn, i sängen, framför TV'n, vid middagsbordet...Ja, precis överallt..Har t.o.m börjat röka i badkaret...
Citera
2005-10-18, 17:43
Medlem
LillBenets avatar
Jag har ingen balkong, så på fester så röker jag och gästerna inomhus - luktar fan inte gott dagen efter men jag köper en Glades produkt (den med en gul "tvål" i en plastgrej med "galler") och vädrar lite i två dagar och då är lägenheten hyfsat fräsch.

När jag är ensam så röker jag under spisfläkten. Skulle nog inte funka om alla gäster trängdes där när det är fest.
Citera
2012-12-19, 01:16
Medlem
Bolliwollis avatar
Händer att det smäller av en rackare nångång, då röks den inomus.
Men cigaretter röks utomhus.
Man får vädra då och då bara.
Citera
2012-12-19, 02:52
Medlem
Redlinezs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bolliwolli
Händer att det smäller av en rackare nångång, då röks den inomus.
Men cigaretter röks utomhus.
Man får vädra då och då bara.

schysst bump

OnT: Röker också inomhus ibland och då blir det mer cigaretter än vanligtvis.
Soft att röka inne med musik och kaffe
Citera
2012-12-19, 23:48
Medlem
stavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Redlinez

OnT: Röker också inomhus ibland och då blir det mer cigaretter än vanligtvis.
Soft att röka inne med musik och kaffe

Livskvalitet!
Citera
2012-12-19, 23:50
Bannlyst
Jag har rökt/röker inomhus. Och det jag märkte av var att jag rökte mycket mer, jag började med ett paket om dagen och kom upp till två i slutet. Bara för att jag kunde, när jag var utanför mitt hem, ifrån datorn rökte jag absolut inte mer än ett paket om dagen annars. Men som tur är har jag börjat snusa och slipper det ekonomiska och den lukten som bara drar in sig i väggarna.
Citera
2012-12-20, 00:31
Medlem
sonata-arcticas avatar
Rökte som en skorsten inomhus i min ungdom när jag fick min första lägenhet men jag tyckte aldrig att det luktade något mer än när jag just rökte. Hade dock alltid två fönster öppna så det var konstant drag och det gjorde väl att röken inte stannade kvar. Bodde på ett internat en gång i tiden och rökte inomhus där med, satt i fönstret och blossade på friskt och lät det stå öppet resten av kvällen så luktade det aldrig något (detta var iofs mest för att ingen skulle känna att det luktade rök då det var rökförbud) men känns fräschast att vädra ut lite innan man lägger sig tycker jag.
(Ett tips är att trä en strumpa över brandvarnaren om den är känslig för rök, funkar alltid, ta en tubsocka för bästa "tätning" )

Sen är det alltid trevligt att ta en cigarett inne på vintern när man samlas med polarna över ett par öl hemma, likaså till en film eller till en kopp kaffe. Är också förvånad över att det är tillåtet att röka inomhus hos många hyresvärdar då jag knappt känner någon som inte får pga värden. Så bara att blossa på ordentligt innan de förbjuder det med som på krogen, hemmet är ju den sista fristaden man har i samhället.

Är väl härligt när röken ligger tjock i rummet och nästan skymmer sikten från teven
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in