2005-10-14, 21:28
Bannlyst
jo det är chill att röka inomhus.. men föräldrar som röker inmhus med barn i bostaden är bara sorgligt... bra förutsättningar att bli beroende av nikotin när man är fem bast och aldrig rört en cigg liksom...
Citera
2005-10-14, 21:41
Medlem
CharlieRs avatar
När man kan röka samtidigt som man gör annat röker man givetvis mer. Märkte samma sak när jag sist skulle flytta och rökte massor inomhus. Slutade dessutom i princip röka när det blev rökförbud på krogen.
Citera
2005-10-14, 21:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zozole
jo det är chill att röka inomhus.. men föräldrar som röker inmhus med barn i bostaden är bara sorgligt... bra förutsättningar att bli beroende av nikotin när man är fem bast och aldrig rört en cigg liksom...

Det är inte bara sorgligt utan det visar att vissa människor som röker i närheten av barn inte har nåt vett i skallen. Förresten såg jag en kvinna häromdagen i en nedimmad Volvo 740 som satt o rökte i bilen. Bredvid henne satt en annan kvinna o rökte. I baksätet satt tre (3) barn! Tror förresten att rutorna i 740:n inte var nedimmade utan nedrökta.... Själv röker jag inomhus eftersom jag bor själv, det skadar bara mig och ingen annan. Men jag har dörrar både i norr och söder öpnna när jag är hemma och vädret tillåter, så dom som hälsar på mig känner inte av röken. Men men, har jag varit borta ett par dagar o kommer hem så känner jag en instängd röklukt, inte så gottigt precis...
Citera
2005-10-15, 05:43
Medlem
Nappes avatar
Följer inte riktigt Topicen, men jag följer Topicen, om ni är med på vad jag menar....

Hur f-n får man bort röklukten?
Jag kör med alla trix jag kan, men ändå brukar det ta mig nästan en vecka att "sanera".
Jag tömmer askkopparna ofta. (Nästan varje dag)
Jag brukar ställa fram så många fat med ättika att jag får ont i halsen av ångorna,
Jag har inte skaffat tig en sån där lampa som genererar ozon, då jag har fått för mig att det faktiskt är gifftigt. Har dock funderat på att köpa en tub (går det) för att sanera inan jag har besök.
Några fler trix som jag missat?
Citera
2005-10-15, 18:56
Medlem
Oj, det är svårt att få bort röklukten eftersom röken sätter sig både i tak, väggar, mattor och möbler. Med andra ord nästan omöjligt. En skål ättika kan hjälpa i bilar, men knappast i rum. Det enda är ju att måla om o byta möbler o mattor, men hur kul och billigt är det?
Citera
2005-10-15, 22:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Pojken2
Oj, det är svårt att få bort röklukten eftersom röken sätter sig både i tak, väggar, mattor och möbler. Med andra ord nästan omöjligt. En skål ättika kan hjälpa i bilar, men knappast i rum. Det enda är ju att måla om o byta möbler o mattor, men hur kul och billigt är det?

det räcker inte bara met ättika i sig... ni måste ställa fram ättika under natten och sedan på morgonen så måste ni vädra.. mycket!!!
Citera
2005-10-15, 22:51
Medlem
occasuss avatar
Kom att tänka på en sak ... varför går inte brandvarnaren igång när man röker inomhus?
Citera
2005-10-15, 22:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av occasus
Kom att tänka på en sak ... varför går inte brandvarnaren igång när man röker inomhus?

det finns två sorts brandvarnare.. ena sorten är rök detektor och den andra är värme känslig.. rökdetektorn är den vanligaste sorten och det krävs en ganska konsentrerad rök för att få den att pipa.. och emd den värmekänsliga krävs det en ganska bra värme för att få den att gå loss.. så om du röker precis under brandvarnaren och blåser ut röken sakta rätt på den då KANSKE den aktiveras.. men minst sagt troligt
Citera
2005-10-16, 00:54
Medlem
Truman_Peyotes avatar
Jag sitter ständigt insvept i ett vacker blågrått rökmoln när jag är hemma...Dock är det piprök det handlar om...Vilken endast skänker ett hem en doftpatina av engelsk herrklubb...Det är i allafall vad besökare brukar säga...

Cigaretter är en annan femma...Färsk cigarettrök luktar rätt ok...Men gammal och inpyrd...Huga...
Citera
2005-10-16, 01:37
Medlem
GaiNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nappe
Följer inte riktigt Topicen, men jag följer Topicen, om ni är med på vad jag menar....

Hur f-n får man bort röklukten?
Jag kör med alla trix jag kan, men ändå brukar det ta mig nästan en vecka att "sanera".
Jag tömmer askkopparna ofta. (Nästan varje dag)
Jag brukar ställa fram så många fat med ättika att jag får ont i halsen av ångorna,
Jag har inte skaffat tig en sån där lampa som genererar ozon, då jag har fått för mig att det faktiskt är gifftigt. Har dock funderat på att köpa en tub (går det) för att sanera inan jag har besök.

Läs http://knarkkorven.magiskamolekyler....jonisator.html :-)
Citera
2005-10-16, 02:05
Medlem
Nemesis1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nappe
Tänd levande ljus... Lågorna äter upp alla möjliga odörer av någon anledning...
Citera
2005-10-16, 02:21
Medlem
Snövits avatar
Jag bestämmer mig ständigt att jag ska sluta röka inomhus. Men det är så härligt att sitta uppkrupen i soffan med tven på och datorn i knät och njuta av en cigarett.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in