Och när det passerat en vis period börjar man spekulera kring om vad som hade skett om man gjorde x istället för y, hade det räddat förhållandet? Tänk om jag inte gjorde det där, hade hon legat i min famn nu? Alla dessa frågor men svar man aldrig får svar på. Det är bara så det är. Visst formar det och slipar en, ibland så slipar den nästan för djupt och man är på väg att spricka och ibland så studsar slipen mot en bara och man går vidare med glädje.
Det är absolut en upplevelse, första gången är alltid värst men jag upplever med tiden så tar man allt mer och mer som en klackspark, man får självklart frågorna i huvudet men den där känslobubblan som förr brukade spricka enkelt är nu gjort av sten - man blir inte känslokall, men man har lärt sig att man inte ska lägga sin lycka på någon annan.
Och den där första gången när man skulle diskutera och reflektera över allt och inget med sina vänner om uppbrottet, där ens singelvänner har extremt svårt att förstå ens känslor och tankar. Man kan nästan känna sig ensam trots att man har bra vänner runt och då börjar man tänka ännu mer på henne, hon förstod ju sig på en?
Det är bara så det är.
Hon hjälpte dig att bära den där stenen 8 km, men tro fan att du skall ta den själv de sista 2 km. Det man lär sig är att det börjar alltid med en själv och slutar med en själv. Man är kung i sin egna värld. Du är tåget. Du är äpplet i pajen. Du är komplett oavsett om man är med någon annan människa eller inte.
Stay true.