2015-06-06, 18:14
Medlem
bergwall94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BallaKlava
Jag förstår inte problemet. Är du paranoid så regga nytt attraktivt tits-and-ass-konto o kolla om han svarar. Problemet löst.

Det är väll klart det är ett problem om äns partner är med i en dejting app eller dejting sida och aktiv.
Citera
2015-06-06, 18:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av bergwall94
Jag vet inte exakt hur det gått till.

Men min polares tjej hade aldrig haft något konto på badoo och hade inte skapat något heller utan på något viss hade badoo taget och skapat en profil från hennes Facebook konto.

De av mina polare som har badoo har sett att detta har hänt flera personer och de badoo kontona ser inte riktigt likadana ut som de vanliga.

Jag vet inte exakt hur det fungerar eller hur det ser ut då jag inte har badoo.

Sluta hitta på.
Citera
2015-06-06, 18:18
Medlem
BallaKlavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bergwall94
Det är väll klart det är ett problem om äns partner är med i en dejting app eller dejting sida och aktiv.

Ja. Även jag har läst trådstarten. Och jag föreslog en enkel lösning på detta problem.
Citera
2015-06-06, 18:20
Medlem
lirareflashbacks avatar
Ar val bara att kolla igen om ett tag, sa ser du ju om han ar aktiv pa riktigt eller ej.
Citera
2015-06-06, 19:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lirareflashback
Ar val bara att kolla igen om ett tag, sa ser du ju om han ar aktiv pa riktigt eller ej.

Ja, har tänkt det men tog bort "min" profil för va rädd att den skulle spåras till min FB eller något, verkar ju va en helt sjuk sida som binder alla sociala medier samman och "tar information" hit och dit..
Sen måste man ladda upp bilder och vara aktiv. Funderar på att ta upp det direkt, be honom logga in och kräva att få se om det finns något jag "bör" se eller om det är helt oskyldigt.
Citera
2015-06-06, 19:22
Medlem
Du litar uppenbarligen inte på honom och att spionera på honom kommer inte att få dig att känna dig mer trygg. Släpp dina förbehåll, tala om för honom precis hur det ligger till och fråga honom rakt ut.

Tyvärr tror jag det är kört för er redan oavsett vad du får för svar. Om han reggat sig och varit aktiv nyligen kommer det att såra dig och minska ditt förtroende för honom ytterligare. Om det är en gammal profil som han glömt och du tvingar honom att logga in för att bevisa det så kommer han att bli sårad och känna sig misstänkliggjord. Det är loose-loose här tyvärr.

Frågan är egentligen varför du inte litar på honom? Om han redan svikit dig och du därför är misstänksam så bara se till att ta dig loss, förnedra inte dig själv (och honom) med nåt jävla detektivarbete som bara sänker din självrespekt i slutändan.
Citera
2015-06-06, 19:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Katta788
Du litar uppenbarligen inte på honom och att spionera på honom kommer inte att få dig att känna dig mer trygg. Släpp dina förbehåll, tala om för honom precis hur det ligger till och fråga honom rakt ut.

Tyvärr tror jag det är kört för er redan oavsett vad du får för svar. Om han reggat sig och varit aktiv nyligen kommer det att såra dig och minska ditt förtroende för honom ytterligare. Om det är en gammal profil som han glömt och du tvingar honom att logga in för att bevisa det så kommer han att bli sårad och känna sig misstänkliggjord. Det är loose-loose här tyvärr.

Frågan är egentligen varför du inte litar på honom? Om han redan svikit dig och du därför är misstänksam så bara se till att ta dig loss, förnedra inte dig själv (och honom) med nåt jävla detektivarbete som bara sänker din självrespekt i slutändan.

Jag vet, min tillit till honom är tyvärr inte den bästa pga saker som hände oss innan vi var ett par som jag uppenbarligen inte kunnat släppa. Det vet han om och jag tänker att om jag tar upp det här (är redan klumpigt som det är att ha sidan kvar om han inte använder den tycker jag) så borde han vilja visa att det är helt oskyldigt. Jag känner mig jätte patetisk och jag vet att det jag gör är under all kritik, men vill verkligen att det här ska fungera även om jag innerst inne kanske inser att det inte är hållbart och DEFINITIVT INTE om han faktiskt varit aktiv eller om det är ett sätt för Badoo att vilja använda deras sida och locka folk att skriva.
Citera
2015-06-06, 22:57
Bannlyst
1. Du maste slappa det som varit (There is no future in looking at the past.)

2. Du maste lita pa din partner tills han/hon bevisar motsatsen.

Att vara svartsjuk ar ett heltidsjobb, ett mycket kravande sadant.
Det ar alltid battre att lita pa sin partner och - eventuellt bli lurad (bedragen). Det hander en gang, alltsa mindre tidkravande an att vara svartsjuk. Givetvis kan det handa att du blir lurad (bedragen) fler ganger, men det beror pa att DU forlat din otrogna partner forsta gangen du upptackte det.

Dessa enkla rad sparar mycket tid o oro.

Svartsjuka har forstort manga forhallanden. Oppna inte partnerns post, forsok inte leta igenom dennes mobil om den gloms framme. Samma sak med datorer. Du o din partner maste fa ha en del personliga saker privat. Allt annat ar respektlost.

Istallet vill jag fraga:

Har ni kul tillsammans?
Saknar ni varandra nar ni inte traffats pa ett tag?

Ar sexlivet bra? Ofta nog for bagges tycke?
(Hmm...kanns som Laila Bagge kom indar pa ett bananskal )

Sist men inte minst, kan ni vara tysta tillsammans utan att det kanns "besvarat"?

Om svaret ar ja pa ovanstaende sa slapp badoo o annat som ar betydelselost i sammanhanget.
Citera
2015-06-06, 23:13
Medlem
Nu har ni konto båda två där. Det blir kanske han som frågar först varför du registrerat dig.
Citera
2015-06-08, 20:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UntrackedNotize
Sluta hitta på.
Det är inget påhitt, du kan själv googla på hur andra har fått samma problem, jag vet själv för att det hände mig.
Jag har aldrig skapat ett badoo konto, men ändå hade jag en för någon anledning.
Det enda jag vet är att jag klickade på mail från en kompis som hade registrerat sig på badoo, och därefter registrerade badoo mig automatiskt från facebook information som var kopplat till min email, såsom profil, bilder och diverse information.

Anledningen till varför jag vet att det inte var jag som skapade profilen var för att det var bara bilder (ett fåtal) som jag hade på min facebook för ett par år sedan samt en bild på min kanin (RIP), något som jag aldrig skulle ha delat på en dejting sida.
Angående aktivitetslogg, så har jag ingen aning.
Den första och sista gången jag gick in på badoo var för att radera det konto som hade skapats då jag klickade på länken.
Citera
2015-06-08, 21:59
Medlem
Lånar tråden lite.
För nån månad sen så plingade det till på pojkvännens mobil och det var badoo-appen. Han menade att han inte hade använt appen sen vi blev ihop, men kan den hänga med om man byter från en Samsung till en iPhone? Och att man dessutom är inloggad?
Citera
2015-06-08, 22:01
Medlem
Gymmes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av daikirai
Lånar tråden lite.
För nån månad sen så plingade det till på pojkvännens mobil och det var badoo-appen. Han menade att han inte hade använt appen sen vi blev ihop, men kan den hänga med om man byter från en Samsung till en iPhone? Och att man dessutom är inloggad?

Nej.

Apple och Android är två helt olika operativ system. Han har installerat denna appen självmant.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in