• 1
  • 2
2015-06-06, 17:29
Medlem
Jag och min kille har varit tillsammans i två år och hittade en profil som var hans på badoo med bilder, intressen och hela kitet, (nej jag är själv inte medlem utan googlade bara i annat syfte)

Gjorde en egen profil för att kunna se mer. Det enda intressanta jag hittade var att jag kunde se att "han var aktiv för mer än en vecka sen".
Min tanke var först när jag såg den att den säkert var gammal och att han glömt bort att ta bort den, (jag har också hållt på med sånt förr)

SÅ MIN FRÅGA ÄR: Om han var aktiv för ca två år sen (vilket skulle var förståeligt), kan det verkligen stå att han senast "var aktiv för över en vecka sen"? Han hade även fått två "utmärkelser för trevligaste personen, och typ mest gillad. Har försökt läsa på lite och vet att badoo gör allt för att försvåra för medlemmar att ta bort sin profil m.m.

Och jag vill inte ta upp det här förän jag vet så mycket som möjligt.
Ge mig all input jag kan få.

TACK!
Citera
2015-06-06, 17:32
Medlem
Gymmes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lilafaran
SÅ MIN FRÅGA ÄR: Om han var aktiv för ca två år sen (vilket skulle var förståeligt), kan det verkligen stå att han senast "var aktiv för över en vecka sen"?

Ja.

Sedan att du inte frågar honom istället är ett större problem än att han har ett konto där. Sluta nojja nu
Citera
2015-06-06, 17:34
Bannlyst
Tycker definitivt att du ska ta upp det här med honom. Jag hade aldrig accepterat att min pojkvän använder dejtingsajter.

Är det så svårt för folk att förstå konceptet med att ha ett förhållande? Fokus ska vara på tjejen/killen man är tillsammans med och ingen annan.
Citera
2015-06-06, 17:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Forvirradbrud
Tycker definitivt att du ska ta upp det här med honom. Jag hade aldrig accepterat att min pojkvän använder dejtingsajter.

Är det så svårt för folk att förstå konceptet med att ha ett förhållande? Fokus ska vara på tjejen/killen man är tillsammans med och ingen annan.

Ändå ska det trilskas med en världsomspännande, "snälla bekräfta mig" och födold dejting/knullsajt mer känd som facebook.
Citera
2015-06-06, 17:40
Medlem
bergwall94s avatar
Citat:
Jag och min kille har varit tillsammans i två år och hittade en profil som var hans på badoo med bilder, intressen och hela kitet, (nej jag är själv inte medlem utan googlade bara i annat syfte)

Gjorde en egen profil för att kunna se mer. Det enda intressanta jag hittade var att jag kunde se att "han var aktiv för mer än en vecka sen".
Min tanke var först när jag såg den att den säkert var gammal och att han glömt bort att ta bort den, (jag har också hållt på med sånt förr)

SÅ MIN FRÅGA ÄR: Om han var aktiv för ca två år sen (vilket skulle var förståeligt), kan det verkligen stå att han senast "var aktiv för över en vecka sen"? Han hade även fått två "utmärkelser för trevligaste personen, och typ mest gillad. Har försökt läsa på lite och vet att badoo gör allt för att försvåra för medlemmar att ta bort sin profil m.m.

Och jag vill inte ta upp det här förän jag vet så mycket som möjligt.
Ge mig all input jag kan få.

TACK!

Detta hände en av mina närmsta polare.

En annan polare hittade hans tjej på badoo och berättade detta.

Det visade sig att det var inte min närmsta polares tjej som hade skapat profilen utan badoo har något sammarbete med Facebook så de tar din facebook profil lch skapar en profil på badoo utan att du själv gjort det.

Man kan se det t.ex på att det är samma bilder som på Facebook.

Annars får du fråga honom ? Be honom lova eller svära på Gud eller annat som betyder mycket för honom.
Citera
2015-06-06, 17:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av bergwall94
Detta hände en av mina närmsta polare.

En annan polare hittade hans tjej på badoo och berättade detta.

Det visade sig att det var inte min närmsta polares tjej som hade skapat profilen utan badoo har något sammarbete med Facebook så de tar din facebook profil lch skapar en profil på badoo utan att du själv gjort det.

Man kan se det t.ex på att det är samma bilder som på Facebook.

Annars får du fråga honom ? Be honom lova eller svära på Gud eller annat som betyder mycket för honom.

Bullshit, däremot kan man koppla Badoo till Facebook och använda foton därifrån.
Citera
2015-06-06, 17:46
Medlem
Det skall tilläggas att jag frågat saker förut och tror inte jag fått hela sanningen, därför måste jag veta ifall han varit aktiv under tiden han och var varit med varandra.
Jag frågar ALLTID honom när jag undrar eller är osäker över något. Jag vet att han skulle hitta på någon annan ursäkt eller att den är gammal. Och jag tror absolut att han skapade kontot (vilket jag inte har problem med) men att det finns kvar? Hans telefonnummer finns där och han har själv fyllt i massa intressen och skrivit saker.
Citera
2015-06-06, 17:50
Medlem
Gymmes avatar
Citat:
Det skall tilläggas att jag frågat saker förut och tror inte jag fått hela sanningen, därför måste jag veta ifall han varit aktiv under tiden han och var varit med varandra.
Jag frågar ALLTID honom när jag undrar eller är osäker över något. Jag vet att han skulle hitta på någon annan ursäkt eller att den är gammal. Och jag tror absolut att han skapade kontot (vilket jag inte har problem med) men att det finns kvar? Hans telefonnummer finns där och han har själv fyllt i massa intressen och skrivit saker.

Jag tror du använder detta för att finna en anledning till att något är fel mellan er.

Badoo är som alla andra företag, de vill få fler att använda deras tjänst. Genom att skriva "Aktiv för mer än en vecka sedan" betyder att folk tror att det är många som använder tjänsten.
Hade de skrivit de sanna siffrorna hade folk tagit bort badoo, vem skriver till någon där det står att de senast var online för ett år sedan?

Du antar saker allt för snabbt utan att basera det på något vettigt. Prata med honom, inte svårare än så.
Citera
2015-06-06, 17:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UntrackedNotize
Bullshit, däremot kan man koppla Badoo till Facebook och använda foton därifrån.

Citera
2015-06-06, 18:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gymme
Jag tror du använder detta för att finna en anledning till att något är fel mellan er.

Badoo är som alla andra företag, de vill få fler att använda deras tjänst. Genom att skriva "Aktiv för mer än en vecka sedan" betyder att folk tror att det är många som använder tjänsten.
Hade de skrivit de sanna siffrorna hade folk tagit bort badoo, vem skriver till någon där det står att de senast var online för ett år sedan?

Du antar saker allt för snabbt utan att basera det på något vettigt. Prata med honom, inte svårare än så.

Jag baserar det på tidigare "iaktagelser" och beteende. Vi är dessutom borta från varandra mycket då han och jag ibland jobbar på annan ort så det är ett väldigt diskret sätt att flörta på eftersom att jag inte är där. Har även läst att man inte får några "utmärkelser" om man inte är aktiv.
Och sen förstår jag inte varför man inte tar bort en profil när man kilar stadigt? Jag provade att ta bort kontot, lätt som en plätt.
Citera
2015-06-06, 18:03
Medlem
bergwall94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UntrackedNotize

Jag vet inte exakt hur det gått till.

Men min polares tjej hade aldrig haft något konto på badoo och hade inte skapat något heller utan på något viss hade badoo taget och skapat en profil från hennes Facebook konto.

De av mina polare som har badoo har sett att detta har hänt flera personer och de badoo kontona ser inte riktigt likadana ut som de vanliga.

Jag vet inte exakt hur det fungerar eller hur det ser ut då jag inte har badoo.
Citera
2015-06-06, 18:11
Medlem
BallaKlavas avatar
Jag förstår inte problemet. Är du paranoid så regga nytt attraktivt tits-and-ass-konto o kolla om han svarar. Problemet löst.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in