• 1
  • 2
2015-06-08, 13:34
Medlem
Emilyows avatar
Nu kommer alla tycka att jag är korkad, men igår kväll satte jag på plattången och skulle platta håret sen så fick jag för mig att sätta den vid ärren med så jag gjorde det några gånger i max 3 sekunder tror jag det var som mest så inte så mycket, men syns jätte lite rött emellan ärren nu. Satte även på tigerbalsam på ärren igår efter det
Ursäkta att jag är så envis. Men ska testa bio oil salvan, sen försöka låta de vara om det inte funkar och bara sminka över de istället och försöka gå vidare. Jag har iaf släppt dom lite mer nu.
Citera
2015-06-08, 17:39
Medlem
insectqueens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Emilyow
Nu kommer alla tycka att jag är korkad, men igår kväll satte jag på plattången och skulle platta håret sen så fick jag för mig att sätta den vid ärren med så jag gjorde det några gånger i max 3 sekunder tror jag det var som mest så inte så mycket, men syns jätte lite rött emellan ärren nu. Satte även på tigerbalsam på ärren igår efter det
Ursäkta att jag är så envis. Men ska testa bio oil salvan, sen försöka låta de vara om det inte funkar och bara sminka över de istället och försöka gå vidare. Jag har iaf släppt dom lite mer nu.

Är det inte bättre att ha långärmat på sig istället om du nu skäms för ärren?
Citera
2015-06-08, 18:25
Medlem
Emilyows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av insectqueen
Är det inte bättre att ha långärmat på sig istället om du nu skäms för ärren?

Jo egentligen kanske än att göra något med dem. Men jag är trött på att ha långärmat. Det jobbigaste är att jag mår dåligt över ärren i perioder, ibland har jag stor ångest för dem och mår super dåligt för de och ibland bryr jag mig inte så mycket, bara är positiv och försöker acceptera dem.
I helgen var det ju fruktansvärt hur mycket jag tänkte på ärren och ångesten, men nu plötsligt bryr jag mig inte lika mycket och är super glad.
Senast redigerad av Emilyow 2015-06-08 kl. 18:32.
Citera
2015-06-08, 18:32
Medlem
Emilyows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pocketpussy
Låter som att du är vid sista utvägen. Men! Bränna, klippa, såga, borra - det blir inte vackrare. Ärr är nog bland de svåraste att få bort, det är en skada i huden som är permanent. Och tyvärr tror jag inte det går att göra en tatuering över ärr..

Jo överdriven är jag kanske jämfört med att jag inte har så stora eller ens många ärr, det är 6 st små som syns mest, sen även många som är sådär inne i huden, alltså platta men jag ser dem tydligt eftersom jag själv vet om de. Men vissa tycker jag är överdriven ️ och fokuserar på de alldeles för mycket, kan bero på min BDD.
Sen som ni säger att bränna osv är bäst att låta bli, så jag ska verkligen försöka strunta i det. Som jag sa i det förra meddelandet så går det i perioder hur jag mår över ärren, ibland stark ångest och mår väldigt dåligt, ibland bryr jag mig knappt, är jätte glad och försöker acceptera dem, och just nu är jag åt det positiva hållet. Men i helgen var det fruktansvärt, ibland kan jag tycka att jag förtjänar döden för det jag har gjort mot mig själv.
Men jag kommer intr bränna eller något sånt, fegade ur när jag försökte ändå och har insett att det inte hjälper ens och att det finns de som har det ännu värre med större ärr osv.

Sen tatueringen, det kanske inte går att göra en sån tatuering som får ärret smälta in mer i huden, dessutom är det ju dyrt. Men kanske en vanlig bara skulle kunna täcka, eller?
Alltså en sån svart eller vad det kallas som typ de flesta har.
Än så länge låter jag det vara och satsar på att försöka sminka över.
Citera
2015-06-08, 19:10
Medlem
insectqueens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Emilyow
Jo egentligen kanske än att göra något med dem. Men jag är trött på att ha långärmat. Det jobbigaste är att jag mår dåligt över ärren i perioder, ibland har jag stor ångest för dem och mår super dåligt för de och ibland bryr jag mig inte så mycket, bara är positiv och försöker acceptera dem.
I helgen var det ju fruktansvärt hur mycket jag tänkte på ärren och ångesten, men nu plötsligt bryr jag mig inte lika mycket och är super glad.

Låter ju bra att du inte bryr dig nu men i fortsättningen tycker jag inte att du ska ta till självskadebeteende för att dölja just självskadebeteende du hör ju hur absurt det låter...

Önskar dig hälsa och välmående
Citera
2015-06-08, 19:50
Medlem
Emilyows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av insectqueen
Låter ju bra att du inte bryr dig nu men i fortsättningen tycker jag inte att du ska ta till självskadebeteende för att dölja just självskadebeteende du hör ju hur absurt det låter...

Önskar dig hälsa och välmående

Jag förstår absolut vad du menar och håller med.
Tack så mycket
Citera
2015-06-26, 20:04
Moderator
manamanahs avatar
Hår- och kroppsvård --> Medicin och hälsa
/Moderator
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera