Citat:
Ursprungligen postat av
Pocketpussy
Låter som att du är vid sista utvägen. Men! Bränna, klippa, såga, borra - det blir inte vackrare. Ärr är nog bland de svåraste att få bort, det är en skada i huden som är permanent. Och tyvärr tror jag inte det går att göra en tatuering över ärr..
Jo överdriven är jag kanske jämfört med att jag inte har så stora eller ens många ärr, det är 6 st små som syns mest, sen även många som är sådär inne i huden, alltså platta men jag ser dem tydligt eftersom jag själv vet om de. Men vissa tycker jag är överdriven ️ och fokuserar på de alldeles för mycket, kan bero på min BDD.
Sen som ni säger att bränna osv är bäst att låta bli, så jag ska verkligen försöka strunta i det. Som jag sa i det förra meddelandet så går det i perioder hur jag mår över ärren, ibland stark ångest och mår väldigt dåligt, ibland bryr jag mig knappt, är jätte glad och försöker acceptera dem, och just nu är jag åt det positiva hållet. Men i helgen var det fruktansvärt, ibland kan jag tycka att jag förtjänar döden för det jag har gjort mot mig själv.
Men jag kommer intr bränna eller något sånt, fegade ur när jag försökte ändå och har insett att det inte hjälper ens och att det finns de som har det ännu värre med större ärr osv.
Sen tatueringen, det kanske inte går att göra en sån tatuering som får ärret smälta in mer i huden, dessutom är det ju dyrt. Men kanske en vanlig bara skulle kunna täcka, eller?
Alltså en sån svart eller vad det kallas som typ de flesta har.
Än så länge låter jag det vara och satsar på att försöka sminka över.