Jag har haft ett självskadebeteende och har ärr på armen som är kanske 3-5 månader gamla, och alltså jag har ett jätte stort problem med att acceptera dem. Jag vägrar ens säga att de är en del av mig. Tycker snarare de förstör mig. Men det är ju mitt eget fel. Vissa av ärren som är de värsta är såna som sticker upp.
Har testat att få använda hydrokortison och salvan spotner scars på ärren men det funkar inte. Det ända som har hjälpt är att vissa av ärren har slutat klia. Alltså inget funkar ju eller kan minska de iallafall
Ska skaffa krämen bio oil och se om den kan göra något, vilket jag inte tror.
Ibland blir jag så himla arg på ärren. Jag funderar på att bara klippa i de fast det skulle väl se ännu värre ut då. Man kan nog inte klippa bort de bokstavlig då, med en sax.
Har också funderat på att bränna bort de med eld... Inte för att det kanske skulle gå, jag vet inte....
Tänkte göra det med att tända en tändsticka och sätta nära ärren isåfall, vad tror ni skulle hänt då? Skulle de sjunka ihop och de bli rött där istället? Eller tror ni det också skulle bli värre?