Citat:
Ursprungligen postat av
Kämpendahl
Wow! Har de sagt så utan att du sagt ifrån så gillar du det.
Är det en allvarligt ställd fråga? Jag tror det är bra om vi kan leva i ett samhälle där vi inte fokuserar på människors utseende. Ni lärare måste lära eleverna att döma andra människor efter andra egenskaper istället för skönhet.
I övrigt har vi kanske en av världens sämsta lärarkårer där i princip alla som söker kommer in. Ska vi då välja bort de snygga och bara anställa fula lärare så kan man ju undra vad det innebär för kvaliteten på undervisningen?

Jag har självklart sagt ifrån och markerat.
Självklart är det ett samhälle utan objektifiering som är syftet, tyvärr är min nuvarande arbetsplats något av det sämsta jag stött på i skolväg. Jag arbetar hårt för att vända trenden och skapa en bättre och vettigare värdegrund och har kommit rätt långt med dessa gossar också. Jag har aldrig brytt mig om utseende tidigare men i och med pojkarnas agerande har jag tvingats att tänka om och tänka nytt.
Kvalitén på lärarna är inte problemet i svensk skola. Problemet ligger i att kommunerna tar statsbidragen till andra verksamheter och använder skolan som budgetregulator.
Att skylla på lärarna och tro att vi som står längst ner i näringskedjan är roten till problemet är skrattretande naivt. Lyssna inte på populistiska utspel.
Läraruppdraget kan liknas vid en grävmaskinist som har i uppdrag att anlägga en grund men av besparingskäl så har han bara en spade och ingen grävmaskin. Sedan får han skit för att han är ineffektiv och dålig....