2015-06-06, 12:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnOmogenBanan
Kan med säkerhet säga att dina elever sannolikt är väldigt kåta på dig och sannolikt runkar till tankar eller bilder på dig. Det gör högstadiesnubbar om de har snygga lärare. Så är det bara.

Du ska dock inte acceptera att de går runt och kallar dig milf. Låter som dina elever saknar respekt, men det är väl svensk skola i ett nötskal. Klä dig hur du vill; du lär ju inte gå runt som en hora, utan sannolikt har du normal klädsel i den miljön och då ska du inte behöva ändra det.

Det handlar alltså bara om att sätta ned foten samt inte acceptera sexuella trakasserier från manliga kollegor.

Jag har lyft kollegornas beteende till vår chef och ingen utav dem fortsätter till hösten (av andra skäl dock).
Respekt är inget som kommer automatiskt. Den måste man som lärare förtjäna genom att ha ett respektfullt beteende gentemot eleverna. Det har jag nu och jag är en av de få lärarna på skolan som har "pli" på "värstingarna". (Jag är en sådan lärare som man går och hämtar när det blir slagsmål)
Terminen är över och det gick bra när de förstod vart gränsen gick.
Det är också nu jag har tid att fundera på vad som egentligen hände.
Efter de svar jag fått här på Flashback drar jag slutsatsen att det är bättre för eleverna att vara ful och trevlig som lärare. Får skippa frissan och slänga mascaran helt enkelt...
Citera
2015-06-06, 12:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zehaddict
En lärare i 30-årsåldern som nickar "wtfucker". Det låter bra.
Räkna med att pojkarna tänker på dig sexuellt. Helt normalt. Sen om de inte kan koncentrera sig och får sämre betyg är ju.. naturens fel.

Nickade "wtfucker" för att det är långt ifrån mig som person. Snappar ju upp en del från eleverna.
Det här är en väldigt jobbig och känslig sak så jag vill inte ha något som härleder till min person...
Citera
2015-06-06, 12:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Landstrider
Kanske på gymnasiet, men inte i grundskolan. Jag är själv en populär lärare i 50+ åldern som är väldigt uppskattad av eleverna i åk 5-9 trots att jag ser för jävlig ut, stinker, har dålig andedräkt och fula kläder som sitter som sopsäckar på mig. Men jag är skojfrisk, kunnig, har intressanta lektioner, är entusiastisk, ser alla elever och uppmärksammar dem...

Du verkar vara duktig, hoppas du har bra lön. Skulle gärna ha kollegor som passar in på din beskrivning.
Det är ju där jag vill vara, könslös, en pedagog, uppskattad för mina insatser som lärare,inte ett objekt. Jag har fått mycket uppskattning för min arbetsinsats också så jag är inget våp som hjälplöst står och tittar på medan klassrummet brakar löst samtidigt så gör det mig ledsen att elever (och vissa kollegor) betraktar mig som objekt.
Citera
2015-06-06, 12:48
Medlem
UbatsValles avatar
http://m.9gag.com/gag/a2PVDjZ/i-present-to-you-my-spanish-teacher-in-high-school
I dagens svenska (och i det här fallet norska) fotas det vilt i klassrummen och just det här fick en ordentlig spridning på internet.

Hittade mer. http://m.9gag.com/gag/a7KgKZA/another-pic-of-my-spanish-teacher
Senast redigerad av UbatsValle 2015-06-06 kl. 12:50.
Citera
2015-06-06, 13:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UbatsValle
http://m.9gag.com/gag/a2PVDjZ/i-present-to-you-my-spanish-teacher-in-high-school
I dagens svenska (och i det här fallet norska) fotas det vilt i klassrummen och just det här fick en ordentlig spridning på internet.

Hittade mer. http://m.9gag.com/gag/a7KgKZA/another-pic-of-my-spanish-teacher

Hmm, kort kjol och högklackat i skolan? Inte ok för mig, det finns ingen anledning att klä sig så bland tonårsbarn.
Klär mig som kvinnan på bilden ungefär...
http://www.skolverket.se/polopoly_fs/1.222031!/image/Lärarlyftet.jpg
Senast redigerad av Wtfucker 2015-06-06 kl. 13:21.
Citera
2015-06-06, 13:21
Medlem
durtmeisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svenskare
Slå eleven på käften som säger så i klassrummet åt dig. Det är fucking små barn du rår över. Det ska inte förekomma något sexuellt er emellan. Du borde bli stött över ett sådant uttalande. Och nej, det är inte något bra för kommunikationen. Hur många gånger har du försökt få en djupare diskussion med en kille som du dragit hem från krogen och lyckats med det innan ert sexuella umgänge? Eleverna kommer endast sitta och tänka på hur de ska klä av dig, kvinna! Och när din lektion slutligen ser ut på följande vis så vet du att det är ett faktum. Du står och undervisar och några elever sitter och fnissar i hörnet var och varannan minut, sedan när du tillfrågar dem, så vet de inte vad de ska svara, eller om det finns någon modig jävel som vräker ur sig. "Vi tittar på dig, fröken och vi skulle vilja knulla dig." (Gapskratt i klassrummet) Sen efter det kommer du aldrig få ett ord mer förmedlat på den skolan.

Vad pratar du om.
På gymnasiet var mina bästa lärare inga och svinsnygga.
Vi pratade om filosofi, identitet och uppsatsskrivningar.
Är en lektion 80 min spenderar man kanske 5-10 min på att beundra, resten av tiden är man mer trollbunden än när en ful lärare pratar om Brasiliens ekonomi.
Att va snygg gör att eleverna vill imponera på en och anstränger sig.
Det kan jag vittna om då jag jobbade som vikare för årskurs 3-5.
Killarna ville va som mig och tjejerna blev "kära" i mig(vilket var mindre önskvärt).
Då lärde jag dem att utbildade smarta människor inte måste vara fula töntar.
Citera
2015-06-06, 13:24
Medlem
durtmeisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wtfucker
Jag har lyft kollegornas beteende till vår chef och ingen utav dem fortsätter till hösten (av andra skäl dock).
Respekt är inget som kommer automatiskt. Den måste man som lärare förtjäna genom att ha ett respektfullt beteende gentemot eleverna. Det har jag nu och jag är en av de få lärarna på skolan som har "pli" på "värstingarna". (Jag är en sådan lärare som man går och hämtar när det blir slagsmål)
Terminen är över och det gick bra när de förstod vart gränsen gick.
Det är också nu jag har tid att fundera på vad som egentligen hände.
Efter de svar jag fått här på Flashback drar jag slutsatsen att det är bättre för eleverna att vara ful och trevlig som lärare. Får skippa frissan och slänga mascaran helt enkelt...
Lyssna inte på de andra klart man kan va snygg lärare.
Lär tjejerna och killarna att man kan vara snygg utan att va en bimbo.
Citera
2015-06-06, 13:36
Medlem
Kämpendahls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wtfucker
Dock har jag fått en del "milf" kommentarer och blir fundersam på om detta verkligen är bra.
Wow! Har de sagt så utan att du sagt ifrån så gillar du det.

Citat:
Min fråga är följande; Är det bra eller dåligt för elevens motivation om en lärare ser bra ut?

Är det en allvarligt ställd fråga? Jag tror det är bra om vi kan leva i ett samhälle där vi inte fokuserar på människors utseende. Ni lärare måste lära eleverna att döma andra människor efter andra egenskaper istället för skönhet.

I övrigt har vi kanske en av världens sämsta lärarkårer där i princip alla som söker kommer in. Ska vi då välja bort de snygga och bara anställa fula lärare så kan man ju undra vad det innebär för kvaliteten på undervisningen?
Citera
2015-06-06, 13:57
Medlem
nedboys avatar
Det här får mig att börja undra rejält? Du är en vuxen kvinna som undervisar för högstadieelever säger du? I den åldern så är ungarna om de är normalt funtade kåta som troll. Både tjejerna och killarna. Det här verkar du inte förstå riktigt? Du skriver om det på ett sånt sätt i alla fall?

Om du ser bra ut så är det bara normalt att killar i den åldern kåtar upp sig på dig. Det distraherar givetvis och då gäller det att du som vuxen håller fokus och inte besvarar kidsen. Men om du ser bra ut och killarna inte skulle reagera med kåthet så vore det fel på dem och det borde oroa dig istället.

Du ska absolut inte signalera till dem att deras kåthet är någonting felaktigt. Eftersom det inte är det. Du som vuxen bör försöka få dem att förstå att det är okej att de blir kåta på dig men att de bör hålla det på en normal nivå. Alltså de bör vara artiga och respektfulla.

Jag blir rädd när jag läser att folk tycker att det ska vara könlöst i ett klassrum. Världen är aldrig könlös och varför ska man då förvränga det där barn ska lära sig om världen? Helt tokigt och det är såna saker jag tror skapar sjuka människor som begår hemska brott.

Jag funderar på om du verkligen har valt rätt yrke? Du verkar inte förstå människor i den åldern och du ska lära dem att klara sig i livet?

Du kanske skulle bli reklamutdelare, frisör, plocka varar i matbutik?

EDIT:
Du kanske borde ta upp själva begreppet MILF och förklara vad det står för och få dem att förstå att det inte är respektfullt att slänga sig med det när du är med och andra kan höra det. Däremot så kan det väl inte vara fel att de vill ligga med dig? Det är högst normalt och de måste kunna tala med varandra om det.
Senast redigerad av nedboy 2015-06-06 kl. 14:01.
Citera
2015-06-06, 13:57
Medlem
HeHeHeXps avatar
Vi hade en "ovanligt snygg" lärare sent på högstadiet, mer eller mindre alla killar gick på lektionen med inställningen att utforska detta. Klassikern var väl att fråga om hjälp så din polare mitt emot fick fick bra utsikt. Helt ärligt så tror jag inte man kan göra ett skit åt det, pojkar i flock som går genom puberteten har helt enkelt för mycket energi att bli av med och "triggar" varandra.
Senast redigerad av HeHeHeXp 2015-06-06 kl. 14:00.
Citera
2015-06-06, 13:58
Medlem
Nossleus avatar
Hade själv en snygg lärare i högstadiet. Killar pratade ofta om hur sexig hon var, om deras fantasier med henne osv. Jag kan lova dig att alla dina pojkelever onanerar med dig i tankarna. Men jag tyckte samtidigt att jag var lite mer uppmärksam på hennes lektioner än i övrigt, just pga av att man gillade henne mer!
Citera
2015-06-06, 14:08
Medlem
Uppmuntra beteenden du vill ha och ignorera i stort de du vill få bort. Hjälper inte det sistnämnda, så ska du markera genom att säga högt vad de gör för fel och säga hur du vill att de ska göra: "jag vill inte höra sådant som milf ifrån dig, lägg av, det är äckligt". Punkt. I vissa skolor och områden bildas skolkulturer och beteenden hos pojkar som är grabbigt äckliga. Sådant ska du jobba emot på all plan. Ignorera, markera och inför succesivt könsaspekter på det du låter dem jobba med i skolan (kanske är svårt om du är NO-lärare) men går givetvis.

Visst har tonårspojkar mycket hormoner som spökar, men sexualiteten ska de börja rikta mot jämnåriga, inte sina lärare, för riktar dem sexualiteten mot sina lärare och tillåts göra det så blir maktbalansen skev. De testar dig och det är ditt jobb att markera.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in