2015-06-05, 22:59
Medlem
Om man inte har lust att köra "varannan". Går det lika bra att dra i sig 1-2l vatten direkt - efter man redan är packad?

Kanske skulle ligga i medicinforat. Mod får gärna flytta..
Citera
2015-06-05, 23:06
Medlem
zepofans avatar
Nej, det är inte samma sak. Visst, det är bra att dricka vatten när man är packad, men tanken är att man ska dricka varannan vatten för att få en liten paus i drickandet och undvika att bli för packad.
Citera
2015-06-05, 23:42
Medlem
bumbaclot.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zepofan
Nej, det är inte samma sak. Visst, det är bra att dricka vatten när man är packad, men tanken är att man ska dricka varannan vatten för att få en liten paus i drickandet och undvika att bli för packad.

+1

Haha, du verkar ju inte förstå vad poängen är med varannan vatten, no offense. Poängen är precis som hen ovanför skrev.
Citera
2015-06-05, 23:55
Medlem
Dricka vatten innan en fylla funkar inte för mig iaf, därremot att äta en rejäl måltid funkar bra
Varannan vatten är ju också ett bra tips men när man är nog full så "glömmer" man bort det
Citera
2015-06-06, 14:26
Medlem
Akilles-själs avatar
Ät och drick bra, men inte överdrivet löser ofta den så "jobbiga" "bakfyllan" dagens ungdom inte verkar kunna klarar.. Finns ju bägge även det ena och andra att tillgå som lättar lite från återställare till även andra "droger" i olika former som lindrar i allt från farmors medicinskåp till någon annan självmedicinerande eller bara medicinerad rent allmänt i omgivningen så finns nog flera alternativ att tillgå, happy hunting (men bäst är nog kebabpizza ).
Citera
2015-06-06, 15:23
Medlem
Då svensken dricker varannan vatten då är det garanterat nog precis som Zepofan säger.

Då jag som finlandssvensk (och folk från andra riktiga dryckeskulturer) dricker vatten emellan så gör jag det för att alkohol är vätskeutdrivande och jag känner för att återställa vätskebalansen. Därför gör det ingen större skillnad när jag gör det, utan jag gör det då jag känner att vätskenivån är låg. Ibland mitt under sessionen... men oftast dricker jag mycket vatten i slutet. Detta motverkar som bekant effektivt baksmälla.
Citera
2015-06-06, 23:03
Medlem
Akilles-själs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EugeneSandberg
Då svensken dricker varannan vatten då är det garanterat nog precis som Zepofan säger.

Då jag som finlandssvensk (och folk från andra riktiga dryckeskulturer) dricker vatten emellan så gör jag det för att alkohol är vätskeutdrivande och jag känner för att återställa vätskebalansen. Därför gör det ingen större skillnad när jag gör det, utan jag gör det då jag känner att vätskenivån är låg. Ibland mitt under sessionen... men oftast dricker jag mycket vatten i slutet. Detta motverkar som bekant effektivt baksmälla.
Exaktamungo
Citera
2015-06-06, 23:28
Medlem
Zastroznjemjes avatar
Det tar en bra stund innan den alkohol du hällt i dig går ut i blodet, då delar av alkoholen tas upp i magsäcken och resten i tarmen och det tar en stund innan det du hällt i dig hittar dit. Med varannan vatten ger du kroppen tid att ta upp den alkohol du häller i dig, innan du häller i dig ännu mer.

Alkohol är vätskedrivande, så att hålla vätskebalansen i ordning gör att morgondagens bakfylla blir mildare eller uteblir. Det funkar alltså inte att hälla i dig en massa vatten innan du sätter igång, för det är inte direkt mängden vatten som är poängen utan snarare att du ska dricka i lugnare takt.

Det du däremot bör göra innan du sätter igång är att äta ett stadigt mål mat för att hälla i sig en massa alkohol på fastande mage brukar inte vara något vinnande koncept.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in