Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2015-06-05, 09:54
  #1
Medlem
Skypieas avatar
Jag tycker inte om att han runkar som sagt, när han gjort det så känns det som om jag inte räcker till ungefär. det låter dumt jag vet, med jag blir på något sätt avundsjuk och det har med mitt dåliga självförtroende att göra tror jag. jag har sagt det här till honom och han har gått med på att inte göra det mer sedan ca 4 månader tillbaka och enligt honom så har han inte gjort det mer. Sexlivet är bra så jag förstår inte varför han behöver göra det så ofta. jag gör själv inte det och det känns på något sätt dåligt, när jag får reda på att han gjort det får jag en klump i magen. vad ska jag göra? jag vill ju att han ska få ha det som han vill och att jag inte har någon rätt att bestämma över om han får masturbera eller inte.
Citera
2015-06-05, 09:57
  #2
Medlem
andreasmms avatar
Har du någonsin tillfredsställt dig själv under tiden ni varit tillsammans då?
Citera
2015-06-05, 10:04
  #3
Medlem
Skypieas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av andreasmm
Har du någonsin tillfredsställt dig själv under tiden ni varit tillsammans då?

Nej, som sagt så onanerar jag inte eller så
Citera
2015-06-05, 10:05
  #4
Medlem
Skypieas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skypiea
Nej, som sagt så onanerar jag inte eller så

han har även försökt få mig att själv prova så att det blir rättvist på något sätt, men det känns bara konstigt och det är inget för mig.
Citera
2015-06-05, 10:07
  #5
Medlem
Ratads avatar
"Sexlivet är bra".

Du kan mycket möjligt ha rätt men min manliga intuition säger mig att hans syn på det hela är annorlunda. Det ligger även nog form av skuldbeläggande i att du ifrågasätter varför han drar en runk när du inte behöver mer orgasmer eller sex än vad ni redan har. Han är säkert fullt medveten men hur hjälper man någon som blir svartsjuk på en själv?

Istället för att köra "din onani gör mig needy och avundssjuk"-gnäll testa att fråga om du får runka av honom och det leder till att ni ligger? Jag antar att det som stör dig är att han exkluderar dig mer än att det just är runkandet - du skulle bli lika svartsjuk om han skaffade en hobby som tog upp dig och som du inte var en del av? Är det jobbigt när han inte är nära dig?

Det handlar inte om självförtroende, det är en fråga om din självkänsla.
Citera
2015-06-05, 10:09
  #6
Medlem
Fistkramps avatar
Märkligt, har han ingen annan hobby att utöva? Finns väl annat att lägga energi på än att huda när man har stadigt förhållande kan iaf jag tycka. Jag hade förstått om han var singel..
Citera
2015-06-05, 10:09
  #7
Medlem
Senapstjuvens avatar
Då får du väl släppa till oftare. Du säger att du tycker sexlivet är bra, men bevisligen blir han sugen oftare än vad du blir. Antingen får ni ligga oftare, eller så får du låta honom runka ifred. Simple as that.
Citera
2015-06-05, 10:13
  #8
Medlem
Skypieas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ratad
"Sexlivet är bra".

Du kan mycket möjligt ha rätt men min manliga intuition säger mig att hans syn på det hela är annorlunda. Det ligger även nog form av skuldbeläggande i att du ifrågasätter varför han drar en runk när du inte behöver mer orgasmer eller sex än vad ni redan har. Han är säkert fullt medveten men hur hjälper man någon som blir svartsjuk på en själv?

Istället för att köra "din onani gör mig needy och avundssjuk"-gnäll testa att fråga om du får runka av honom och det leder till att ni ligger? Jag antar att det som stör dig är att han exkluderar dig mer än att det just är runkandet - du skulle bli lika svartsjuk om han skaffade en hobby som tog upp dig och som du inte var en del av? Är det jobbigt när han inte är nära dig?

Det handlar inte om självförtroende, det är en fråga om din självkänsla.

vi bor inte tillsammans, så därför kan jag inte alltid tillfredsställa honom då han gör det på kvällen. jag saknar honom när han är iväg eller så, men inte mer än normalt, alltså inte extremt. han är ganska upptagen, men vi har fortfarande mycket tid och jag känner inte direkt att vi inte får mycket tid tillsammans.
Citera
2015-06-05, 10:15
  #9
Medlem
Skypieas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Senapstjuven
Då får du väl släppa till oftare. Du säger att du tycker sexlivet är bra, men bevisligen blir han sugen oftare än vad du blir. Antingen får ni ligga oftare, eller så får du låta honom runka ifred. Simple as that.

jag tror inte att det stämmer såvida man inte vill ha samlag flera gånger om dagen, jag tycker vårt sexliv är bra men det känns ändå som om han inte är nöjd?
Citera
2015-06-05, 10:16
  #10
Medlem
Skypieas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skypiea
jag tror inte att det stämmer såvida man inte vill ha samlag flera gånger om dagen, jag tycker vårt sexliv är bra men det känns ändå som om han inte är nöjd?

vi har sex som sagt väldigt ofta, genomsnitt en gång om dagen, och om han blir tänd på kvällen så är jag inte där.
Citera
2015-06-05, 10:17
  #11
Moderator
evilhoneys avatar
Jag förstår verkligen inte varför den här frågan dyker upp så ofta. Onani är just onani för att man gör det själv. Det har ju ingenting med ens partner eller nöje/missnöje med sexlivet. Det är ju en helt annan sak.
Det är okomplicerat, totalt egocentrerat, avslappnande och man "slipper" allt meck runt om som både förspel, efterspel eller vad det nu är. Det är en orgasm, no more, no less.

Du borde nog se på dig själv och din egen osäkerhet om hans onani påverkar din självkänsla så pass mycket. Det är det enda råd jag kan ge.
Citera
2015-06-05, 10:19
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skypiea
jag tror inte att det stämmer såvida man inte vill ha samlag flera gånger om dagen, jag tycker vårt sexliv är bra men det känns ändå som om han inte är nöjd?

Vilket land kommer dina föräldrar ifrån?
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback