Jag uppskattar att lyssna på ljud- och talböcker då jag spelar spel. Jag har därför mappat en VLC hotkey som jag sedan använder med hem-knappen på min xbox-kontroll. Detta fungerar i alla 'vanliga' applikationer samt ett flertal spel, men långt ifrån alla. T.ex. Metro Last light, Project cars och Starcraft II vägrar låta mig använda denna (medan många 'mindre' så som Shovel knight eller Rogue legacy samt t.ex. Valkyria Chronicles fungerar perfekt), ej heller fungerar tangentbordet (som jag så klart hellre använder i vissa av dessa spel).
Jag har försökt att att använda mig av programmet Autohotkeys för att lösa det, jag har försökt med flera olika musikspelare (vlc, foobar, mediaspelaren...), jag har försökt att mappa många olika tangenter men inget löser mitt problem!
Är det någon som har några förslag till en lösning? Jag använder för närvarande windows 8, men är i princip beredd att byta om något annat skulle fungera. Jag har också funderat på en splitter och få in handkontrollen i två olika datorer, där en tar emot kommandon till musikspelaren. Skulle detta fungera tror ni? Var hittar man isf en sådan? Någon som har någon mindre störande lösning?
Jag vill bara kunna styra play/paus med min handkontroll när jag spelar spel, är detta för mycket begärt?