Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-04, 19:38
  #1
Medlem
I början av förra veckan så slutade nerpilen på min macbook air 13" mid 2012 att fungera. Jag har bokat tid på genius bar, men fick en tid nästa vecka så tänkte fråga här först. Nerpilen funkar från och till så den har inte lagt av helt. Måste hela tangentbordet bytas eller kan man byta enskild tangent samt täcks detta av applecare?

//Buggis
Citera
2015-06-04, 20:00
  #2
Moderator
Rassas avatar
Om det bara är knappen eller hela tangentbordet (Top Case) som måste bytas är lite svårt att säga, det får dom nog kolla upp när du lämnar in den. Om du inte har spillt något i tangentbordet eller orsakat skadan själv på något sätt så ska det täckas av AppleCare.
Citera
2015-06-04, 20:10
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rassa
Om det bara är knappen eller hela tangentbordet (Top Case) som måste bytas är lite svårt att säga, det får dom nog kolla upp när du lämnar in den. Om du inte har spillt något i tangentbordet eller orsakat skadan själv på något sätt så ska det täckas av AppleCare.
Det är just det, jag har varken spillt eller orsakat skadan själv. Jag satt och surfade och märkte att pilen inte funkade, startade om datorn sen fungerade den några knapptryck innan den lade av igen. Sen dess har den funkat till och från. Var inne på mstore i veckan men fick veta att det skulle kosta 700kr för att bara söka igenom datorn, om skadan täcks av garantin så behövde jag inte betala något men om det är mitt fel så var jag tvungen att betala. Tror inte ett vinstdrivande företag skulle ge mig rätt
Citera
2015-06-05, 06:36
  #4
Moderator
Rassas avatar
Om felet täcks av garanti så kommer mstore få betalt av Apple för reparationen, så att dom skulle försöka blås dig på pengar är ganska osannolikt. Vinstdrivande är dom såklart, men också beroende av nöjda kunder och gott ryckte. Du kan lugnt lämna in datorn.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback