2015-06-04, 11:07
Medlem
Hej! Som rubriken lyder: jag har nu i 5 dagar mått riktigt konstigt. Jag trodde i söndags att jag åkt på nån förkylning eller nått sånt. Jag kände mig jätte slö och precis som när man är på väg att få feber och en förkylning är på g, jag frös ena stunden och svettades andra, det värkte i kroppen och speciellt i ryggen, huvudvärk, ont i magen precis som om den skulle vara helt tom, ont i halsen när jag svalde och ont bröstet vid djupare andning.
Detta började alltså på söndag morgon men gick över under dagen. Sedan kom det tillbaka varje dag men det var på kvällarna jag mådde sämst. Det roliga var att jag tog febern varje gång och den visade mellan 36,9 - 37,3 grader varje gång! Hur går det till? Kan det kännas som man har typ 39 graders feber utan att ha det och att det känns så mest på kvällarna?

Jag har varit otroligt stressad i ca 2 månaders tid med studier upp över öronen och körkortstagande och gått med en konstant oro och sedan blandat det med för lite sömn, kan det hänga ihop med det? Har någon annan reagerat liknande efter perioder av stress?
Det känns inte som det är någon idé att gå till vårdcentralen då de säkert inte tycker det är allvarligt och tror att jag är hypokondriker precis som de gjorde när jag gick dit för min karpaltunnelsyndrom första gångerna.
Jag går inte på några mediciner alls heller så inga bieffekter från dem är anledningen.

Nån annan som känt likadant som mig någon gång och vad gjorde ni då?
Citera
2015-06-04, 11:11
Medlem
Ackesnacks avatar
Har du tittat efter fästingbett?
Citera
2015-06-04, 11:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ackesnack
Har du tittat efter fästingbett?

Jaa jag har nog aldrig blivit biten av en fästing som jag har märkt iaf, har inte så många av dem här i Värmland. Men kan man ha blivit biten utan att märka det?
Citera
2015-06-04, 12:11
Medlem
humanlifes avatar
Dina symtom kan mycket väl bero på stress och sömnbrist. Förkylningskänsla utan snuva och hosta, feberkänsla med eller utan feber och det kan vara rejält jobbigt och pågå länge. Det är vanliga symtom på utmatting i tidigt stadium.
Nu har du tydligen inte stressat så länge, så det bör gå över rätt snart, men fortsätter det att vara jobbigt så är det bästa att söka på Vårdcentralen.
Se till att vila och få ordentligt med sömn, äta bra och dricka mycket, bädda gärna ner dig, även om det är mitt på dagen. Då ställer kroppen in sig på att vila och spänningarna släpper bättre.
Senast redigerad av humanlife 2015-06-04 kl. 12:16.
Citera
2015-06-04, 15:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av humanlife
Dina symtom kan mycket väl bero på stress och sömnbrist. Förkylningskänsla utan snuva och hosta, feberkänsla med eller utan feber och det kan vara rejält jobbigt och pågå länge. Det är vanliga symtom på utmatting i tidigt stadium.
Nu har du tydligen inte stressat så länge, så det bör gå över rätt snart, men fortsätter det att vara jobbigt så är det bästa att söka på Vårdcentralen.
Se till att vila och få ordentligt med sömn, äta bra och dricka mycket, bädda gärna ner dig, även om det är mitt på dagen. Då ställer kroppen in sig på att vila och spänningarna släpper bättre.

Okej, men då ska jag testa det! Kändes ju som det skulle kunna höra ihop med stressen eftersom jag typ aldrig varit stressad förr och aldrig mått såhär innan. Men nu, den första veckan jag tar det lugnt och stressen och all press har minskat, så mår jag såhär.
Men jag får helt enkelt vila och se om det blir bättre!
Tack för hjälpen så länge!
Citera
2015-06-04, 19:09
Medlem
humanlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Millann92
Okej, men då ska jag testa det! Kändes ju som det skulle kunna höra ihop med stressen eftersom jag typ aldrig varit stressad förr och aldrig mått såhär innan. Men nu, den första veckan jag tar det lugnt och stressen och all press har minskat, så mår jag såhär.
Men jag får helt enkelt vila och se om det blir bättre!
Tack för hjälpen så länge!
Varsågod! Hoppas det blir bättre snart!
Ja, det verkar som en paradox att man blir stressjuk när man blir ledig, men tydligen förstår kroppen att man måste kämpa vidare, så det duger inte att bli sjuk. Men när pressen minskar, så signalerar den allt vad den kan.
Många som jobbar i stressiga yrken, drabbas av sådana här symtom på helgerna, just när man får vara ledig och kan roa sig, så ligger man utslagen under täcket istället. Utan hjälp från vare sig alkohol eller droger, är det väl bäst att påpeka.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in