Citat:
Ursprungligen postat av
carlpetersen73
Varför hade du inte din sambo som medsökande? Ska du betala sambons skulder på 50 och köpa en kolonistuga för 40? Om du har barn, gör dig själv och dom den stora tjänsten att inte kliva i ett lån för någon annan, du ser inte ut att ha luft i ekonomin för att hantera det om det skiter sig. Tror inte din mors deltagande spelar så stor roll, och du får en ansökan till som påverkar ratingen, dessutom väldigt dålig stil att låta din mor vara med och betala någon annans lån, hon verkar ha det knapert nog ändå. Hoppas detta är en trolltråd.
Iom det är hon som har skulderna, tänkte min Mor vat ett bättre alternativ.
Jag skulle aldrig sätta min Mor i skiten och det vet hon, första lånet jag kommer att ta i mitt liv.
Månadskostnaden för sambon kommer att sänkas med mer än 1000:- trots räntan på nästan 11%.
Sambon har ej fått beviljat lån Iom sin inkomst därför jag ska ta det, påverkar barnen positivt omom räntan sänks och jag har 25.000:- i buffert om något skulle hända.
Kolonin får jag för ca 90.000:- under marknadsvärde via en bekant som har blivit sjuk de senaste åren och tvingas sälja.