Citat:
Ursprungligen postat av
Skaraborg2
Nej det finns ingen Klas-Göran Petri mantalsskriven då i Sverige. Sedan, kanske efter att han försvann, kom han att bli mantalsskriven i Enskede församling.
Jag kollade också upp Sveriges Befolkning 1980 och såg också dessa uppgifter.
Det där med "en vistelse" säger i stort sett ingenting hur länge Petri kan ha vistats i Togo 1984. Den försvunne kan mycket väl ha varit verksam som t ex missionär eller biståndsarbetare. Kanske därför han befann sig i landet Togo?
Fallet verkar vara helt okänt. Något lär väl media ha skrivit om hans försvinnande men tyvärr anges ingen datum eller månad när han sågs för sista gången.
Efter att ha gjort en liten research i några kyrkböcker har det framkommit att Klas-Göran är född på Åsögatan 194 i Sofia församling i Stockholm. Enligt beslut av Stockholms Rådhus 25/1-1945 adopterades han till makarna Petri som då bodde i Enskede församling.
Detta är adoptivmammans dödsannons som publicerades i Helsingborgs Dagblad + Landskronaposten + NST samt i Svenska Dagbladet när hon avled våren 2012.
http://www.familjesidan.se/sites/def...png/667717.png
Båda makarna ligger enligt Gravar.se begravda på Nya Kyrkogården i Barkåkra församling. Här dess länk till adoptivpappan.
http://gravar.se/Bark%C3%A5kra%20F%C...manuel%20Petri
Makarna Petri saknas i Sveriges Befolkning 1970. Enligt Sveriges Befolkning 1980 och 1990 är de bosatta i Vejbystrand, Barkåkra församling där också pappan avled 20/6-1994.
Den Ronny som omnämns i mammans dödsannons är mest troligt en sambo/särbo och inte en son. Således är det mest troligt att det är systerbarnen till mamman samt förmodligen även pappans eventuella syskon och syskonbarn som har initierat dödförklaringen för komma i åtnjutande av arvet.
Jag kommer inte längre i kyrkböckerna där jag sitter men jag vet att makarna Petri flyttade ut från Enskede församling 17/7-1956. Om det finns någon släktforskare här inne i tråden som har vägarna förbi Riksarkivet i Arninge skulle vi kanske få svaret på vart de flyttade. Båda makarna var kontorister i samband med vigseln men pappan var döpt inom Metodistkyrkan. Mycket möjligt att de som Aurelia Borealis gissar var missionärer.