Citat:
Ursprungligen postat av
IvrigeIvar
Jag hörde bakom min rygg att kärringen halvgapade nåt med sin hemska och skrovliga röst (för många cigg?). Möjligen kastade hon en förbannelse över mig, trots att hon knappast förstod exakt vad jag hade sagt. Men det är klart, mitt kroppsspråk och min ton gick nog inte att missförstå ...
Har också fått en förbannelse kastad efter mig i form av svordomar från en tiggare. Dock tilltalar jag aldrig tiggarna, aldrig nånsin. Ska man behöva stå ut med "häj häj, kråna pliis", + lite svordomar resten av livet?
Jobbigast är när man har pant med sig på väg in i matbutiken, tjocka tiggartanten börjar skaka/vibrera av upphetsning. Ibland stör man henne mitt i lunchen och då ramlar kycklingen ur munnen när hon så vänligt hon kan ber om min uppmärksamhet.
Dom springer dessutom omkring i butiken och härjar, gapar, kladdar mm. Kommer aldrig nånsin köpa något som legat framme öppet och eventuellt varit i kontakt dom. Man mår riktigt illa vissa dagar, det har gått för långt.
Tycker personligen att det är mer än pinsamt när man har utländska gäster på besök och så får dom se detta.