2015-12-16, 14:30
Medlem
Perstamps avatar
Det är nog inte jättevanligt att tiggare sitter och skriker, men jag råkade faktiskt på det underliga fenomenet häromdagen. I Jakobsbergs centrum. Där satt det en inne i luftslussen utgång Riddarplatsen och gapade på alla som gick förbi. Fick inte en enda krååna i muggen, vad jag såg.
Citera
2015-12-16, 14:41
Medlem
Hjortronsalts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av syndanormen
Bara jag som uppmärksammat detta fenomen bland våra tiggare? När de kommunicerar med varandra så är det alltid med caps lock, dvs hög ton.
Det är ju bara deras härliga, spontana kultur. De är helt enkelt inte så hämmade som vi svenskar.
Citera
2015-12-16, 14:47
Medlem
Frammes avatar
Nu blir jag nästan avundsjuk på alla som bor på mindre orter och i mindre städer.

Råttplågan verkar inte lika stor som i dom större städerna.

Gå in på Youtube och kolla vilket helvete vi har på många ställen.

En del av er verkar inte förstå riktigt vilken plåga detta är. (Detta riktat till alla rödtottar och miljökramare.) Ni som ska vara så humana, varför inte mot svenskarna?
Citera
2015-12-16, 15:48
Medlem
Jag var på Backaplans köpcenter på Hisingen häromdagen, och noterade att "dörröppnarna" var tillbaka efter någon månads bortavaro. Nu i skepnad av en otroligt fet och ful romsk kärring som kastade sig på handikapptrycket så fort någon närmade sig entrédörrarna, utifrån eller inifrån, och så fram med pappmuggen i hopp om att bli belönad.
Jag kunde inte hålla mig när jag passerade kärringen som naturligtvis i sin oändliga godhet tryckte upp dörrarna åt mig, utan sa något i stil med "sluta nu för helv-te" och gick med raska steg förbi.
Jag hörde bakom min rygg att kärringen halvgapade nåt med sin hemska och skrovliga röst (för många cigg?). Möjligen kastade hon en förbannelse över mig, trots att hon knappast förstod exakt vad jag hade sagt. Men det är klart, mitt kroppsspråk och min ton gick nog inte att missförstå ...
Citera
2015-12-16, 15:53
Medlem
Danderyds sjukhus 15.30, dags för tiggerskan att sluta för dan, en hyfsat välklädd mansperson kom och hämtade henne, de gick ner mot t-banan, när jag kom efter stod de och spanade, mitt kort strulade, medan de stod bakom och suckade, tyvärr kom andra med fungerande kort, och patrask smet naturligtvis förbi, försökte stoppa en av dem men misslyckades, (man vill ju inte skit ner sig i onödan) fick några ilskna blickar i trappan ner, fy fan....
Senast redigerad av Olle1961Sth 2015-12-16 kl. 15:56.
Citera
2015-12-16, 15:57
Citat:
Ursprungligen postat av Framme
Nu blir jag nästan avundsjuk på alla som bor på mindre orter och i mindre städer.

Råttplågan verkar inte lika stor som i dom större städerna.

Gå in på Youtube och kolla vilket helvete vi har på många ställen.

En del av er verkar inte förstå riktigt vilken plåga detta är. (Detta riktat till alla rödtottar och miljökramare.) Ni som ska vara så humana, varför inte mot svenskarna?

Jag bor i en av Sveriges 10 största städer.
http://topp10listor.se/topp-10-stors...rna-i-sverige/
Plågan har avtagit markant.
Kanske får även ni en lättnad snart.

Godheten är ju riktad på annat håll, och kopparna fylls inte på i samma takt.

GOD JUL!
Citera
2015-12-16, 16:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IvrigeIvar
Jag hörde bakom min rygg att kärringen halvgapade nåt med sin hemska och skrovliga röst (för många cigg?). Möjligen kastade hon en förbannelse över mig, trots att hon knappast förstod exakt vad jag hade sagt. Men det är klart, mitt kroppsspråk och min ton gick nog inte att missförstå ...

Har också fått en förbannelse kastad efter mig i form av svordomar från en tiggare. Dock tilltalar jag aldrig tiggarna, aldrig nånsin. Ska man behöva stå ut med "häj häj, kråna pliis", + lite svordomar resten av livet?

Jobbigast är när man har pant med sig på väg in i matbutiken, tjocka tiggartanten börjar skaka/vibrera av upphetsning. Ibland stör man henne mitt i lunchen och då ramlar kycklingen ur munnen när hon så vänligt hon kan ber om min uppmärksamhet.
Dom springer dessutom omkring i butiken och härjar, gapar, kladdar mm. Kommer aldrig nånsin köpa något som legat framme öppet och eventuellt varit i kontakt dom. Man mår riktigt illa vissa dagar, det har gått för långt.

Tycker personligen att det är mer än pinsamt när man har utländska gäster på besök och så får dom se detta.
Citera
2015-12-16, 17:21
Medlem
Frammes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pripps3.5
Jag bor i en av Sveriges 10 största städer.
http://topp10listor.se/topp-10-stors...rna-i-sverige/
Plågan har avtagit markant.
Kanske får även ni en lättnad snart.

Godheten är ju riktad på annat håll, och kopparna fylls inte på i samma takt.

GOD JUL!
Nu ska du inte ge mej något sådant att hoppas på. Har gett upp för länge sen.
Nä, nu ljuger jag.

Att kopparna inte fylls på i samma takt gör ju bara saken värre.

Jag förstår vad du menar med att godheten är riktad på annat håll och det gör mej nästan ännu mer förbannad
Citera
2015-12-16, 17:59
Medlem
Love-Diana-de-Nices avatar
Glöm inte att skicka ett julkort till zigenarambassaderna på Östermalmsgatan 36 (Rumänska) och på Karlavägen 29 (Bulgariska) och tacka för det fina julpyntet på Stockholms gator.
Citera
2015-12-16, 18:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DEPRESSIV
Har de börjat sälja nån form av tidning i er stad? De brukar också vilja att man skriver på någon lista.

Romfolket i sthlm släpar alla runt på. 80 kr vill de ha för blaskan.

Har inte sett någon lista i såna fall vill jag att de läser upp den för mig.
Citera
2015-12-16, 19:44
Medlem
Frammes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mitthopp
Romfolket i sthlm släpar alla runt på. 80 kr vill de ha för blaskan.

Har inte sett någon lista i såna fall vill jag att de läser upp den för mig.
Nu börjar det snart att bli time för mej att ta en sväng in till stan (Stockholm).
Det vore så roligt att kolla in tiggarna lite.

Har ni tips på några extra utsatta områden?

Detta är menat som en studie av tiggeriverksamheten.
Citera
2015-12-16, 20:17
Medlem
ticas_1s avatar
Katitzi verkar blivit spritt språngande galen i Stockholms City!

https://vid.me/m4ag
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in