Citat:
Ursprungligen postat av
12Dagge
Med risken att en tråd om detta redan har skapats (sökfunktionerna gav dock inte några sådana träffar), här har vi alla det ultimata beviset på att vissa människors kränkthetsgräns inte ens finns.
http://www.expressen.se/debatt/det-racker-med-gulinghumor-nu-svt/ I denna "debattartikel" klagar den ökände Tobias Hübinette och någon serietecknare vid namn Lisa Wool-Rim Sjöblom på "sjungande koleanska adoptivpälon"sketchen ur Nilecity. De gnäller som vanligt över påstådd "rasism" i den och kommer till och med ett klassiskt reductio ad hitlerum (här i form av ett påstående om att karikatyrer av judar var vanliga under nittonhundratalets början(bortsett från i politiska satirteckningar, stämmer detta ens?)). Som vanligt kommer debattörerna med den vanliga sagan om att "det finns en vardagsrasism i Sverige" som endast försvinner om de rasifierades diktatur inrättas. Så vad tror ni andra Flashbackmedlemmar, är Nilecity i fara eller kommer detta inte bli något mer än en debattartikel?
Sånt är idioti att förbjuda saker som gjordes för ett antal år sen, vad kommer sen? ska de förbjuda alla gamla serier och böcker som kan anses rasistisk ?Då kan de förbjuda tom&jerry, disney, kalle anka, asterix och obelix, monty python m.m.
Kommer inte ihåg vart jag såg det men det var ngt youtube klipp som tog upp detta om att folk som vill förbjuda gamla nidfilmer t.ex. Som hävdade då blundar man för en hemsk sak i historien och förnekar det som varit. Sen är jag en sådan som tycker att man ska och kan skämta om allt. Sen tycker jag också att man ska klara att ta skämt om sig själv och kunna skämta om sig själv.